Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dieselgate. Než se to promlčí

Martin Vlnas | rubrika: Rozhovor | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 3. 2018 18:14, Czhunter

Já nejsem právník, ale předpokládám, že nárok na odškodné má pouze první majitel, který koupil nové auto přímo od VW.
A v tom vidím problém, proč v ČR (na rozdíl od USA nebo Německa) moc odškodnitelných nebude.
Tady totiž fyzické osoby nová auta nekupují. A když už, tak levné Dácie a Škodovky, ne VW.
Právnické osoby už mají rádi auta po těch letech dávno odepsaná, nebo vrácená do operativního leasingu nebo odprodaná zaměstnancům.
A tak vlastně není moc těch, kdo by takové odškodnění mohli získat ...

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 3. 2018 11:00, jezevec

mně se tihle rocketeeři nijak nelíbí. neskrývají, že tzv "cinknuté" volkswageny tady jezdí a budou jezdit - nikdo je neopraví ani jinak neseřídí. všem je tedy zřejmé, že nejde o emise ani o ekologii. chtějí jen vyrazit nějaké prachy, a požrat z nich provizi. jaká je tedy přidaná hodnota jejich činění? emise zůstanou, napakuje se pár budižkničemu advokátních parazitů, a zaplatí to všichni kupující aut koncernu. hurá?
ostatně, sám termín "podvod" nebo "aféra" mi v tomto případě připadá dost na hraně. způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl. pokud by testovací autority chtěly měřit emise jinak, například v reálném provozu, nic jim v tom nebránilo. jenže to nedělaly. pak se zlobily na křivou hubu v zrcadle.
a spousty lidí se nás nyní snaží přesvědčit, že si nekupovali úsporné oblíbené a kvalitní německé auto, ale rigidně jakékoliv cosi co hlavně má emise NOx pod limitem N_1. xmíchu!
přitom dvacet největších nákladních lidí, spalujících to nejnekvalitnější svinstvo, spotřebuje asi tolik nafty, co všechny auta na světě. a koho to zajímá??? prej emise! pche.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi

18. 3. 2018 11:00 | jezevec

mně se tihle rocketeeři nijak nelíbí. neskrývají, že tzv "cinknuté" volkswageny tady jezdí a budou jezdit - nikdo je neopraví ani jinak neseřídí. všem je tedy zřejmé, že nejde o emise ani o ekologii. chtějí jen vyrazit nějaké prachy, a požrat z nich provizi. jaká je tedy přidaná hodnota jejich činění? emise zůstanou, napakuje se pár budižkničemu advokátních parazitů, a zaplatí to všichni kupující aut koncernu. hurá? ostatně, sám termín "podvod" nebo "aféra" mi v tomto případě připadá dost na hraně. způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl. pokud by testovací autority chtěly měřit emise jinak, například v reálném provozu, nic jim v tom nebránilo. jenže to nedělaly. pak se zlobily na křivou hubu v zrcadle. a spousty lidí se nás nyní snaží přesvědčit, že si nekupovali úsporné oblíbené a kvalitní německé auto, ale rigidně jakékoliv cosi co hlavně má emise NOx pod limitem N_1. xmíchu! přitom dvacet největších nákladních lidí, spalujících to nejnekvalitnější svinstvo, spotřebuje asi tolik nafty, co všechny auta na světě. a koho to zajímá??? prej emise! pche.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2018 18:14 | Czhunter

Já nejsem právník, ale předpokládám, že nárok na odškodné má pouze první majitel, který koupil nové auto přímo od VW. A v tom vidím problém, proč v ČR (na rozdíl od USA nebo Německa) moc odškodnitelných nebude. Tady totiž fyzické osoby nová auta nekupují. A když už, tak levné Dácie a Škodovky, ne VW. Právnické osoby už mají rádi auta po těch letech dávno odepsaná, nebo vrácená do operativního leasingu nebo odprodaná zaměstnancům. A tak vlastně není moc těch, kdo by takové odškodnění mohli získat ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2018 18:16 | Czhunter

* TSI Škodovky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Czhunter 18. 03. 2018 18:14)

21. 3. 2018 20:19 | LAla

V tom "způsob emisního testu byl zřejmý a exaktně popsaný - software auta mu vyhověl" se pletete. Celá aféra dieselgate spočívá v tom, že VW naistaloval do aut software, který emisní měření ožulil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 18. 03. 2018 11:00)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 254 658 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení peněz za neodpovídající zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, paní mi poslala zboží, které mělo být nové, ale evidentně tomu tak není. Poslala jsem jí zboží zpět i s vysvětlením, proč ho nechci. Paní mi odmítá poslat peníze zpět, chtěla mi zboží zaslat... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
50,79 %

z 126 duelů
×
Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
49,61 %

z 129 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2018 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK