Zážitky z terénu aneb jak jsme nakupovali životní pojištění

Věra Tůmová | rubrika: Jak na to | 9. 1. 2008 | 16 komentářů
Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 1. 2008 3:33, Marquez

Souhlasím. Bohužel velmi často paní/pán na přepážce produktům, co nabízí ani nerozumí, a proto tlačí klientům to, co mu poradil nadřízený. Já bych se u takovéhoto člověka docela bál něco uzavírat. Jak říkate - k někomu známému, kdo se vyzná v oboru nebo někoho s dobrým doporučením. Idealní je ještě si k tomu něco sám nastudovat, ať je člověk trochu rovnoceným soupeřem. Pojišťovny a banky totiž moc rády využívají informační asymetrie.

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 1. 2008 21:15, maruskrat

Zodpovědně mohu říci, že mám špatné zkušenosti jak s přímými prodejci té či oné pojišťovny, tak i s brokerskými společnostmi. Jedné z nich se dokonce povedlo podvést polovinu firmy, ve které pracuji. Před podepsáním smluv nám záměrně uvedli naprosto nepravdivé údaje.Jelikož já osobně VŽDY čtu všechna "malá písmenka", zabránili jsme katastrofě a téměř všichni vypověděli smlouvy během prvních dvou měsíců trvání. Upozornili jsme dokonce danou pojišťovnu (jednu z nejlepších na světě) na to, jací lidé ji navenek zastupují. Odpověď jsme sice obdrželi obratem,ale obsahem jsme nadšeni nebyli. V podstatě nám slušně vysvětlili, že je jim to jedno.
Já proto preferuji pouze "finanční poradce",. kteří toho mají "víc pod palcem" a nepovažují za pokrok výběr z prodůktů jednoho nebo druhého bankovního domu. A rozhodně fandím "zdravé nedůvěře" k nesofistikovaným doporučením lidí "za přepážkou" a rozhodně se vždy vyplácí o dané problematice "něco" vědět a použít svůj selský rozum........a nedávat své peníze prvnímu,koho potkám!!!! A zásadně se vyhýbám lidem,kteří používají věty jako "MY zastupujeme NEJLEPŠÍ pojišťovnu,která má NEJLEPŠÍ produkty na trhu........

-22
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

28. 10. 2008 8:48 | Doub

Teď jsi uhodil hřebík na hlavičku, Romane. Já bych ještě jen dodal, že hodnotit práci pojišťovny podle vystupování jednoho úředníka je zobecňování. A to pokud vím, nemám na finančním či poradenském poli, co dělat. Přijde mi iracionální soudit tak celou společnost. Všude se najde blb i kvalitní poradce. Howk!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2008 0:11 | machalicky@seznam.cz

Problém je v tom, že Vás natáhnou všude, třeba když jdete kupovat auto, ale jde o to jestli se necháte.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2008 15:26 | bubliňák

manager co to slovo znamená :o) že i on byl kdysi jenom obyč, pojišťovák, který se vypracoval nebo je to jenom pro ten pocit, že se vám věnuje osobně tak důležitá osoba.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2008 22:36 | Milan Mokrý

Pokud kliet pojistku nezruší sám, tak vám ji pojišťovna sama od sebe rušit nemůže. Že to chce EU - to byly bludy úřední obludy,aby se pojišťovna zbavila pro ni nevýhodných smluv. Chce to přemýšlet, naučit se sám věcem rozumět a nenechat se obalamutit. Fiannční vzdělěávání a finanční gramotnost je ale v našich zeměpisných šířkách špatná. Snad časem lidé pochopí, že je potřeba se těmto věcem i ve vlastní rodině věnovat, vědět o nich a znát podrobnosti.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 22:29 | Kousavka

