Mailujte spořitelně, odpoví

Mailujte spořitelně, odpoví
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Dvaatřicet oblastních poboček spořitelny nabízí své služby také na oficiálních webových stránkách banky. Kromě poštovních adres, telefonních a faxových spojení jsou na webu také e-mailové kontakty. Jako by si spořitelna přímo říkala - pojďte a vyzkoušejte to!

Na všechny adresy jsme tedy během pondělního poledne poslali dotaz klienta zajímajícího se o možnost získání kontokorentního úvěru ke sporožirovému účtu. Zákazník se bance svěřil nejen se svým hrubým příjmem, ale i chutí přijít do pobočky vyřídit půjčku nejlépe následující den.

Na začátku testu byla snaha zjistit, jak vážně to dnes už ryze privátní spořitelna myslí s klientskou vstřícností 'banky pro život'. Výsledek je docela překvapivý.

Banka pro e-život?

Ještě ten den přišly odpovědi ze třinácti poboček. Pouze ze tří poboček přišly reakce až na poslední chvíli: včera - dvě z nich však byly ryze formální. Zcela bez odpovědi nechali klienta pouze v Praze 2 a v Pardubicích.

Při obdobných testech publikovaných loni v týdeníku Profit na e-mailový dotaz došla odpověď jen v šestatřiceti procentech oslovených pojišťoven či v devětašedesáti procentech finančních institucí. Spořitelní servery byly hluché jen v šesti procentech případů. Jakkoliv podobné testy nelze považovat za reprezentativní šetření, jistě dobrý výkon spořitelny svědčí spíše o systémovém přístupu, než o náhodě.

Funguje to i bez byrokratických pravidel

Přitom mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková připouští, že v bance neexistují závazná pravidla pro elektronickou komunikaci s klienty. "Naše ombudsmanské oddělení se řídí tím, že by klient měl do čtyřiadvaceti hodin dostat vyrozumění o přijetí dotazu a podle složitosti dostat vyjádření nejpozději do třiceti dnů," dodala Gajdušková.

Zajímavé je, že v sedmatřiceti procentech na klientský dotaz odpovídal přímo ředitel nebo obchodní náměstek pobočky.

Nechybí ani klientský přístup

Třebaže se fiktivní klient ptal v zásadě jen na dvě věci - na jak vysoký úvěr má při svém příjmu nárok, a zda je možné půjčku vyřídit na počkání -, mnozí spořitelní pracovníci projevili nemalou dávku obchodního ducha. Podrobnosti přináší detailní tabulka - namátkou ty nejzajímavější: ve dvou případech dostal klient nabídku k využití 'standardních' úvěrových produktů pro případ, že by mu na kontokorent nevznikl nárok, jedna z bankéřek dokonce nabídla zákazníkovi i číslo mobilního telefonu pro zodpovězení jakéhokoliv dotazu. Sedmnáct procent odpovědí dokonce obsahovalo i informaci o bankovních hodinách pobočky.

Všechno má své mouchy

Mnohé pobočky však poskytly klientovi jen obecnou reakci popisující jen základní parametry produktu. V jiných odpovědích chyběly kontaktní údaje, takže potenciální zákazník ani nedostal šanci odpovědět na e-mail jinak, než opět elektronicky.

Jak reagují pobočky České spořitelny na e-mailové dotazy
oblastní pobočka doba odezvy
(hodin)
uvedení kontaktu charakteristika odpovědi celkový dojem
Brno 20 ano kompletní informace včetně předběžného credit scoringu; příliš odborně formulovaná odpověď **
Břeclav 25 ano kompletní informace včetně zmínky o možnosti sjednat kontokorent i mimo domovskou pobočku ***
České Budějovice 4 ano kompletní informace včetně možnosti navštívit jakoukoliv pobočku, předběžné posouzení žádosti, úřední hodiny ***
Děčín 50 ne obecná, spíše formální odpověď -
Hradec Králové 20 ne základní obecné informace, klientsky vstřícný přístup **
Jihlava 22 ano základní informace *
Karlovy Vary 3 ano stručné, ale vyčerpávající informace **
Karviná 20 ano odkaz na osobní jednání -
Kladno 19 ne obecná informace *
Klatovy 27 ne kompletní informace včetně možnosti zřízení kontokorentu na jiné pobočce ***
Liberec 26 ano základní informace *
Mladá Boleslav 20 ano základní informace *
Most 3 ano odkaz na příslušné pracovníky *
Náchod 3 ano kompletní informace přišla hned dvakrát - od ředitele i od obchodního náměstka; velice klientsky vstřícné jednání ***
Nový Jičín 25 ano základní informace *
Olomouc 3 ne kompletní informace včetně aktivní nabídky klasického úvěru pro případ nesplnění podmínek pro zřízení kontokorentu ***
Opava 5 ano základní informace včetně nabídky vyhotovení credit scoringu po dodání potřebných údajů a nabídky sjednání schůzky ***
Ostrava 42 ano obecná, spíše formální odpověď -
Pardubice bez reakce !
Písek 23 ano základní informace s výzvou k návštěvě pobočky *
Plzeň 5 ano základní informace s výzvou k návštěvě pobočky *
Praha 1 4 ano základní informace *
Praha 2 bez reakce !
Praha 4 27 ano základní informace *
Praha 5 4 ano stručná, ale korektní informace s nabídkou střednědobých a dlouhodobých úvěrů pro případ, že kontokorent nevyjde ***
Praha 8 25 ano základní informace *
Prostějov 25 ano základní informace *
Příbram 4 ano kompletní informace včetně nabídky vlastního mobilního čísla s možností kontaktu kdykoliv ***
Svitavy 4 ne snaha, ale bez bližších informací s odkazem na osobní návštěvu *
Tábor 21 ne základní informace s výzvou k návštěvě pobočky *
Ústí nad Labem 51 ne oecná, spíš formální odpověď -
Zlín 20 ano základní informace s odkazem na emisní pobočku *
Poznámky: *** mimořádný, ** dobrý, * standardní, - špatný, ! naprosto špatný výkon
Pramen: Peníze.CZ

