Co o webu ŽB Trustu soudí porotci Peníze.cz
4. 7. 2002 | Dušan Hradil
www stránky finančních institucí |
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme 6 nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím. Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností. |
Adresa dnes hodnocených stránek: www.zbtrust.cz |
Hodnocení - výsledky | |||||||
Kreativní rovina: 4 | Marketingová rovina: 2 | Informační rovina: 2 | Grafická rovina: 3 | Jazyková rovina: 2 | Navigační rovina: 2 | Technická rovina: 1- | Bezpečnost: nehodnoceno | Výsledná známka: 2,35 |
Kreativní rovina: Málokteré uspořádání domovské internetové stránky může být nazváno konzervativnějším nežli toto. Horní lišta, levý rámec, navigace nahoře, text uprostřed. Loga vlevo nahoře, copyright dole (mimochodem, kam ho dát jinam :-). Vážně řečeno, v této oblasti téměř není co hodnotit. Touha po originalitě nebo chuť experimentovat a udělat něco, co ostatní ještě nezkusili, byla asi pro jistotu nahrazena tou nejvšednější cestou. A mně už se nechce pořád opakovat, že nejde o kreativitu za každou cenu ani o šokování či něco podobného, ale o tvorbu a posun směrem k novému, dosud neobjevenému… V jedné anglické písni se zpívá: "…každý chce říkat, co už jednou bylo řečeno, každý chce prodat, co už jednou bylo prodáno…" Výsledná známka (jako ve škole): 4 |
Marketingová rovina: Při načtení stránek se Vám vždy otevře pop-up window s aktuálními informacemi. Osobně nemám tento způsob "vnucování" aktualit či jiných informací příliš v lásce. Účel však vždycky světil prostředky, a tak si ten krátký úvodníček vlastně přečtete, i když nechcete. Naštván, ale poučen…:-) Na úvodní stránce prezentace ŽB Trust Vás, přátelé drazí, také netrpělivě očekává trochu podivná směs novinek, tiskových zpráv, zvláštních nabídek, denních komentářů, zpráv z domova a ze světa – prostě od všeho trochu. Neříkám, že a-priorní komunikace důležitých informací není dobrá cesta za obchodem, ale nemohu se zbavit pocitu, že v tomto případě chybí důkladná komunikační strategie. Já vím, že jsem s tím už otravný, ale bez této strategie nebude nikdy nikdo dobře a efektivně a účelně a rozumně komunikovat. Jak to dopadne, když chce dítě říci mnoho věcí a nejlépe hned všechny najednou? Chat na téma investování na kapitálových trzích – to je zajímavá myšlenka. Vypadá to ale, že nikdo nechatuje, nikdo si nechce povídat. Kde je chyba? Aplikace Investiční kalkulačka ve dvou variantách umožňuje vypočítat si výnosnost jednotlivých zvolených fondů, Investiční kvíz je také docela zajímavou pomůckou při rozhodování, kam svěřím své penízky. Nějaká další zajímavost? Investiční čítanku vnímám jako zajímavého pomocníka pro začátečníka při orientaci v rámci problematiky. A abych nezapomněl - režim personifikace je znakem jistého posunu od prezentace k něčemu vyššímu, řekněme k portálovému řešení, otázkou však zůstává, co registrací získám? Co tedy hodnocené stránky jsou? Statickou prezentací asi ne – dynamickou aplikací tak trochu – nebo snad oborovým finančním portálem? Možná se vyhnu definici a zároveň budu nejblíž pravdě, když řeknu, že od každého rovným dílem… Výsledná známka: 2 |
Informační rovina: Samostatná komunikace oblíbených odkazů (najdete ji v levém framu) mi připadá jako docela dobrý způsob, jak někomu vnutit něco, co má firmu jistou prioritu… V tuto chvíli nejásám nad informačním bohatstvím oné sekce (stejně se všechny její podčásti dublují se sekcemi umístěnými jinde), ale nad jistou marketingovou "drzostí", která možná docela dobře zafunguje… Sekce Ptáte se nemá zrovna rozsah Tolstého románů, ale zato je srozumitelnější… Klasik promine mou opovážlivost, těch otázek a odpovědí však mohlo být přece jen víc. Ty existující jsou ale poměrně vyčerpávající a rozumím jim i já, což je jisté měřítko… :-) Zákaznické středisko, podivná to sekce. Podivná svým názvem, svou nesourodou vnitřní strukturou, připadá mi to jako skladiště Těžko Zařaditelných Informací. Nebo je to hra? Hledej… co myslíš… kde se schovávají kontaktní informace? :-( Výsledná známka: 2 |
Grafická rovina: Nevím, o čem v tuto chvíli psát. Jakápak grafika? Alespoň že grafický layout vykazuje jistou loajalitu ke korporátním pravidlům Živnobanky. Modrá je dobrá a maják k tomu svítí na cestu. Kombinace grafického layoutu a podivně šedého textového prostoru vypadá poněkud násilně, jistě by to šlo realizovat elegantněji. Výsledná známka: 3 |
Jazyková rovina: Jazykový rozbor byl proveden v sekci Jak investovat do našich produktů. Hned v úvodu je v jedné větě chybná interpunkce ("Je nutné, aby Váš podpis a podpisy Vámi zmocněných osob, byly úředně ověřeny."). Podobná chyba je k nalezení také v první větě 3. odstavce, o větu dál zase chybí tečka. Mimo interpunkční problémy jsem nenašel v hodnocené sekci žádné gramatické či lexikální chyby. V některých dalších sekcích jsou navíc mezery, jinde zase mezery chybí, např. v sekci s FAQ: "( Komise pro cenné papíry -15.5.2002 )prodlužuje…" apod. Po stránce stylistické výstavby jsou komunikované texty v některých případech poněkud kostrbaté. Možná by stálo za to zadat jejich tvorbu profesionálním lingvistům… Výsledná známka: 2 |
Navigační rovina: Inu, s navigací si mohli tvůrci dát věru víc práce. Když jednou kliknu, tak proto, abych se někam dostal. Pokud se přede mnou ale objeví ohyzdně prázdná stránka se třemi tučnými hyperlinky krčícími se kdesi v rohu, řeknete si: no, pardon? Slovy obhájce však jedním dechem podotýkám, že na stránkách ŽB Trust jsem ani jednou "nezakufroval", protože horní navigační lišta je přítomna vždy a všude a cesta tam i zpět je tedy docela snadná. Druhotná navigace veškerá žádná, návrat na homepage opět tím nejklasičtějším způsobem. Už chápu, proč mají firmy svá loga. Výsledná známka: 2
|
Technická rovina: Hodnocení v kategorii BEZPEČNOST považuji v případě internetové prezentace ŽB Trustu za zcela bezpředmětné. Výsledná známka: 1- |
Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Závěr:
Prezentace ŽB Trust rozhodně nepřekvapí svou koncepcí a svým vizuálním pojetím. Obsahuje hodně praktických informací, ovšem bez kvalitního třídění. Částečně dynamický web se silným marketingovým akcentem. Stránky obsahující poněkud kostrbaté texty a zcela průměrnou navigaci. Po technické stránce poměrně zdařilý site… Taková je internetová prezentace na adrese zbtrust.cz.
Nechť Vám maják i nadále svítí…
Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.
Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole) | |||||||||||||
IK | MD | NG | EH | GH | VI | PJ | RJ | PN | PP | průměr | |||
vzhled | - | - | 3 | 3 | 3 | - | 2,5 | 3,5 | 3 | 2 | 2,857 | ||
obsah | - | - | 2 | 2 | 2 | - | 3 | 3 | 1,5 | 1 | 2,071 | ||
Vysvětlivky: IK - Ivona Koucká, Sdružení pro internetovou reklamu; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna | |||||||||||||
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce. |
Vytrženo z kontextu | |
... Oč více práce si tvůrci dali s obsahem, o to méně sil jim zbylo na design... shrnuje Eda Hekšová (Celý názor) | |
... celý web by si zasloužil trochu péče a doladění... uzavírá své hodnocení Pavel Janeček (Celý názor) |
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---
Příští týden se můžete těšit na hodnocení internetové prezentace
Pioneer Investments
Pokud jste navštívili internetové stránky ŽB Trustu, jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.
|
Dlouhodobý investiční produkt
Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
8. 7. 2002 12:56
Musím říci, že mne velmi překvapilo, že jedna z hlavních věcí, které jsou lidmi posuzovány, není informační obsah (podle mého samozřejmě osobně zatíženého názoru mezi hodnocenými weby silně nadstandardní), ale grafická rovina či přímo fantazijní náboj. Ten jsme zcela záměrně zcela vynechali především kvůli množství přinášených aktuální informací. Nechtěli jsme, aby grafika zpomalovala funkčnost webu. Zcela zjevně u klientů vítězí statické prezentace s milou externí stránkou. Je to pro nás jistě velkým poučením a zdrojem inspirace pro další vývoj webu. Přivítáme jakékoliv další připomínky a náměty. Předem za ně díky, Vendulka Klučková, ŽB-Trust
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
8. 7. 2002 13:41, urubkova
Máte pravdu v tom, že je obrovská flashová animace spíš zatěžující. Já taky spíš hledám přehledně shromážděné informace. Ale na druhou stranu jsem jenom člověk a čekám i trochu těch hezkých obrázků. :o) Rozhodně je dobře, že jste se ozvala. Na mě to rozhodně dobře zapůsobilo.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (9 komentářů) příspěvků.