Čemu se divíte? Jaký klient, takové odpovědi. Když přijde klient se slovy "známí říkali, že je to dobré, tak si to jdu taky pořídit", tak si doslova koleduje o to, oby ho někdo oškubal. Prostě traktorista Franta ze vsi, kterému chybí už jen rádiovka na uši, případně blondýnka (blonďaté dámy prominou). Takovýmhle klientům prodáte cokoli od jehly po jaderný reaktor, prostě sousedovo bráchanec je inžinýr a ten tomu přece musí rozumět. Nevím jak Vy, ale já si kupuju NĚCO a ZA NĚJAKÝM ÚČELEM. Je mi jedno, jakou to má značku (třeba boty, pražené arašídy nebo podprsenka), ale co to umí a jestli to splňuje mé představy v poměru cena/výkon. Co tu brečíme nad tím, že prodavači pojistek neznají svůj produkt? Měl to odstranit zákon o pojistných zprostředkovatelích? Měl, ale neodstranil. Zavedl jen jakési pofiderní zkoušky, zpoplatněné, aby si tvůrci databází a nejrůznějších seznamů přišli na své. Bohužel má jednu vadu, a to dosti podstatnou: omezuje konkurenci. Pojišťovnám to nevadí, ty si vždycky přijdou na své. Těm je naprosto jedno, kdo a co prodá, jen aby to proboha nebylo konkurenční. Zaměstnance nemají a IČO-ařům, kteří pro ni prodávají, vždycky napálí takovou plánovanou produkci, že ti to po několika měsících/letech vzdají. Nic se ale neděje, na scénu nastoupí další s osvědčeným scénářem: pojistí sebe, širší rodinu, známé, pár lidí, které se mu podaří někde sehnat a skončí. Další pán na holení, prosím... Dokud to budou klienti tolerovat, nic se nestane. Na stavu, který v tomto oboru panuje, se podepsaly především samy pojišťovny. Jen ne konkurenci v oboru, to se přece nehodí do tak onzervativnho prostředí, co by tomu řekly trhy, přece nechcete, aby klesla důvěra investorů v nestabilní trh a co by tomu řekl kurs koruny vůči bahamskému dolaru, že. My jsme ty důvěryhodné instituce (přesto jedeme po Vašich penězích jako slepice po flusu). Zkusili jste se někoho zeptat, jaké produkty by Vám doporučil? Zda prodává produkty jen jedné pojišťovny a ne třeba dvou nebo více? Co na pochybný zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích říká slovutný Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, co sice předepisuje velká penále, ale za několik let je potichu zruší (jako pokutu pro stavební spořitelny. Až to zanechává trpkou příchuť skutečnosti, že státní pokladna potřebovala dočasnou finanční výpomoc a pokuta byla nejrychlejší. Lid obecný zajásal, že těm zlodějům konečně někdo natrhnul tipec, leč za nějaký čas, kdy lidi zapomněli, se peníze potichoučku vrátily zpět. Čemu se divíme, stát a finanční instituce přece musí spolupracovat... Více o udělení pokuty na: http://www.radio.cz/cz/clanek/57538 a o jejím vrácení na: http://www.novinky.cz/clanek/104684-uohs-snizil-pokuty-pro-stavebni-sporitelny-o-429-milionu.html)? Neříká zhola NIC, v duchu moderního hesla, že tak to chce Evropská Unie, což je kouzelné zaklínadlo pro český bordel. Přece by nepokutoval banky. ÚHOS to nevadí, SOS kritizuje cokoli, ale omezení konkurence jí taky nevadí, jediný, kdo na tuto situaci těžce doplácí, je klient. Ten může jen jedno: oběhnout všechny možné instituce a zjistit si všechno sám. Prostě takové samodomo po kapitalisticku.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 9:13 | Bugyboo

je sice pekne ze tady zminujes obrat teto pojistovny, ale v potaz musis brat i to ze tato spolecnost spravuje na 13 milionu smluv, zabira 35% financniho trhu co se pojistovnictvi tyce a je tudiz jednickou na nasem trhu, logicky diky tomu musi mit i nejvetsi obrat.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 8:56 | cedr

Nadhera, takze napriklad posledni cisty zisk CS se pocita ve stovkach milionu, mluvci se pri otazce na vysi poplatku holedba, ze zakaznici si vybiraji CS pro jeji kvalitni sluzby a vysokou pridanou hodnotu pri poskytovani sluzeb a kdyz prijde test, tak to dopadne takhle? Jj, jedna cesta jak zvysovat zisk je snizovat personalni naklady, ale to si tezko muze dovolit nekdo, kdo o sobe tvrdi, ze poskytuje kvalitni poradenstvi a nadstandardni sluzby. Sbohem CS.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 21:15 | maruskrat

Zodpovědně mohu říci, že mám špatné zkušenosti jak s přímými prodejci té či oné pojišťovny, tak i s brokerskými společnostmi. Jedné z nich se dokonce povedlo podvést polovinu firmy, ve které pracuji. Před podepsáním smluv nám záměrně uvedli naprosto nepravdivé údaje.Jelikož já osobně VŽDY čtu všechna "malá písmenka", zabránili jsme katastrofě a téměř všichni vypověděli smlouvy během prvních dvou měsíců trvání. Upozornili jsme dokonce danou pojišťovnu (jednu z nejlepších na světě) na to, jací lidé ji navenek zastupují. Odpověď jsme sice obdrželi obratem,ale obsahem jsme nadšeni nebyli. V podstatě nám slušně vysvětlili, že je jim to jedno. Já proto preferuji pouze "finanční poradce",. kteří toho mají "víc pod palcem" a nepovažují za pokrok výběr z prodůktů jednoho nebo druhého bankovního domu. A rozhodně fandím "zdravé nedůvěře" k nesofistikovaným doporučením lidí "za přepážkou" a rozhodně se vždy vyplácí o dané problematice "něco" vědět a použít svůj selský rozum........a nedávat své peníze prvnímu,koho potkám!!!! A zásadně se vyhýbám lidem,kteří používají věty jako "MY zastupujeme NEJLEPŠÍ pojišťovnu,která má NEJLEPŠÍ produkty na trhu........
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 17:07 | Roman

