Diskuze: Jak "finanční poradci" lákají obětní beránky

Josef Janda | | 13. 12. 2006 | 51 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 1. 2007 12:59, Tom

Kdo je neschopnej, že si o čemkoliv neumí udělat vlastní obrázek a spoléha na finačního poradce, tak je u mě dobrej blázen. Má zkušenost je taková, že fin. poradce dneska dělá kdokoliv kdo je schopnej nacpat komukoliv co nejvíc pojistek a dalších bejkovi. A pokud na to někdo skočí, tak už mu není pomoci.

+71
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 12. 2006 21:07, Bc. Zdeněk Konfršt

Není pravdou (viz článek), že v penzijních fondech není víceméně rozdíl... - tj. je jedno, do kterého fondu vkládám své finance. Např. penzijní fond České spořitelny navazuje na penzijní připojištění produkt Pojišťovny České spořitelny - Komplexní pojištění pro účastníky penzijního připojištění, který je v oblasti krytí rizik úrazem absolutně bezkonkurenční. Při jeho sjednání získám za 225,- Kč / měs. komplexní úrazové pojištění v limitech plnění 600.000,- Kč smrt úrazem, 600.000,- trvalé následky, 300,- Kč denní odškodné v případě úrazu a 300,- Kč denní odškodné v případě hospitalizace. Takovýto produkt za tuto cenu "neumí" žádná jiná pojišťovna...

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 51 komentářů)

14. 5. 2015 14:33 | pavla

myslím, že je dobré mít vlastního finančního poradce, ale chce to narazit na někoho šikovného, kdo vám nebude chtít za každou cenu něco prodat nebo vnutit, ale opravdu bude vybírat to, co je nejvhodnější pro vás. A taky mít a používat vlastní rozum. Já dostala kontakt na p.Žídka, který mi radil s investicemi a hodně mi poradil a můžu ho doporučit i ostatním.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 12. 2014 12:54 | Jirka – Brno

Hodně pobavilo :-D proč si tím pádem vlastně nedělat uplně všechno sami? Problém je možná v tom, že si každej myslí, že si dokáže poradit sám. V tom případě uvažuju nad tím, proč si každej nedělá svoje internetový stránky, vždyť to taky jistěž dokáže, proč si každej neopraví svoje vlastní auto, proč si každej sám nenainstaluje internet, proč si neostříhá sám hlavu, vlastně proč si neudělá cokoliv kdykoliv sám tak, aby to vypadalo jak by mělo. Když si dokáže takhle pomoct aji s tak složitým oborem jako je ten finanční, tak proč ne? Popularita tohoto příspěvku bohužel ukazuje myšlení a vyspělost finančí gramotnosti v našem kraji. Mrkněte třeba jen malinko na Německo, proč jsou Němci v důchodu tak bohatí? Proč jsou tak zajištění? Pojďme vymyslet nějakej tupej důvod, kterej opět potvrdí, jak málo inklinujete k tomu SI NECHAT HELPNOUT.
Zároveň uznávám, je to úrovní finančních poradců, hodně z nich svoji práci dělá strašlivě, ale AŽ V TÉTO CHVÍLI, kdy před sebou máte navrhovaný projekt, má přijít ten Vámi tolik zmiňovaný vlastní rozum a určit, jestli Vám ta a ona věc dává smysl. Domluvil jsem, mějte se.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2014 21:33 | Gici

