Dieselgate. Než se to promlčí

Martin Vlnas | rubrika: Rozhovor | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 3. 2018 18:14, Czhunter

Já nejsem právník, ale předpokládám, že nárok na odškodné má pouze první majitel, který koupil nové auto přímo od VW.
A v tom vidím problém, proč v ČR (na rozdíl od USA nebo Německa) moc odškodnitelných nebude.
Tady totiž fyzické osoby nová auta nekupují. A když už, tak levné Dácie a Škodovky, ne VW.
Právnické osoby už mají rádi auta po těch letech dávno odepsaná, nebo vrácená do operativního leasingu nebo odprodaná zaměstnancům.
A tak vlastně není moc těch, kdo by takové odškodnění mohli získat ...

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 3. 2018 11:00, jezevec

mně se tihle rocketeeři nijak nelíbí. neskrývají, že tzv "cinknuté" volkswageny tady jezdí a budou jezdit - nikdo je neopraví ani jinak neseřídí. všem je tedy zřejmé, že nejde o emise ani o ekologii. chtějí jen vyrazit nějaké prachy, a požrat z nich provizi. jaká je tedy přidaná hodnota jejich činění? emise zůstanou, napakuje se pár budižkničemu advokátních parazitů, a zaplatí to všichni kupující aut koncernu. hurá?
ostatně, sám termín "podvod" nebo "aféra" mi v tomto případě připadá dost na hraně. způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl. pokud by testovací autority chtěly měřit emise jinak, například v reálném provozu, nic jim v tom nebránilo. jenže to nedělaly. pak se zlobily na křivou hubu v zrcadle.
a spousty lidí se nás nyní snaží přesvědčit, že si nekupovali úsporné oblíbené a kvalitní německé auto, ale rigidně jakékoliv cosi co hlavně má emise NOx pod limitem N_1. xmíchu!
přitom dvacet největších nákladních lidí, spalujících to nejnekvalitnější svinstvo, spotřebuje asi tolik nafty, co všechny auta na světě. a koho to zajímá??? prej emise! pche.

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 4 komentářů)

21. 3. 2018 20:19 | LAla

V tom "způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl" se pletete. Celá aféra dieselgate spočívá v tom, že VW naistaloval do aut software, který emisní měření ožulil.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2018 18:16 | Czhunter

* TSI Škodovky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2018 18:14 | Czhunter

Já nejsem právník, ale předpokládám, že nárok na odškodné má pouze první majitel, který koupil nové auto přímo od VW. A v tom vidím problém, proč v ČR (na rozdíl od USA nebo Německa) moc odškodnitelných nebude. Tady totiž fyzické osoby nová auta nekupují. A když už, tak levné Dácie a Škodovky, ne VW. Právnické osoby už mají rádi auta po těch letech dávno odepsaná, nebo vrácená do operativního leasingu nebo odprodaná zaměstnancům. A tak vlastně není moc těch, kdo by takové odškodnění mohli získat ...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2018 11:00 | jezevec

mně se tihle rocketeeři nijak nelíbí. neskrývají, že tzv "cinknuté" volkswageny tady jezdí a budou jezdit - nikdo je neopraví ani jinak neseřídí. všem je tedy zřejmé, že nejde o emise ani o ekologii. chtějí jen vyrazit nějaké prachy, a požrat z nich provizi. jaká je tedy přidaná hodnota jejich činění? emise zůstanou, napakuje se pár budižkničemu advokátních parazitů, a zaplatí to všichni kupující aut koncernu. hurá? ostatně, sám termín "podvod" nebo "aféra" mi v tomto případě připadá dost na hraně. způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl. pokud by testovací autority chtěly měřit emise jinak, například v reálném provozu, nic jim v tom nebránilo. jenže to nedělaly. pak se zlobily na křivou hubu v zrcadle. a spousty lidí se nás nyní snaží přesvědčit, že si nekupovali úsporné oblíbené a kvalitní německé auto, ale rigidně jakékoliv cosi co hlavně má emise NOx pod limitem N_1. xmíchu! přitom dvacet největších nákladních lidí, spalujících to nejnekvalitnější svinstvo, spotřebuje asi tolik nafty, co všechny auta na světě. a koho to zajímá??? prej emise! pche.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 291 646 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: E-shop poslal zboží, ale nechce peníze
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, objednala jsem si zboží na dobírku. Teď mi má přijít, ale dle dopravce je zaplaceno a při předání po mě peníze chtít nebude. Do jaké doby bych měla kontaktovat prodejce s tím, že by měl chtít... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Vláda má důvěru, Fiala problém. Proč začíná připomínat Babiše?

Vláda má důvěru, Fiala problém. Proč začíná připomínat Babiše?

„Vláda by měla šetřit na státu, ne na občanech,“ řekl ve svém projevu před hlasováním...více

Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte

Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte

Když dojde na kritiku elektromobilů, baterie bývají prvním cílem. A dává to smysl. Pořád...více

Láska na fakultě. Šedá zóna vztahů mezi učiteli a studenty je tikající bomba

Láska na fakultě. Šedá zóna vztahů mezi učiteli a studenty je tikající bomba

„Spadla jsem do toho, ani nevím jak. A najednou v tom člověk byl a hrál tu hru, aniž si...více

Žena rodí tak, jak žije. Jak by vypadal manuál dobrého porodu?

Žena rodí tak, jak žije. Jak by vypadal manuál dobrého porodu?

Porodit rychle a hladce. Nebo alespoň nemít trauma. To je přáním a cílem většiny těhotných...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Oldřich Bajer

podnikatel, zakladatel NetCentrum

David Eder
ÚSPĚŠNOST
49,21 %

z 63 duelů
×
Oldřich Bajer
ÚSPĚŠNOST
45,83 %

z 72 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.