Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovny klientům při koupi životního pojištění moc nepomůžou

Věra Tůmová | rubrika: Jak na to | 8. 1. 2008 | 18 komentářů
Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 1. 2008 11:14, pecos

velmi zajímavé je porovnání velikosti písma vyplacených částek v případě "uznané pojistné události" na první straně smlouvy a pojistných podmínek na poslední straně. Že by kvůli "úspoře papíru" ?

Reagovat

 

+55
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 1. 2008 20:58, pepicka

Měla bych dotaz...manžel zepřel při prac.úraze a byl zamestnavatelem pojištěn,pro úraz s následkem smrti.Je mi vyplácena renta-výživa pozůstalích po zemřelém,prosím vás jak dlouho mi bude toto vypláceno a jaké mám já jako pozůstala osoba povinnosti oznamovat,nebo spíše jaké věci nahlašovat abych nepobírala rentu neoprávněně.Děkuji za odpověď

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

8. 1. 2008 3:06 | rpolasek

Ani se nedivím, že v pojišťovnách, kde nedělali rozbor životní situace klientky, nabídli zprostředkovatelé jako jediný produkt kapitálové nebo investiční životní pojištění. Totiž tyto pojištění obvykle pojišťovny preferují před čistě rizikovým životním pojištěním, pojištění jsou uzavírány dlouhodobě až na desetiletí a kapitálová nebo investiční složka pojištění výrazne snižuje náklady pojišťovny na provoz toho pojištění. U zprostředkovatelů se to projevuje tím, že z jedné kapitálovky nebo investička má zprostředkovatel stejně velkou provizi jako ze dvou, tří rizikových životních pojistek se stejně velkým pojistným. Proto pokud zprostředkovatel "nastřeluje" životní pojištění bez nějakého rozboru, téměř vždy to je to investičko nebo kapitálovka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 6:43 | Rodič

Citát z článku: "Přesto jako jediná poskytla k prostudování pojistné podmínky " Tak co, páni bouchači, necháte každého přečíst pojistné podmínky před podpisem smlouvy nebo je u vás poměr stejný jako na pobočkách? Tedy že jen jeden ze sedmi nechá, ostatní o nich taktně mlčí. Osobně si myslím, že je u vás poměr ještě horší než na pobočkách, tedy nula ze sedmi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 11:05 | rpolasek

Ono totiž případ, kdy zájemce o pojištění sám z vlastní iniciativy dojde na pobočku a zajímá se o pojištění není typický. Pojišťovny ve snaze získat co největší část pojistného trhu dávno zavedly a vypilovaly získávání klientů formou aktivního oslovování zprostředkovateli. To jsou ty telefony, co se Vám ozvou doma nebo v práci a neznámý člověk se snaží s Vámi domluvit schůzku. Takže když přijdete na pobočku a sháníte se po informacích, ti nejlepší tam nejspíš nebudou, budou tam buď ti špatní zprostředkovatelé, co si schůzky domluvit zrovna nedokázali nebo ti, co tam zrovna musí udělat nějakou úředničinu a klient je zdržuje. Navíc 20 prosince už má dobrý zprostředkovatel všechny potřebné smlouvy vyplněné v šanonu, za prosinec má obvykle vyděláno a na pobočce se nevyskytuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 11:14 | pecos

velmi zajímavé je porovnání velikosti písma vyplacených částek v případě "uznané pojistné události" na první straně smlouvy a pojistných podmínek na poslední straně. Že by kvůli "úspoře papíru" ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+55
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 11:50 | pavel

Při návštěvě poj. agetna jsme si sedli, měl jsem papír, kalkulačku a vzal jsem si všeob. poj. podmínky. ´První otázka zněla - kdy pojišťovna neplní, výluky z pojistného /živ.poj/. Pouze jedna poj. plnila vše - včetně AIDS,... 4 další měly výluky (srdešní záležitosti, meningokok, AIDS, ....). samozřejmě součástí musí být vyšetření u lékaře. nechte si písemně potvrdit od poj. prostudování, zjištění vašeho současného zdrav. stavu - nevěřte makléřovi, aby se po 5-ti letech nezjistilo, že vám poj neplatí, protože jste měli jako malé dítě problémy se srdcem,...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 12:10 | rpolasek

Co se týká zdravotního dotazníku doporučuje se vždy ho nechat vyplnit lékařem, nedat na přesvědčování prodejce, že pojistná částk je malá a můžete ho vyplnit sami, nemusíte na prohlídku.. Prodejce chce mít hned vyplněnou smlouvu v kapse, zatímco vyplnění u lékaře protáhne to uzavírání o nějaký den a přidá prodejci práci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pavel 08. 01. 2008 11:50)