Ten čo to písal, ani netuší čo taký finančný majetkový poradca vlastne robí...Majetkový poradca má budovať klientom majetok a finančné produkty sú len nástroj, ako ich budovať. Vobec to poradenstvo nieje o tom, kde mu nájdem lepšie životné poitenie, lepšiu hypotéku s nižšiu úrokovou sadzou, alebo lacnejšie PZP na auto. To je blud.Majetkový poradca zistuje potreby ciele a sny ľudí a nato sa snaži napasovať finančný plán, a má zastupovať klienta pred finančnými inštitúciami.To znamená: vybavovať poistné plnenia, jednať s bankami s poníženie úrokovej sadzby na hypotéke, a dávať mu nezávislé informácie o peniazoch a naučiť ho trochu finančnej gramotnosti.A to princípy narábania s peniazmi.Rozprávka o troch grošoch.Ten kto za Vami príde a povie vám že máte naaprt produkt je idiot, lebo dnes si uzavriete poistenie, ale každý rok je iná poisťovňa najlepšia alebo banka, predsa nebudem meniť životnú poistku každý rok.Či mám hypotéku 5 percentnú alebo 3 percentnú to nieje až také doležité, pokial nemám rezervu bokom na výpadky prijmu je jedno akú mám sadzbu na hypotéke lebo tak či tak si ju nebudem mocť dovoliť platiť.Pokiaľ netvorím dochodok svoj súkromný cež životku alebo inak je jedno či platím na PZP na auto 150 euro ročne alebo 200 euro. lebo ušetrenie pár drobných mi dochodok nevynahradí.atd atd. Tu skor ide o princípy narábania s peniazmi a učenie ludí finančnej gramotnosti. To je moj pohľad na vec...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2012 18:18 | admin

Spolupráce pro finanční poradce
pro finanční poradce máme speciální nabídku - prostřednictvím Dukascopy Europe si můžete vyzkoušet spravovaný účet již od 100USD. Platíme vysoké zprostředkovatelské provize. http://www.managed-forex-account.eu
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 12. 2007 20:26

Citace / 20.04.2007 14:52

ad penzijni pripojisteni.. jak uz nekdo zminoval, jeste nikdo v historii CR z penzijnich penez nevidel nic... nejvic s tim zatocil bolsevik (znarodneni+menova reforma).. naivne se prumerny pan Novak a pani Novakova domnivaji, ze nejaky fond (ktery je navic nucen investovat hlavne do statnich dluhopisu rozezraneho socialistickeho, pardon socialniho statu) nasetri penize na jejich stari.. vetsina nasich spoluobcanu jsou bohuzel financni analfabeti, kteri absolutne nevi co je to inflace, urokova mira...ne nadarmo nedavno ministerstvo financi vykrikovalo cosi o zakladech ekonomie a financi jako predmetu na skolach :-) nasledne pana Novaka financni "poradce" oslni tabulkou potencialniho milionoveho vynosu v horizontu 30-40 let :-)
nehovor
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2007 14:52

ad penzijni pripojisteni.. jak uz nekdo zminoval, jeste nikdo v historii CR z penzijnich penez nevidel nic... nejvic s tim zatocil bolsevik (znarodneni+menova reforma).. naivne se prumerny pan Novak a pani Novakova domnivaji, ze nejaky fond (ktery je navic nucen investovat hlavne do statnich dluhopisu rozezraneho socialistickeho, pardon socialniho statu) nasetri penize na jejich stari.. vetsina nasich spoluobcanu jsou bohuzel financni analfabeti, kteri absolutne nevi co je to inflace, urokova mira...ne nadarmo nedavno ministerstvo financi vykrikovalo cosi o zakladech ekonomie a financi jako predmetu na skolach :-) nasledne pana Novaka financni "poradce" oslni tabulkou potencialniho milionoveho vynosu v horizontu 30-40 let :-)
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2007 12:59 | Tom

Kdo je neschopnej, že si o čemkoliv neumí udělat vlastní obrázek a spoléha na finačního poradce, tak je u mě dobrej blázen. Má zkušenost je taková, že fin. poradce dneska dělá kdokoliv kdo je schopnej nacpat komukoliv co nejvíc pojistek a dalších bejkovi. A pokud na to někdo skočí, tak už mu není pomoci.
+71
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2007 19:10

prevest na nejstabilnejsi (nejvice klientu a nevetsi objem aktiv). Tudiz Winterthur a ČP
+53
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2007 19:08

K těm penzijnim fondum. Ano ve zhodnoceni vkladu se temer nelisi, protoze jejich portfolio reguluje stat, ale v necem se stejne lisi. A sice v poctu klientu a objemu aktiv. Jiste vite, ze u PP je nekolik moznosti vyberu nasporenych penez. Jednim z nich je dozivotni renta. Funguje na zaklade statistiky: Vi se ze se muzi v CR dozivaji cca 73,4 let a zeny 77 let. Cca, presne udaje nevim, ale to je ted jedno. No a vy nasetrila treba 1,7 milionu do 60 a jste zena a sjednate si doz. rentu. Tudiz 17 let - 1,7 mio. Budete dostavat cca 100.000 rocne (deleno 12 mesici). V 77 letech budete mit vase nasporene penize vycerpany. Pokud se ale dozijete vice jak 77 roku tak budete pobirat stejnou castku jako predtim, ale na ucet Pfondu. Pokud ale zemrete v drive nez v 77 letech, ten zbytek co zbyl propadne fondu. Stava se ale, ze se nektery rocnik (treba 1925) dozije statisticky prumerneho veku 79 let. Mensi fondy s mensim objemem aktiv mohou mit problemy s vyplacenim, protoze najednou vyplaci vice, nez prijimaji. A protoze jak zde bylo napsano, prevod na jiny Pfond nestoji klienta nic, je lepsi to provest, nez pak prijimat na stari zpozdene platby. Navic ty tolik zminovane provize nejsou zas az tak zavratne velke, jak si zrejme autor clanku mysli.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2007 0:02 | Vašek

Do loňského léta měla celá naše rodina penzijní připojištění u penzijního fondu Komerční banky. Pak nám ale náš pojišťovací makléř navrhl výše zmíněnou kombinaci - penzijní fond České spořitelny + úrazové pojištění. Ověřoval jsem si to i jinde, ale tato kombinace je skutečně velmi výhodná.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 12. 2006 18:10 | Michal

Ano, tohle je zajímavá kombinace. Jedna z mála nabídek od lovců našich financí, která stojí za to o ni uvažovat. Máme to s manželkou už nějaký rok.
+61
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 12. 2006 21:07 | Bc. Zdeněk Konfršt

Není pravdou (viz článek), že v penzijních fondech není víceméně rozdíl... - tj. je jedno, do kterého fondu vkládám své finance. Např. penzijní fond České spořitelny navazuje na penzijní připojištění produkt Pojišťovny České spořitelny - Komplexní pojištění pro účastníky penzijního připojištění, který je v oblasti krytí rizik úrazem absolutně bezkonkurenční. Při jeho sjednání získám za 225,- Kč / měs. komplexní úrazové pojištění v limitech plnění 600.000,- Kč smrt úrazem, 600.000,- trvalé následky, 300,- Kč denní odškodné v případě úrazu a 300,- Kč denní odškodné v případě hospitalizace. Takovýto produkt za tuto cenu "neumí" žádná jiná pojišťovna...
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 12. 2006 9:12 | Patrik

Jenže kupovat finanční produkty není stejné, jako kupovat rohlíky. Když postaví novou "sámošku" a já si tak koupím tvrdé rohlíky, tak to zkusím ještě tak jednou, dvakrát a když zjistím, že je mají pokaždé tvrdé, půjdu nakupovat jinam. Stejně tak s tím doktorem, podle toho jak se o mě bude starat a jakou budu mít možnost v okolí si vybrat jiného se zařídím. Jenže finanční produkty "bouchačů" se obvykle prodávají na velmi dlouhou dobu. Vezmu-li průměrného občana s čistým platem cca 16000 Kč kolik může asi tak "odkládat"? Pokud mu "bouchač" "nabouchá" životní pojištění za 2000 Kč / měsíc (maximální uznatelná daňová částka) a to do 60 let, tak mu moc peněz na ostatní investice asi nezbude (takže tím vlastně "vytlačí" konkurenci a klient tak nebude mít možnost srovnání). A zrušení té pojistky moc nepřichází v úvahu (velká ztráta). Navíc (ne)výhodnost příslušné smlouvy má možnost (většinou) poznat až v těch 60 letech, kdy mu to už bude na dvě věci. O nějaké zkušennosti s finančními poradci můžou hovořit ti, kteří investují pravidelně miliony. Když tu a tam o nějaký přijdou, tak je to sice naštve, ale "dopracováním" se ke kvalitnímu poradci je nakonec dostanou zpátky.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2006 9:31 | Honza

Souhlas, já třeba mám stavebko taky jenom na spoření. Úrok je lepší než v bance + nám stát milostivě vrátí část daní, které jsem mu odvedl.
+62
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2006 5:50 | Fredy

Popsal jste to přesně. Na vašem příkladu je vidět absurditu státních příspěvků ( z našich daní). Lid naivní skočí na vše, kde se mu slibuje nějaká zdánlivá výhoda, něco zadarmo. Státní podpora stavebního spoření významně pomáhá vytvářet zisky stavebních spořitelen.
Stačí se zamyslet nad tím, jaké úroky by musely stavební spořitelny nabízet lidem, když by neexistovala státní podpora?
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2006 16:39 | tt

Jo,přesně tak. Souhlasím s tím, že je to bohužel jenom dotace těch SS a to nejenom po šestém roce.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2006 7:43 | Michal

Nějak jsem vás nepochopil. Asi nebudu ten "správný naivní" klient. Píšete, že obchod je .... oboustranná spokojenost .....Pak dál ptáte, co je dobrý produkt...... A nakonec přiznáváte, že výnosy jsou jako počasí......
Jak můžete s klidným svědomým prodávat lidem, k oboustranné spokojenosti, něco, co sám nevíte zda je to dobré a zda to bude mít nějaké výnosy, či užitek?
Mě z toho vyplývá jediné. Tahle vaše (ale nejen vaše) oboustranná spokojenost je myšlena tak, že klient spokojeně platí něco, o čem nic neví, ale je od vás přesvědčován, že je to to pravé ořechové a vy jste spokojen, neboť vám z toho jdou provize.
Tak nevím, ale mě tohle připomíná spíše pokus o podvod, ne-li podvod samotný...
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2006 20:52

Po zmene CC se nadale jede dle stare statni podpory (18000-4500), ale dle novych podminek uroceni atd. (tam mira nevyhodnosti zalezi na sporitelne, samozrejme ze nepristoupi na nic, na cem byste mohli vydelat...).
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2006 13:00

Čoveče, nejsem si tak úplně jistý, ale myslím si, že navýšení cílové částky u staré smlouvy stavebního spoření, je potřeba provést změnou smlouvy a pak se už jede podle nových - nevýhodnějších - podmínek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2006 8:35 | Michal

Přímo tady na tomto serveru máte kalkulačku, kde si to můžete vyzkoušet. Nejlépe bude, když si to spočítáte za každý rok a pak si to napíšete na papír.
První rok dáte 20.000 a dostanete od státu 15% tedy 3.000 Kč. Těch 15% je vždy jen z těch posledních 20.000 Kč, které tam každý rok vložíte.
Každý bouchač poukazuje na efektivitu těch 15% a 3.000 Kč, ale přitom to není vůbec žádný zázrak. Zajímavé je to opravdu jen maximálně těch 6 let, kdy na konci je efektivní úrok "jen" 3,17%. A to při úročení od SS 2%.
Pokud budete tento produkt považovat za spoření pro děti a budete v tom pokračovat i po šestém roce, tak na tom moc nevyděláte. V desátém roce budete mít efektivní úrok už jen 2,39%. Tudíž se efektivita státní podpory vytrácí a rozhodující je zhodnocení od SS a to je velice slabé. Po 18 letech byste měl efektivní úrok již roven 2% od SS. A teď si představte, jak by to dopadlo, kdybyste měl od SS úrok jen 1%, což není neobvyklé.
A tedy na závěr rada pro všechny nadšence a propagátory SS a pomoci od státu. Stavební spoření není špatný produkt, hlavně v pohledu na možnost čerpání úvěrů. Na spoření se hodí jen maximálně na dobu povinných 6 let. A to je třeba ještě vybrat takové, kde je nějaký rozumný úrok a nízké poplatky. Po šesti letech každopádně vybrat a využít jiné formy zhodnocení peněz. Ti, co si nedají říci a spoří dále, tak na tom nic nevydělají a jen pomáhají, spolu se státem, živit SS.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Toman

advokát

Tomáš Karpíšek

restauratér a podnikatel, Ambiente

Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 50 duelů
×
Tomáš Karpíšek
ÚSPĚŠNOST
51,79 %

z 56 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services