Celkové hodnocení jednotlivých poboček je výsledkem souhrnu všech kritérií. Třebaže by součástí každé obchodní korespondence měla být snaha co nejvíce zákazníkovi vyjít vstříc a nabídnout mu nějakou službu už při prvním kontaktu, lze s určitým zjednodušením považovat za uspokojivý výkon všech poboček, které dostaly alespoň jednu hvězdičku.

Máte vlastní zkušenosti s vyřizováním e-mailů v České spořitelně? Případně jiné české bance? A vlastně - proč jenom české? Napište nám o svých zkušenostech.

Líbil se vám článek?

-35
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 34 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 3. 2001 11:05, TGP

Ta spořitelna dokáže občas opravdu příjemně překvapit!

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 3. 2001 16:09

A taky je vidět, že tam je spousta nepochopitelně reagujících figurek.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (34 komentářů) příspěvků.

Získejte Vaše peníze zapomenuté v kuponovce!

Najděte s námi jednoduše všechny Vaše zapomenuté akcie i nároky z kuponovky a získejte za ně snadno a rychle peníze.

Zapomenuté miliardy logo
  • Zapojilo se již více než 100.000 klientů
  • Našli jsme už majetek za půl miliardy korun
  • Průměrný úspěšný klient získal více než 20 tis. Kč
    (¼ klientů získala více jak 100 tis. Kč)
Žádné zbytečné poplatky

Žádné zbytečné poplatky

U nás platíte poplatky jen když najdeme hodnoté akcie nebo pohledávky a vyřešíme vše za vás, jinka neplatíte nic.

Složitosti vyřešíme za Vás

Složitosti vyřešíme za Vás

Kromě akcií dohledáme související pohledávky až za 10 let zpětně, v případě odkupu vše zajistíme za Vás a vy tak nebudete muset do banky nebo vyplňovat složité dotazníky.

Odkup za nejlepší ceny

Odkup za nejlepší ceny

U našich nabídek garantujeme odkup nalezených akcií za nejlepší aktuání ceny na trhu.

A tohle už jste četli?

Podvodníci se tváří jako ČEZ, lákají na investice

13. 1. 2022 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Podvodníci se tváří jako ČEZ, lákají na investice

Podvodníci na internetu se schovávají i za značku českého energetického obra. Reklamy na sociálních sítích nebo na Youtube lákají k investování prostřednictvím vymyšlené platformy CEZ... celý článek

Podílové fondy: Rekordní rok pro akcie, tragický pro dluhopisy

11. 1. 2022 | Martin Mašát | 2 komentáře

Podílové fondy: Rekordní rok pro akcie, tragický pro dluhopisy

Vývoj podílových fondů hodnotí Martin Mašát, investiční stratég skupiny Partners. Kolik si v průměru připsaly za prosinec, za celý rok 2021 nebo třeba za posledních pět či deset let? celý článek

Creditas získala licenci pro investiční společnost

7. 1. 2022 | redakce Peníze.CZ

Creditas získala licenci pro investiční společnost

Dceřiná společnost Banky Creditas s názvem Creditas investiční společnost získala licenci České národní banky. „Díky tomu může obhospodařovat speciální fondy a fondy kvalifikovaných... celý článek

Polovina Čechů drží doma hotovost. Řekli kde

7. 1. 2022 | Petr Kučera | 32 komentářů

Polovina Čechů drží doma hotovost. Řekli kde

Téměř polovina Čechů (48 %) má doma finanční rezervu v hotovosti. Nejčastěji je to částka kolem pěti tisíc korun, která je uložená v šuplíku. Vyplývá to z internetového průzkumu NMS... celý článek

Další protiinflační Dluhopisy Republiky teď nebudou, řekl Stanjura

6. 1. 2022 | Jiří Hovorka | 10 komentářů

Další protiinflační Dluhopisy Republiky teď nebudou, řekl Stanjura

Ministerstvo financí teď neplánuje další emisi protiinflačních Dluhopisů Republiky. Při příležitosti oznámení výsledků státního rozpočtu za loňský rok to oznámil ministr financí Zbyněk... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.