Pojišťovny klientům při koupi životního pojištění moc nepomůžou

Věra Tůmová | rubrika: Jak na to | 8. 1. 2008 | 18 komentářů
Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 1. 2008 11:14, pecos

velmi zajímavé je porovnání velikosti písma vyplacených částek v případě "uznané pojistné události" na první straně smlouvy a pojistných podmínek na poslední straně. Že by kvůli "úspoře papíru" ?

+55
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 1. 2008 20:58, pepicka

Měla bych dotaz...manžel zepřel při prac.úraze a byl zamestnavatelem pojištěn,pro úraz s následkem smrti.Je mi vyplácena renta-výživa pozůstalích po zemřelém,prosím vás jak dlouho mi bude toto vypláceno a jaké mám já jako pozůstala osoba povinnosti oznamovat,nebo spíše jaké věci nahlašovat abych nepobírala rentu neoprávněně.Děkuji za odpověď

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)

9. 1. 2008 22:17 | Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl

Dobrý den,
děkuji za provedení opravy, nicméně Vaši poznámku o použití slova "makléř" jako synonymu nějak nechápu :( Synonymum čeho ? Jedná se o pojem definovaný zákonem, tady není místo pro lierární obraty.....
Nicméně si dovoluji upozornit, že v dnešním článku: Zážitky z terénu..... " opakujete ZNOVU stejný omyl: " Přečtěte si, jak vypadaly schůzky s pojišťovacími makléři v jednotlivých pojišťovnách. "
Bohužel právě díky takovým nepřesným článkům, jako jsou Vaše, má veřejnost mezi pojmy pojišťovací makléř, pojišťovací agent a zaměstnanec pojišťovny NAPROSTÝ ZMATEK !
Pochopitelně, že s Vámi souhlasím, že kvalitní informace BY MĚL klient dostat všude, nicméně zákon jasně definuje jaké informace od koho dostat MUSÍ. A proto musí jasně rozlišit , s kým vlastně jedná. (zaměstnanec pojišťovny se neřídí zákonem 38 /2004 - jak by si někdo mohl myslet z nejasného textu v rámečku.... " Pojišťovací zprostředkovatel i pracovník u přepážky musí zaznamenat poskytnutí povinných údajů a požadavků klienta (§ 21 Zákona 38/2004 Sb. ). "
Od serveru jako Penize.cz, který se snaží provádět chvályhodnou osvětu, bych proto očekával, že bude upozorňovat i na to, že si klient má nejprve ověřit, s kým vlastně jedná, a jaké jsou mezi jednotlivými kategoriemi zprostředkovatelů právní i faktické rozdíly
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 11:15 | Věra Tůmová

Dobrý den, děkujeme za Váš příspěvek do naší diskuse. Rozdíl mezi pojišťovacím makléřem a pojišťovacím úředníkem si samozřejmě uvědomujeme, v textu jsme slovo makléř použili jen jako synonymum. Pro lepší pochopení našeho článku jsme jej ale nyní v textu nahradili. Domníváme se nicméně, že kvalitní informace by klientovi měl poskytnout makléř i zaměstnanec pojišťovny. S pozdravem VT
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2008 23:24 | Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl

Vážená autorko, bylo by asi docela dobré, abyste se seznámila se základními právními normami a definicemi pojmů oboru o němž píšete, jako je např. zákon č. 38/2004 Sb. o pojišťovacích zprostředkovatelích, nebo si aspoň někde (třeba na na www.acpm.cz) přečetla, kdo je pojišťovací makléř.
Pak byste totiž nikdy nemohla napsat, takový nesmysl, že v pobočce pojišťovny klientovi doporučí pojištění pojišťovací makléř !!!
zákon č. 38/2004 Sb. § 8 Pojišťovací makléř (1) Pojišťovací makléř je ve své činnosti vázán obsahem smlouvy uzavřené se zájemcem o pojištění nebo zajištění (dále jen ,,klient"). (2) V závislosti na obsahu smlouvy s klientem pojišťovací makléř zpracovává komplexní analýzy pojistných rizik, návrhy pojistných nebo zajistných programů, poskytuje konzultační a poradenskou činnost, provádí správu uzavřených pojistných nebo zajišťovacích smluv, sleduje lhůty k jejich revizi, spolupracuje při likvidaci pojistných událostí. (3) Pojišťovací makléř musí být zapsán do registru, splňovat podmínky důvěryhodnosti a podmínky stanovené tímto zákonem pro vyšší kvalifikační stupeň odborné způsobilosti.
--------------- nemáte pocit, že pojišťovací makléř je asi něco jiného, než zaměstnec, případně agent pojišťoven ??? (navíc i mezi zaměstnancem a agentem je je velmi podstatný rozdíl z hlediska zákonné povinnosti poskytnout klientovi informace)
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 14:46

