Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie

Vojtěch Dobeš | rubrika: Komentář | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 8. 2020 9:02, Petr

Ať si kdo chce co chce říká, tak si musi všichni uvědomit že Škodovka není Česká a že všichni včetně Pošíka budou dělat to co jim Němci nařídí a dovolí!!! A jestli to bude levnější a dostupnější auto tak to bude jen dobře!!!!

+167
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 8. 2020 13:02, Bambus

jak ze nedokaze? eurobyrokrati to uz maju premyslene, chcu dat povinnu gps navigaciu a system citania dopravnych znaciek a ze proste ti obmedzia rychlost na 50 ked system vyhodnoti, ze si v meste...to si nerobim srandu

Zobrazit celé vlákno

-19
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 110 komentářů)

23. 8. 2020 23:07 | George

Mají propracovaný přístup k zákazníkovi při reklamaci.Servis se vymlouvá,že o tom rozhodl výrobce a výrobce zase svaluje vinu na prodejce. Na reklamace mají už předpřipravenou vzorovou formalni odpověď.Kvalita aut jde dolů a arogance zainteresovaných nahoru. Zřejmě v tom hodlají pokračovat i nadále. Držím vám palce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2020 1:44 | petr

Vlajková loď je Superb a ne Kodiaq RS.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 8. 2020 14:53 | Miloslav

Pěkně a výstižně napsaný článek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2020 10:10 | Michal Kubeček

Jaký Berlín? Když už, tak Wolfsburg. A v tom je ostatně celá podstata rozdílu oproti tomu, jak to fungovalo za RVHP.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2020 9:15 | Michal Kubeček

Koukám, že sem zase napochodovaly zástupy horlivých vlastenců, kteří by nejspíš byli radši, kdyby Škoda dopadla jako Poldi (a Boleslav jako Kladno), ale hlavně aby o ničem nerozhodovali Němci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2020 7:03 | Ihned

z prasivy unie pryč.zde česko nečeká nic než ohnuty hřbet a byrokratický karabac
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2020 6:59 | Martin

Takže jako v RVHP.Moskva rozhodla.ted zase Berlín
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2020 6:58 | AVE

Bohužel to tak je. Odešla jsem od VW právě kvůli nespocetnym vadam, stačilo najet přes 90 tis za 1 rok a začalo se mi to sypat. Nejčastěji blok motoru nebo výstřiky. Několikrát se nám propadla na 3 Supu i převodovka. V poměru cena výkon nakonec máme Toyoty, Hyundai, Renault a Kia. Bez problému. Škoda má pěkný design, ale za jakou cenu. Při výběru dostupného maleho auta jsme skončili na Clio verzi. Jízda kolem komína v lepší výbavě a 5 let zárukou. Upřímně Škoda měla našlápnuto dobře, bohužel nedotazeno. Samozřejmě velkou roli hraje i sám řidič a vlastník. Kolik lidí jezdí na pravidelné kontroly a opravdu se o auto stará. Kolikrát nové auta jsou v horším stavu než 30 let stará.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2020 6:54 | Martin

Takže jako za Rvhp.Modla rozhodla.Ted pro změnu rozhodl Berlin.A češi se můžou akorat stokrát v nose.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2020 6:35

??
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2020 22:46 | Matúš

Škoda už je dávno ako Dacia. Dizajn je fajn ale kvalita šla rapídne dole. Zato ceny vystrelili raketovo do nebies.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2020 22:30 | pag

Vždy, když vládli Braniboři v Čechách, bylo zle, a i když budou Novočeši řičet, tak to zůstane pravdou.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2020 21:32 | Marcel

Další článek, jak to s námi Němci myslí dobře. Je to jako bych četl něco, co napsal Emanuel Moravec. Kolaborant nejvyšší úrovně. Ten taky v protektorátu psal a hlásal, jak to ti Němci s náma myslí dobře. Jsme vážně stádo ovcí, co na to skočí? Nebo máme vlastní rozum a oči, které to vidí. Asi to druhé, jinak by jsme nepotřebovali takové redaktory, co si nechají platit novoprotektorátní propagandu. A vůbec tam nejde o ty Škodovky. Lidé, mějte oči dokořán. Hezký den
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2020 20:50 | !!!

@Qyq
To co píšeš je pravda pokud se jedná o menší firmu do 1000 zaměstnanců. Ale pokud se jedná o korporát kde pracuje 5000 - 30 000 lidí tak tam hraje prim politika. A pokud by vycházeli z toho co píšeš ty, tak pak si tu ale nemůžeme hrát na rovnocennou EU, kde si je roven Němec s Čechem. To by pak někoho mohla třeba napadnout i taková "hloupá" myšlenka že EU je jen prostředek pro ekonomickou kontrolu a řízení (více konkurenceschopných co se ceny a kvality týče) států jako jsme my. Pokud by tedy takto argumentovali tak by vůbec podstata EU byla sama o sobě založena na lži.
Pokud budou omezovat škodovku tak se jedná o umělé ohýbání trhu. Business by se měl řídit nabídkou / poptávkou. A pokud nedokážou konkurovat a budou kvůli tomu omezovat škodu tak je to nečestné podnikání. Blbé je že to jsou zrovna Němci kteří se ohání rovností, spravedlností a spoluprací v EU. Možná to s tou spoluprácí platí jen když se to vyplatí jim. ??
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2020 11:41 | Radek

