Recenze | Vojtěch Dobeš | 3. 12. 2021 | 9 komentářů
![]()
Když jsme testovali původní verzi, nazvali jsme ji „snem českého manažera i chalupáře“. Teď je tu inovovaná verze. Kromě faceliftu přichází především s benzinovým motorem místo původního naftového. Dokáže i bez něj okouzlit svou všestranností?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů
![]()
Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 7. 2021 | 8 komentářů
![]()
Auta z Mladé Boleslavi byla v Česku vždycky symbolem dostupného vozu a cena milion korun zase symbolem vozu opravdu nedostupného. Dvě nejdražší verze nejprodávanější Škodovky, Octavia Scout a Octavia RS, sice nestojí milion v základu, ale s trochou výbavy se přes něj přehoupnou velice snadno. Může být Octavia za milion dobrý obchod?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2020 | 3 komentáře
![]()
Může kombinace benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru nabídnout sportovní dynamiku? Testovali jsme hybridní Škodu Octavii RS iV.
Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
![]()
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 2. 6. 2020 | 56 komentářů
![]()
Nová generace nejprodávanějšího českého auta je zase o něco větší, nabízí zase o něco modernější technologie a měla by i lépe jezdit. A samozřejmě i lépe vypadat. Otestovali jsme kombíka.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 5. 2020 | 4 komentáře
![]()
Flotiloví manažeři mají důvod zapochybovat, jestli musí být služební vůz v tédéíčku. Škoda Superb přichází i jako hybrid. Slibuje neuvěřitelnou spotřebu a možnost volného parkování ve všech pražských modrých zónách. Vyplatí se novinka víc než klasický turbodiesel? Vyzkoušeli jsme ji.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
![]()
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
![]()
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů
![]()
Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 10. 2013 | 36 komentářů
![]()
Kvalifikovaná pracovní místa najdete spíš v koncernech než pidifirmách – a podpora inovací má v Česku zatím jen mlhavé výsledky.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
![]()
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
![]()
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
![]()
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012
![]()
K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
![]()
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
![]()
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
![]()
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 18. 1. 2012 | 2 komentáře
![]()
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
![]()
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
![]()
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Když se řekne | Věra Tůmová | 22. 6. 2011
![]()
Mobilní technici v pojišťovně jsou takoví fajnšmekři. Nestačí jim mít jen odbornost a nadšení pro auta či nemovitosti. Musí mít i velký cit pro nesrovnalosti. Pokud na ně mají opravdu dobrý nos, pojišťovně zachrání hromadu peněz, jež by jinak vyplatila za škody, které ani nenastaly.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 5. 2011 | 8 komentářů
![]()
Pan Jan pracuje jako jediný prodavač v malém obchodě. Se svým zaměstnavatelem podepsal takzvanou dohodu o hmotné odpovědnosti za případný schodek či manko.
Publicistika | Luboš Palata | 19. 4. 2011 | 6 komentářů
![]()
Mladoboleslavská Škoda Auto je nejúspěšnější automobilkou celé postkomunistické Evropy. Otázkou však je, zda jí to do budoucna vydrží.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 15. 7. 2010 | 6 komentářů
![]()
Ani drahá výstavba dálnic v Česku nezaručuje, že se vozovka nerozlomí, tak jako na Tachovsku. Ta je ale už po záruce. Měli by za takováto poškození nést stále odpovědnost silničáři nebo by škody měl platit stát – a tedy daňoví poplatníci? A víte, kdo vám zaplatí škodu na autě, které si poškodíte kvůli špatné vozovce? Napište, co si myslíte, a přečtěte si názory ostatních.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 6. 2008
![]()
Řady tuzemských podvodníků s pojistkami se „úspěšně“ rozrůstají. Pojišťovny už za letošek hlásí nárůst těchto případů oproti loňsku o desítky procent. Trvale nejpopulárnější jsou podvody s pojištěním aut a často se neprávem uplatňují i živelní škody.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
![]()
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.
Co se děje | Věra Tůmová | 28. 12. 2007 | 8 komentářů
![]()
Pojišťovny prý dovedou pojistit leccos. Jejich klienti se ale také pokoušejí leccos neuvěřitelného pojišťovnám vykázat jako škodu. Často je to boj kdo s koho, při němž se jedná i o škody v řádech milionů. Nejkurióznější případy řeší pojišťovny kolem Silvestra.
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
![]()
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
![]()
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.