Zajímalo by mě, jak by z testu vyšla Amcico AIG v případě, že by testovací klientka "nenarazila" na jednoho z hlavních manažerů pobočky, ale na řadového pojišťováka ;-)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 15:16 | KMih

Ale spousta lidí si již může naštěstí zjistit informace a na pojišťováky se připravit. Pokud totiž vím, že potřebuji pojistku tak se musím trošku zajímat o trh a pak si vybrat to co je pro mne nejlepší. Takhle jsem si vybírala úrazovou pojistku pro synka a snad dobře, ještě jsme ji naštěstí nemuseli využívat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 13:03 | zabza

Nepletete si Ceskou pojistovnu a Ceskou sporitelnu? Obe spolecnosti nemaji nic spolecneho (krome slova "Ceska" v nazvu) :-)
Jinak teda podle clanku je uroven pojistovaku v Cesku naprosto otresna :-( Ne ze bych si to nemyslel uz predtim, ale tohle je katastrofa...
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 12:59 | Jiřina

Já jsem sde setkala při zřizování pojištění s dost špatnými zkušenostmi měla jsem pojistku pracovní je to jen pár korun člověk by řekl že to nic není ale když vám volají s pojištovny a dohodnou si nasledně schůzku a dosti nevybíravým způsobem vám zdělují že ta vaše pojistka už nebude platit že se tyhle ty pojistky předělavají a doslova vám vnutí pojistku novou a výhodnější ,a že vám tu starou zruší a pak nasledně když něco vyřizujete na pojištovně zjistíte že vám pojiska platí a nic se nezměnilo a vy ted máte pojistky vlastně dvě zjištujete jrestli je to pro vás opravdu tak výhodné jak vám tvrdily a přitom lhaly tak si řeknete proč se tahle lidé v tomto sektoru chovají ,já vám to řeknu jde jim o velké peníze mají z toho velké provize a proto se nestydí lidem lhát ,ted už mám pojistku jinou a jsem spokojená vše jsem si ověřila už se nenechám klamat a obelhávat a vám radím to též nenechávejte se obelhávat takovýma lidma jsou to lháři největšího kalibru .
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 12:30 | cedr

Prave proto sem zminoval zisk a ne obrat. A vubec, copak je mnozstvi klientu/smluv nejaky ospravedlneni takoveho zachazeni s klienty jake CS predvadi? Navic kdyz vysoke poplatky bankovnich sluzeb ospravedlnuje nadstandardnim servisem, ke kteremu patri i kvalitni poradenstvi? Napriklad u mBank bych uplne v pohode cekal prodej bez poradenstvi, vsak taky klient ma vetsinu sluzeb zdarma, ale u CS je to na me trosku moc.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 12:03 | Luboš

Co se týče tohoto způsobu uzavírání smluv, tak už preferuji spíše brokerské společnosti než obcházení přímo nějakého ústavu.Nejenže mi všechno ( kromě trvalého příkazu) zařídí, ale dokonce mám u nich i nadstandartní následný servis ( samozřejmě jen u špičkových a transparentních společností). Nemohu si pomoci ale doby jednorázové obchodní schůzky jsou už minulostí.Dnes kdyby mi někdo na první schůzce začal pod nos tlačit nějakou smlouvu tak ho poženu koštětem.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 3:33 | Marquez

Souhlasím. Bohužel velmi často paní/pán na přepážce produktům, co nabízí ani nerozumí, a proto tlačí klientům to, co mu poradil nadřízený. Já bych se u takovéhoto člověka docela bál něco uzavírat. Jak říkate - k někomu známému, kdo se vyzná v oboru nebo někoho s dobrým doporučením. Idealní je ještě si k tomu něco sám nastudovat, ať je člověk trochu rovnoceným soupeřem. Pojišťovny a banky totiž moc rády využívají informační asymetrie.
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 0:25 | jjery29

No řek bych že je to všude na neznámého klienta jen hon jak si na provizích namastit kapsu :-) Proto raději k někomu známému nebo z dobrým doporučením.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services