Tvl ze nam do toho bude kecat kdejakej slovak ???
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2020 18:12 | Qyq

Tak hlavne ze ty by jsi ukrajicum dobral plny rozlet kdyby konkurovali ceskemu majiteli.Skoda je nemecka, majitel dela jen to comje promnej nejvyhodnejsi. A logicky si chrani svuj prac trh. Stejne se bude chvat i ceska firma v zahranici jenze v automobilovem prumyslu zadna ceska firma neni a v dohledne dobe nebude ??????. Az nemce naserete celou boleslav presune jinam.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2020 18:07 | Qyq

?????? ses dobrej komik. Clovek neni znacka, dnes pod nemcem zitra pod nekym jinym kdo si to koupi. To ze cesi maji nejake prazazityky tomue smutne, navic bez vw by se v MB pestovaly max rajcata. A kdo kolik "cechu" zijicich v Nemecku zustalo cechy. Poturcenec horti Turka.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2020 18:04 | !!!

Běžně se k příspěvkům nevyjadřuji, ale zde cítím povinnost. Celý článek mi přijde jako sepsaná obhajoba následujících kroků VW kterou společně vypotili markeťáci VW s Autorem. Důvod proč mi to přijde absurdní je ten,že pracuji v německém korporátu a pod tu "peřinu" jsem již nahlédl. Není o co stát protože ve výsledku zjistíte, že my jako Češi jsme jen otroci kterým otrokář povoluje a utahuje pouta jak se mu to hodí. Ano získat přes ČR kontrolu nad východním trhem ok... Ale nějaký samostatný vývoj ? Když už se někdo s dobrými nápady objeví tak si jej přetáhnout do Německa za německý plat. Nemohou dopustit, aby jsme je přerostli. Pro ně je to otázka hrdosti je proto nesmyslné argumentovat slepicí se zlatými vejci. Jsou klidně schopni odepsat výdělečný produkt vyvinutý v ČR našimi technology a dotovat německý nedotažený produkt, jen aby jsme neměli převahu. V Německu se situace v korporátních firmách změnila v socialismus. Odbory v DE mají větší práva než top management a ČR jim zajišťuje tzv. "Flexibilitu", když se firmě nedaří tak škrtají prvně v ČR. Škrtají až do chvíle dokud nezůstane nezbytně minimální počet pracovníků, kteří jsou schopni na ně vydělávat. Nemohou nám již konkurovat cenově a v naší oblasti již ani kvalitativně (Němci ve výrobách už většinou nejsou). Bylo mi zle když jsem se na pracovní cestě v DE dozvěděl kolik mají pracovníků v kanceláři. Mezitím co u nás člověk na stejné pozici (s 5x menším platem) zodpovídá za 3x větší výrobní halu která má asi tak 10x větší produkci. Schválně jsem počítal za jak dlouho cca vyděláme na platy všech našich zaměstnanců + amortizaci strojů + vedlejší výdaje a světe div se bylo to za 7 dní!!! Jenže veškeré zisky se odvádí do DE a následně se přiděluje nezbytné minimum na platy a údržbu. Takže asi tohle jsme pro Němce. U nás jsme měli také vývoj ale jen do chvíle než se zjistilo že za zlomek ceny máme daleko lepší výsledky. Následně byl vývoj "přesunut" do DE resp. v ČR zrušen a lidé buď rozmístěny do jiných oddělení nebo přesunutí do DE. K nám nyní dávají zajeté produkty a my jsme tak jen další z mnoha montoven. Když si něco Němci usmyslí (i z historie dáno) tak jdou peníze i selský rozum stranou. Škoda má zajisté plán na následujících 5 let tzn. že je dost času osekat některé vyvíjené produkty. Následně se zařízne prodej premiových SUV s tím že nejsou výdělečná a nechá se jen ořezaná verze např. Karoqa. ... Atd. Atd.
Poslední prémiovku kterou jsou schopni tolerovat je Superb ale kodiaq atd. to už je přes čáru. Je na čase aby ukázali kdo je pánem a vrátili nás zpět na kolej. Bohužel se nedá bránit prostě vás uplatí, přesunou, zruší atd... Až v korporatu jsem pochopil kdo je tím "třetím" kdo se směje když se česká společnost hádá kvůli banalitám. Udělejte si názor sami.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2020 17:54 | Michal

Levnější konkurence pro nižší stř třídu je Scala a oproti Octe je do 400tisíc a jen nemá tak velký kufr jinak v interiéru stejně velká.Schází teda jen kombík.Základní octa je za 450 ale to už je lepší vzít levnějšího golfa s lepší výbavou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2020 11:50 | Laco

Hlavně že Škodovka vyrábí stále kvalitnější a dražší auta na kterých je plech silný jen O,5mm a na celé auto pak stačí jen 2kg barvy!!! A tak to za ty peníze nekup!?????
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/6

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ladislav Jakl

bývalý tajemník prezidenta

Tomáš Sedláček

ekonom

Ladislav Jakl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services