Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dieselgate. Než se to promlčí

Martin Vlnas | rubrika: Rozhovor | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 3. 2018 18:14, Czhunter

Já nejsem právník, ale předpokládám, že nárok na odškodné má pouze první majitel, který koupil nové auto přímo od VW.
A v tom vidím problém, proč v ČR (na rozdíl od USA nebo Německa) moc odškodnitelných nebude.
Tady totiž fyzické osoby nová auta nekupují. A když už, tak levné Dácie a Škodovky, ne VW.
Právnické osoby už mají rádi auta po těch letech dávno odepsaná, nebo vrácená do operativního leasingu nebo odprodaná zaměstnancům.
A tak vlastně není moc těch, kdo by takové odškodnění mohli získat ...

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 3. 2018 11:00, jezevec

mně se tihle rocketeeři nijak nelíbí. neskrývají, že tzv "cinknuté" volkswageny tady jezdí a budou jezdit - nikdo je neopraví ani jinak neseřídí. všem je tedy zřejmé, že nejde o emise ani o ekologii. chtějí jen vyrazit nějaké prachy, a požrat z nich provizi. jaká je tedy přidaná hodnota jejich činění? emise zůstanou, napakuje se pár budižkničemu advokátních parazitů, a zaplatí to všichni kupující aut koncernu. hurá?
ostatně, sám termín "podvod" nebo "aféra" mi v tomto případě připadá dost na hraně. způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl. pokud by testovací autority chtěly měřit emise jinak, například v reálném provozu, nic jim v tom nebránilo. jenže to nedělaly. pak se zlobily na křivou hubu v zrcadle.
a spousty lidí se nás nyní snaží přesvědčit, že si nekupovali úsporné oblíbené a kvalitní německé auto, ale rigidně jakékoliv cosi co hlavně má emise NOx pod limitem N_1. xmíchu!
přitom dvacet největších nákladních lidí, spalujících to nejnekvalitnější svinstvo, spotřebuje asi tolik nafty, co všechny auta na světě. a koho to zajímá??? prej emise! pche.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi

18. 3. 2018 11:00 | jezevec

mně se tihle rocketeeři nijak nelíbí. neskrývají, že tzv "cinknuté" volkswageny tady jezdí a budou jezdit - nikdo je neopraví ani jinak neseřídí. všem je tedy zřejmé, že nejde o emise ani o ekologii. chtějí jen vyrazit nějaké prachy, a požrat z nich provizi. jaká je tedy přidaná hodnota jejich činění? emise zůstanou, napakuje se pár budižkničemu advokátních parazitů, a zaplatí to všichni kupující aut koncernu. hurá? ostatně, sám termín "podvod" nebo "aféra" mi v tomto případě připadá dost na hraně. způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl. pokud by testovací autority chtěly měřit emise jinak, například v reálném provozu, nic jim v tom nebránilo. jenže to nedělaly. pak se zlobily na křivou hubu v zrcadle. a spousty lidí se nás nyní snaží přesvědčit, že si nekupovali úsporné oblíbené a kvalitní německé auto, ale rigidně jakékoliv cosi co hlavně má emise NOx pod limitem N_1. xmíchu! přitom dvacet největších nákladních lidí, spalujících to nejnekvalitnější svinstvo, spotřebuje asi tolik nafty, co všechny auta na světě. a koho to zajímá??? prej emise! pche.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2018 18:14 | Czhunter

Já nejsem právník, ale předpokládám, že nárok na odškodné má pouze první majitel, který koupil nové auto přímo od VW. A v tom vidím problém, proč v ČR (na rozdíl od USA nebo Německa) moc odškodnitelných nebude. Tady totiž fyzické osoby nová auta nekupují. A když už, tak levné Dácie a Škodovky, ne VW. Právnické osoby už mají rádi auta po těch letech dávno odepsaná, nebo vrácená do operativního leasingu nebo odprodaná zaměstnancům. A tak vlastně není moc těch, kdo by takové odškodnění mohli získat ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2018 18:16 | Czhunter

* TSI Škodovky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Czhunter 18. 03. 2018 18:14)

21. 3. 2018 20:19 | LAla

V tom "způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl" se pletete. Celá aféra dieselgate spočívá v tom, že VW naistaloval do aut software, který emisní měření ožulil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 18. 03. 2018 11:00)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 900 912 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Další čtení na flowee.cz

Duše mladých lidí likviduje novodobý mor

Duše mladých lidí likviduje novodobý mor

„Mor neboli černá smrt byl vždy jasně rozpoznatelný. Zvýšení teploty, třesavka, bolesti...více

Finsko na věčné cestě mezi Západem a Východem

Finsko na věčné cestě mezi Západem a Východem

Vždy byla terčem zájmu svých západních i východních sousedů, mnohdy se musela o svou svébytnost...více

Dát si blowjob a zemřít

Dát si blowjob a zemřít

Vše má na svědomí HPV infekce, jejíž riziko se při sexuálních hrátkách tohoto typu zdvojnásobuje....více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Němec

právník a mediátor

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
48,39 %

z 93 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 60 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK