Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Komentář Tomáše Prouzy k webům penzijních fondů

Články | Simona Ely Plischke | 21. 11. 2003

+5

O serveru

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-1

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…

Články | Simona Ely Plischke | 18. 12. 2002

+8

Podle různých odhadů nás letos Vánoce stojí méně než loni. Koruna sílí a konkurence na trhu obsah nákupních košů zlevňuje také. Naše peněženka ale i tak hubne a hubne. Cenu nakoupených dárků známe, ale víme také, na kolik nás přijde všechno to "okolo"?

Klamavá reklama fondů?

Články | Tomáš Prouza | 22. 4. 2002

-1

Před nedávnem si Komise pro cenné papíry vyžádala od českých investičních společností i bank, prodávajících zahraniční fondy, kopie jejich propagačních materiálů. Co se za touto netradiční akcí skrývá?

Jak vyrobit banner ve formátu flash

Články | redakce Peníze.CZ | 13. 7. 2004

-4

Aby bylo možné zjištovat statistiky počtu kliknutí na bannery ve formátu flash je potřeba předat reklamnímu systému informaci o kliknutí. Pokud by flash banner rovnou přesměrovával uživatele na cílovou URL, reklamní systém by se nedozvědel, že ke kliknutí došlo. Zde je popsán způsob jak vytvářet flash bannery, které umožnují zaznamenávat statistiky kliků.

Šlechtění reklamní džungle

Články | Simona Ely Plischke | 13. 1. 2004

-3

Klíčem ke správnému bankovnímu marketingu je dostat do prezentace suché, kredibilní a uzavřené instituce jednoduchou informaci, emoce, lidskost a pokud možno i humor. Návod zní jednoduše, trvalo ale velmi dlouho, než kvalitní komunikace a propagace zdomácněla i v českých finančních domech.

Reklama na Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+4

Irák už není vodítkem vývoje

Články | David Petráček | 14. 4. 2003

-34

Kapitálové trhy byly po dlouhé době ovlivňovány více makroekonomickými daty a firemními zprávami než informacemi z bojiště.

Strana jako byznys

Články | Jan Heřman | 20. 6. 2002

+4

Volby nejsou jen bojem o křesla v parlamentu. Díky státnímu příspěvku na volební kampaň se z nich při troše štěstí může udělat poměrně výnosný obchod. Čistý zisk může být i několik milionů korun.

OB Invest vrátil fond domů

Články | Tomáš Skřivánek | 4. 10. 2000

+2

Nestálost je základním pocitem, který člověk získá při seznamování se s Českým dluhopisovým fondem ČSOB. Za čtyři a půl roku existrence má již třetí jméno a strategii. Změnu dělají v OB Investu vždy od podlahy - každá je úplným popřením předchozích.

Zajíc v pytli

Články | Tomáš Janča | 22. 5. 2001

-23

Člověk by si řekl, že když jde někam nakupovat, tak se jednoduše podívá na cenovku a podle ní se rozhodne, zda se mu vyplatí zaplatit obchodníkem požadované peníze za nabízenou věc. Při investování do podílových fondů ovšem buďte obezřetní a nemyslete si, že zaplacením propagovaných poplatků jste z obliga.

Reklamní grilovačka penzijních společností. Hlasujte pro nejlepší spot

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 9. 5. 2013 | 12 komentářů

+2

Pozor, pozor: videonahrávky obsažené v tomto článku jsou určené (přednostně) osobám starším šestatřiceti let. Na vstup do druhého pilíře máte čas do konce června. Reklamní grilovačka penzijních společností je v plném proudu. A vy jste živý terč. Nalákal vás křepčící Geňa, šaolin v bouráku, melouny, nebo prima rodinka?

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře

+24

V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč

Články | Tisková zpráva | 24. 3. 2005 | 1 komentář

-27

Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky

Články | Kristýna Havligerová | 17. 9. 2004

-113

Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?

Právní normy hájící zájmy spotřebitele

Články | redakce Peníze.CZ | 17. 3. 2004

-18

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

Články | Michal Hazi | 28. 5. 2001

+6

Určit největší událost minulého týdne tentokrát představuje mimořádně obtížný úkol. Krach investiční společnosti Private Investors a události kolem těžko mohou vytlačit volbu předsedy KDU-ČSL či volbu Rady České televize a naopak. Zkusme si tedy ty nejdůležitější události zrekapitulovat.

Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 26. 11. 2015 | 12 komentářů

+1

Otevřená radnice, vyšpulená zadnice. S povahou buldočka za vaše město! Pro spoustu z nás to bude poprvé… Láska, sex a politika. Dopřejte si třiadvacítku s radostí. Kníže má kohouta, já mám korunku! Volte doktora Ferdu! Ulice bez psí stolice. Osoby bez domova mimo obytné zóny. Práci našim občanům, ne imigrantům. Myslíme to upřímně.

Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!

Články | Simona Ely Plischke | 16. 6. 2004

-2

Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?

Partneři serveru Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+2

Penzijní připojištění už zná většina Čechů

Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001

-41

Podle průzkumu Taylor Nelson už o možnosti penzijního připojištění slyšelo 85 procent dospělých. Pro 59 procent zájemců o penzijní připojištění není důležitá novela zákona zlepšující podmínky tohoto produktu.

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS

Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2001

0

V černých číslech zakončily druhý letošní měsíc otevřené podílové fondy. Pokračoval v lednu započatý růst majetku pod správou. Nebyl ale nikterak ohromující, za celý únor přibylo do fondů jen za 173 milionů korun nových vkladů.

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Miliony, které v Česku nikdo neuvidí

Co se děje | Jan Stuchlík | 18. 2. 2008 | 3 komentáře

+3

Fotbal v Česku příliš nevynáší. Rozpočet největšího českého klubu, pražské Sparty, dosahuje jen necelých tří procent příjmů nejbohatšího evropského klubu Real Madrid. Aby v Česku přišlo na fotbal tolik diváků, co na jeden zápas Manchesteru United, musí se odehrát kompletní dvě ligová kola.

Události uplynulého měsíce: prosinec

Články | redakce Peníze.CZ | 5. 1. 2007

+3

Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.

Hypotéku? Na poslední chvíli?

Články | Jiří Šedivý | 20. 9. 2004

-5

Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?

Jak se daří českému střednímu managementu

Články | Petr Vykoukal | 28. 4. 2003

+1

Chcete vědět, jak jsou u nás odměňovány různé manažerské pozice? Začtěte se do našeho průzkumu.

S majáčkem v záhlaví

Články | Leoš Bárta | 4. 7. 2002

-54

Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované investičním společnostem se blíží ke svému závěru. Předposlední hodnocenou prezentací jsou www stránky společnosti ŽB Trust. No vážně, přijměte opět naše pozvání a zkuste hodnotit s námi všechny její klady a zápory.

Státní reklama na „kvalitní jídlo“: Peníze prší z nebe. A nejspíš budou dál

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 28. 8. 2014 | 2 komentáře

+37

Večírek pouze pro zvané, lázně, indická masáž, kostýmy, roadshow, velkorysé rauty. Rozmařilá jízda, za kterou by se nemusel stydět ani velký Gatsby. Tak vypadá státní propagace „kvalitních potravin“. Přišla na stamiliony ročně. Problém je, že nikdo nedokáže uspokojivě doložit, k čemu byla dobrá.

Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí

Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 13 komentářů

+49

Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services