Ježiž, to se tu sešla zas banda inteligentů! Přestaňte tu žvatlat a bežte pracovat.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 12:20 | czak

je to zajímavé, každý pracovník pojišťovny, převážně jako OSVČ, na vás tlačí, někdo víc okatě, někdo míň, hlavně aby byla pojistka už sepsaná, zaplacená a on se mohl třepat na svou celkem tučnou provizi. Naštěstí nejsou všichni stejní, ale bohužel většina jich je taková, jak jsem shora uvedl.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 12:10 | randy

Co se týká zdravotního dotazníku doporučuje se vždy ho nechat vyplnit lékařem, nedat na přesvědčování prodejce, že pojistná částk je malá a můžete ho vyplnit sami, nemusíte na prohlídku.. Prodejce chce mít hned vyplněnou smlouvu v kapse, zatímco vyplnění u lékaře protáhne to uzavírání o nějaký den a přidá prodejci práci.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2008 11:50 | pavel

Při návštěvě poj. agetna jsme si sedli, měl jsem papír, kalkulačku a vzal jsem si všeob. poj. podmínky. ´První otázka zněla - kdy pojišťovna neplní, výluky z pojistného /živ.poj/. Pouze jedna poj. plnila vše - včetně AIDS,... 4 další měly výluky (srdešní záležitosti, meningokok, AIDS, ....). samozřejmě součástí musí být vyšetření u lékaře. nechte si písemně potvrdit od poj. prostudování, zjištění vašeho současného zdrav. stavu - nevěřte makléřovi, aby se po 5-ti letech nezjistilo, že vám poj neplatí, protože jste měli jako malé dítě problémy se srdcem,...
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 11:14 | pecos

velmi zajímavé je porovnání velikosti písma vyplacených částek v případě "uznané pojistné události" na první straně smlouvy a pojistných podmínek na poslední straně. Že by kvůli "úspoře papíru" ?
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 11:05 | randy

Ono totiž případ, kdy zájemce o pojištění sám z vlastní iniciativy dojde na pobočku a zajímá se o pojištění není typický. Pojišťovny ve snaze získat co největší část pojistného trhu dávno zavedly a vypilovaly získávání klientů formou aktivního oslovování zprostředkovateli. To jsou ty telefony, co se Vám ozvou doma nebo v práci a neznámý člověk se snaží s Vámi domluvit schůzku. Takže když přijdete na pobočku a sháníte se po informacích, ti nejlepší tam nejspíš nebudou, budou tam buď ti špatní zprostředkovatelé, co si schůzky domluvit zrovna nedokázali nebo ti, co tam zrovna musí udělat nějakou úředničinu a klient je zdržuje. Navíc 20 prosince už má dobrý zprostředkovatel všechny potřebné smlouvy vyplněné v šanonu, za prosinec má obvykle vyděláno a na pobočce se nevyskytuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 6:43 | Rodič

Citát z článku: "Přesto jako jediná poskytla k prostudování pojistné podmínky " Tak co, páni bouchači, necháte každého přečíst pojistné podmínky před podpisem smlouvy nebo je u vás poměr stejný jako na pobočkách? Tedy že jen jeden ze sedmi nechá, ostatní o nich taktně mlčí. Osobně si myslím, že je u vás poměr ještě horší než na pobočkách, tedy nula ze sedmi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 3:06 | randy

Ani se nedivím, že v pojišťovnách, kde nedělali rozbor životní situace klientky, nabídli zprostředkovatelé jako jediný produkt kapitálové nebo investiční životní pojištění. Totiž tyto pojištění obvykle pojišťovny preferují před čistě rizikovým životním pojištěním, pojištění jsou uzavírány dlouhodobě až na desetiletí a kapitálová nebo investiční složka pojištění výrazne snižuje náklady pojišťovny na provoz toho pojištění. U zprostředkovatelů se to projevuje tím, že z jedné kapitálovky nebo investička má zprostředkovatel stejně velkou provizi jako ze dvou, tří rizikových životních pojistek se stejně velkým pojistným. Proto pokud zprostředkovatel "nastřeluje" životní pojištění bez nějakého rozboru, téměř vždy to je to investičko nebo kapitálovka.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2008 14:27 | Guardian83

Klient si ve svém vlastním zájmu musí pročíst veškeré podmínky smlouvy i to, na co PŘESNĚ se pojistka vztahuje. Poud si někdo uzavře povinné ručení, zaviní nehodu a má na svém autě škodu za milion, hned běží do pojišťovny a chce náhradu. Jenže to más smůlu, protože neměl havarijní pojištění, které by mu umožnilo dostat odškodné. Jindy si někdo myslí, že má pojištěný dům, tak si říká, že je v pohodě. Dům mu poničí požár, ale je pojištěn třeba jen proti povodni. Takže zase smůla. Bohužel, ve Vašem případě to bylo nejspíš podobné. Člověk prostě musí vědět a být si jistý tím, na co všechno smlouvu uzavřel.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2008 20:58 | pepicka

Měla bych dotaz...manžel zepřel při prac.úraze a byl zamestnavatelem pojištěn,pro úraz s následkem smrti.Je mi vyplácena renta-výživa pozůstalích po zemřelém,prosím vás jak dlouho mi bude toto vypláceno a jaké mám já jako pozůstala osoba povinnosti oznamovat,nebo spíše jaké věci nahlašovat abych nepobírala rentu neoprávněně.Děkuji za odpověď
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2008 16:09 | Arne

Docela vyčerpávající odpověď! :-) Vaše názory mne a možná i některé další lidi tady docela zajímají, nechcete si tady pro nás založit blog? Alespoň by tady mezi těmi soutěžními šílenci byl nějaký s profipřístupem... a jestli ho už máte, napište mi sem kdyžtak pod jakým jménem, ať si to mohu číst. :-)
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2008 15:12 | Ivan Špirakus

:) to se nedivím, že jste nic nedostal, když jste se na radu vašeho dědečka vůbec nepojistil........ Ale ti lidé co jim vzala povodeň dům a díky dobrému pojištění mají dnes nový, by s Vámi asi moc nesouhlasili ..... ;)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2008 15:07 | Ivan Špirakus, Asociace českých pojišťovacích makl

Dobrý den, ANO, každý zprostředkovatel pojištění musí být ze zákona registrován u Česné národní banky a jako doklad o této registraci má osvědčení. Na něm je uvedeno, v jaké kategorii zprostředkovatelů (makléř, agent, výhradní nebo podřízený zprostředkovatel - ti pak navíc musí mít plnou moc od firmy, kterou zastupují) je registrován - tímto osvědčením je povinen se klientovi prokázat. Navíc si registraci (zda není falešná či ukončená) můžete ověřit v registru, který je volně přístupný na internetu ČNB (http://ispoz.cnb.cz/RegistrVy hledavani.aspx) V AČPM je sdruženo více než 110 makléřských firem. Každou stížnost na člena projednává etická komise a již 2 firmy byly za porušení etického kodexu vyloučeny, jedna z nich právě za nekorektní způsob nabízení životního pojištění. Takže pokud jste se setkal s nekorektním jednáním a jde o člena AČPM (seznam je na webu), zašlete nám prosím podrobnosti. Obdobný systém projednávání a postihování porušování etiky má i Asociace finančních a investičních zprostředkovatelů AFIZ (www.afiz.cz)
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2008 6:46 | Rodič

Dotaz na pana Špirakuse:
Jak běžný klient pozná, kdo je pojišťovací makléř a kdo nikoliv? Má dotyčná osoba u sebe nějaký průkaz či osvědčení? V případě nespokojenosti s chováním této osoby při nabízení životního pojištění - mám zaslat oznámení na Vaši Asociaci?
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2008 11:53 | Jaroslav V.

Dobrý den. Můj dědeček pracoval v pojišťovací sgentuře a o pojistkách věděl své. Vždycky říkal,že se nevyplatí slednávat si jakékoli pojištění,potože z toho profituje jen pojšťovna a následný pojistitel z toho má co nejméně. Tak,že pracují skoro všechny pojišťovny. Jinak by ani nemohli existovat. Já si to ověřil na vlastní kůži. Byl jsem smrtelně zraněný, měsíc jsem ležel v kómatu v nemocnici a nedostal jsem od pojišťovny ani vindru. Kamarád, kterému se vyvrknul kotník v práci dostal velice tučné odškodnění. Proto pojistky zavehuji. Všem krásný den :-).
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů
×
Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services