Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů
Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 10. 2013 | 36 komentářů
Kvalifikovaná pracovní místa najdete spíš v koncernech než pidifirmách – a podpora inovací má v Česku zatím jen mlhavé výsledky.
Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů
Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 5. 2020 | 4 komentáře
Flotiloví manažeři mají důvod zapochybovat, jestli musí být služební vůz v tédéíčku. Škoda Superb přichází i jako hybrid. Slibuje neuvěřitelnou spotřebu a možnost volného parkování ve všech pražských modrých zónách. Vyplatí se novinka víc než klasický turbodiesel? Vyzkoušeli jsme ji.
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012
K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.
Když se řekne | Věra Tůmová | 22. 6. 2011
Mobilní technici v pojišťovně jsou takoví fajnšmekři. Nestačí jim mít jen odbornost a nadšení pro auta či nemovitosti. Musí mít i velký cit pro nesrovnalosti. Pokud na ně mají opravdu dobrý nos, pojišťovně zachrání hromadu peněz, jež by jinak vyplatila za škody, které ani nenastaly.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 5. 2011 | 8 komentářů
Pan Jan pracuje jako jediný prodavač v malém obchodě. Se svým zaměstnavatelem podepsal takzvanou dohodu o hmotné odpovědnosti za případný schodek či manko.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Bydlení | Věra Tůmová, Jan Stuchlík | 15. 10. 2007 | 3 komentáře
Žadatelů o dotace na opravy panelových domů je čím dál víc. Vláda pro ně ale pro příští rok chce vyčlenit méně peněz než letos. Dotace proto budou nejspíš nižší, říká Jan Wagner, ředitel Státního fondu rozvoje bydlení.
Co se děje | Věra Tůmová | 28. 12. 2007 | 8 komentářů
Pojišťovny prý dovedou pojistit leccos. Jejich klienti se ale také pokoušejí leccos neuvěřitelného pojišťovnám vykázat jako škodu. Často je to boj kdo s koho, při němž se jedná i o škody v řádech milionů. Nejkurióznější případy řeší pojišťovny kolem Silvestra.
Články | Lukáš Půda | 26. 10. 2001
Články | Petr Vykoukal | 30. 1. 2003
Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 6. 2008
Řady tuzemských podvodníků s pojistkami se „úspěšně“ rozrůstají. Pojišťovny už za letošek hlásí nárůst těchto případů oproti loňsku o desítky procent. Trvale nejpopulárnější jsou podvody s pojištěním aut a často se neprávem uplatňují i živelní škody.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Články | Tomáš Skřivánek | 24. 7. 2001
Pavel Trcka je ředitelem divize v pražské centrále Raiffeisenbank. Do jeho kompetence spadá také útvar, který vykonává funkci depozitáře fondů investiční společnosti Akro. "Když to silně přeženu, není současná situace jasnější než před měsícem. Pokud řešení problému vezmu jako abecedu, jsme někde u D, maximálně u K. Rozhodně se neblížíme k Z," říká v rozhovoru Pavel Trcka.
Články | Dušan Hradil | 21. 5. 2001
Hokejoví mistři světa jsou zpátky doma. Škodovky u vlády neuspěly. Ministerstvo zahraničí (ne)šetří na zdraví svých úředníků. Další osobní data v ohrožení. Uplynulý týden prostě stál za to.
Články | Jindřich Hlaváč | 29. 11. 2000 | 7 komentářů
Známý problém – auto přede mnou odmrštilo kamínek, který mi zničil přední sklo. Dříve se to řešilo jednoduše, kamarád se "přiznal" jako viník a pojišťovna sklo zaplatila. Teď již to tak jednoduché není.
Články | Jan Heřman | 27. 2. 2002
Populistický návrh ministra dopravy na dotaci na nákup nových aut má sice mizivou šanci na přijetí, nicméně vedle majitelů ojetin ho uvítají i výrobci automobilů a různí vynalézaví obchodníčci. Je to tak jednoduché. Sešrotovat vrak, dostat dotaci, koupit auto a honem s ním do bazaru.