8. 1. 2008 12:20 | czak

je to zajímavé, každý pracovník pojišťovny, převážně jako OSVČ, na vás tlačí, někdo víc okatě, někdo míň, hlavně aby byla pojistka už sepsaná, zaplacená a on se mohl třepat na svou celkem tučnou provizi. Naštěstí nejsou všichni stejní, ale bohužel většina jich je taková, jak jsem shora uvedl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 14:46

Ježiž, to se tu sešla zas banda inteligentů! Přestaňte tu žvatlat a bežte pracovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2008 23:24 | Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl

Vážená autorko, bylo by asi docela dobré, abyste se seznámila se základními právními normami a definicemi pojmů oboru o němž píšete, jako je např. zákon č. 38/2004 Sb. o pojišťovacích zprostředkovatelích, nebo si aspoň někde (třeba na na www.acpm.cz) přečetla, kdo je pojišťovací makléř.
Pak byste totiž nikdy nemohla napsat, takový nesmysl, že v pobočce pojišťovny klientovi doporučí pojištění pojišťovací makléř !!!
zákon č. 38/2004 Sb. § 8 Pojišťovací makléř (1) Pojišťovací makléř je ve své činnosti vázán obsahem smlouvy uzavřené se zájemcem o pojištění nebo zajištění (dále jen ,,klient"). (2) V závislosti na obsahu smlouvy s klientem pojišťovací makléř zpracovává komplexní analýzy pojistných rizik, návrhy pojistných nebo zajistných programů, poskytuje konzultační a poradenskou činnost, provádí správu uzavřených pojistných nebo zajišťovacích smluv, sleduje lhůty k jejich revizi, spolupracuje při likvidaci pojistných událostí. (3) Pojišťovací makléř musí být zapsán do registru, splňovat podmínky důvěryhodnosti a podmínky stanovené tímto zákonem pro vyšší kvalifikační stupeň odborné způsobilosti.
--------------- nemáte pocit, že pojišťovací makléř je asi něco jiného, než zaměstnec, případně agent pojišťoven ??? (navíc i mezi zaměstnancem a agentem je je velmi podstatný rozdíl z hlediska zákonné povinnosti poskytnout klientovi informace)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

9. 1. 2008 11:15 | Věra Tůmová

Dobrý den, děkujeme za Váš příspěvek do naší diskuse. Rozdíl mezi pojišťovacím makléřem a pojišťovacím úředníkem si samozřejmě uvědomujeme, v textu jsme slovo makléř použili jen jako synonymum. Pro lepší pochopení našeho článku jsme jej ale nyní v textu nahradili. Domníváme se nicméně, že kvalitní informace by klientovi měl poskytnout makléř i zaměstnanec pojišťovny. S pozdravem VT
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl 08. 01. 2008 23:24)

9. 1. 2008 22:17 | Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl

Dobrý den,
děkuji za provedení opravy, nicméně Vaši poznámku o použití slova "makléř" jako synonymu nějak nechápu :( Synonymum čeho ? Jedná se o pojem definovaný zákonem, tady není místo pro lierární obraty.....
Nicméně si dovoluji upozornit, že v dnešním článku: Zážitky z terénu..... " opakujete ZNOVU stejný omyl: " Přečtěte si, jak vypadaly schůzky s pojišťovacími makléři v jednotlivých pojišťovnách. "
Bohužel právě díky takovým nepřesným článkům, jako jsou Vaše, má veřejnost mezi pojmy pojišťovací makléř, pojišťovací agent a zaměstnanec pojišťovny NAPROSTÝ ZMATEK !
Pochopitelně, že s Vámi souhlasím, že kvalitní informace BY MĚL klient dostat všude, nicméně zákon jasně definuje jaké informace od koho dostat MUSÍ. A proto musí jasně rozlišit , s kým vlastně jedná. (zaměstnanec pojišťovny se neřídí zákonem 38 /2004 - jak by si někdo mohl myslet z nejasného textu v rámečku.... " Pojišťovací zprostředkovatel i pracovník u přepážky musí zaznamenat poskytnutí povinných údajů a požadavků klienta (§ 21 Zákona 38/2004 Sb. ). "
Od serveru jako Penize.cz, který se snaží provádět chvályhodnou osvětu, bych proto očekával, že bude upozorňovat i na to, že si klient má nejprve ověřit, s kým vlastně jedná, a jaké jsou mezi jednotlivými kategoriemi zprostředkovatelů právní i faktické rozdíly
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Věra Tůmová 09. 01. 2008 11:15)

10. 1. 2008 11:53 | Jaroslav V.

Dobrý den. Můj dědeček pracoval v pojišťovací sgentuře a o pojistkách věděl své. Vždycky říkal,že se nevyplatí slednávat si jakékoli pojištění,potože z toho profituje jen pojšťovna a následný pojistitel z toho má co nejméně. Tak,že pracují skoro všechny pojišťovny. Jinak by ani nemohli existovat. Já si to ověřil na vlastní kůži. Byl jsem smrtelně zraněný, měsíc jsem ležel v kómatu v nemocnici a nedostal jsem od pojišťovny ani vindru. Kamarád, kterému se vyvrknul kotník v práci dostal velice tučné odškodnění. Proto pojistky zavehuji. Všem krásný den :-).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

11. 1. 2008 6:46 | Rodič

Dotaz na pana Špirakuse:
Jak běžný klient pozná, kdo je pojišťovací makléř a kdo nikoliv? Má dotyčná osoba u sebe nějaký průkaz či osvědčení? V případě nespokojenosti s chováním této osoby při nabízení životního pojištění - mám zaslat oznámení na Vaši Asociaci?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

11. 1. 2008 15:07 | Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl

Dobrý den, ANO, každý zprostředkovatel pojištění musí být ze zákona registrován u Česné národní banky a jako doklad o této registraci má osvědčení. Na něm je uvedeno, v jaké kategorii zprostředkovatelů (makléř, agent, výhradní nebo podřízený zprostředkovatel - ti pak navíc musí mít plnou moc od firmy, kterou zastupují) je registrován - tímto osvědčením je povinen se klientovi prokázat. Navíc si registraci (zda není falešná či ukončená) můžete ověřit v registru, který je volně přístupný na internetu ČNB (http://ispoz.cnb.cz/RegistrVy hledavani.aspx) V AČPM je sdruženo více než 110 makléřských firem. Každou stížnost na člena projednává etická komise a již 2 firmy byly za porušení etického kodexu vyloučeny, jedna z nich právě za nekorektní způsob nabízení životního pojištění. Takže pokud jste se setkal s nekorektním jednáním a jde o člena AČPM (seznam je na webu), zašlete nám prosím podrobnosti. Obdobný systém projednávání a postihování porušování etiky má i Asociace finančních a investičních zprostředkovatelů AFIZ (www.afiz.cz)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rodič 11. 01. 2008 06:46)

11. 1. 2008 15:12 | Ivan Špirakus

:) to se nedivím, že jste nic nedostal, když jste se na radu vašeho dědečka vůbec nepojistil........ Ale ti lidé co jim vzala povodeň dům a díky dobrému pojištění mají dnes nový, by s Vámi asi moc nesouhlasili ..... ;)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaroslav V. 10. 01. 2008 11:53)

11. 1. 2008 16:09 | Arne

Docela vyčerpávající odpověď! :-) Vaše názory mne a možná i některé další lidi tady docela zajímají, nechcete si tady pro nás založit blog? Alespoň by tady mezi těmi soutěžními šílenci byl nějaký s profipřístupem... a jestli ho už máte, napište mi sem kdyžtak pod jakým jménem, ať si to mohu číst. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+45
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl 11. 01. 2008 15:07)

16. 1. 2008 20:58 | pepicka

Měla bych dotaz...manžel zepřel při prac.úraze a byl zamestnavatelem pojištěn,pro úraz s následkem smrti.Je mi vyplácena renta-výživa pozůstalích po zemřelém,prosím vás jak dlouho mi bude toto vypláceno a jaké mám já jako pozůstala osoba povinnosti oznamovat,nebo spíše jaké věci nahlašovat abych nepobírala rentu neoprávněně.Děkuji za odpověď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2008 14:27 | Guardian83

Klient si ve svém vlastním zájmu musí pročíst veškeré podmínky smlouvy i to, na co PŘESNĚ se pojistka vztahuje. Poud si někdo uzavře povinné ručení, zaviní nehodu a má na svém autě škodu za milion, hned běží do pojišťovny a chce náhradu. Jenže to más smůlu, protože neměl havarijní pojištění, které by mu umožnilo dostat odškodné. Jindy si někdo myslí, že má pojištěný dům, tak si říká, že je v pohodě. Dům mu poničí požár, ale je pojištěn třeba jen proti povodni. Takže zase smůla. Bohužel, ve Vašem případě to bylo nejspíš podobné. Člověk prostě musí vědět a být si jistý tím, na co všechno smlouvu uzavřel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaroslav V. 10. 01. 2008 11:53)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 854 441 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Aleš Hušák

podnikatel

Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 8 duelů
×
Aleš Hušák
ÚSPĚŠNOST
26,67 %

z 15 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK