Co se děje | Olga Skalková | 12. 5. 2021 | 5 komentářů
Zatímco některé banky zvýší limit jedné odchozí okamžité platby z dosavadních 400 tisíc na nové maximum 2,5 milionu korun, jiné se vydají opačným směrem a klientům umožní odeslat výrazně nižší částku než doteď.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022
Kvůli plánované odstávce nebude v sobotu 22. října dostupné přímé bankovnictví České spořitelny a ČSOB.
BrandInsight | Michael Durčák | 19. 12. 2023
Vybrat kontakt ze seznamu, zadat částku, potvrdit. Cílem nových plateb na kontakt je především zjednodušit posílání malých částek v rodině a mezi přáteli. Mezi prvními bankami, které službu spustily, je Raiffeisenbank. Jak to funguje, popisuje šéf jejího digitálního bankovnictví Michal Plzák.
Aktuality | Jana Divinová | 23. 11. 2021 | 5 komentářů
Téměř 17 % domácností nemá vlastní připojení k internetu. Uvedli to v rozsáhlém průzkumu pro Český statistický úřad (ČSÚ).
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2021
Fio banka upozorňuje klienty na podvodný odkaz, který se vydává za přihlášení do jejího internetbankingu. Falešný odkaz se může objevovat ve výsledcích vyhledávání Google například po zadání „fio cz“, jde o placenou reklamu.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 11. 2022 | 1 komentář
Internetové bankovnictví používají už víc než dvě třetiny (71 %) obyvatel Česka starších 16 let. Ukazují to čerstvě zveřejněné výsledky průzkumu Českého statistického úřadu. Před dvěma lety to bylo 64 % a například v roce 2010 jenom 21 % obyvatel.
Rozhovor | Olga Skalková | 23. 8. 2022
Dostupnější bankomaty, platby na číslo mobilu, nové mobilní a internetové bankovnictví, ale i méně poboček s pokladnou. O chystaných novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva Komerční banky a vrchním ředitelem retailového bankovnictví. Řeč přišla i na úrokové sazby u spoření a hypoték.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 10. 11. 2022 | 1 komentář
Spojení Equa bank a Raiffeisenbank vrcholí. Co všechno se pro klienty změní? V čem si polepší, v čem pohorší a co by si měli v nejbližších dnech pohlídat?
Aktuality | Olga Skalková | 14. 7. 2022 | 4 komentáře
Takzvaná kyberkriminalita v Česku dál roste. „Loni jsme zaznamenali meziročně téměř osmnáctiprocentní nárůst kriminality páchané v prostředí internetu. Kybernetická kriminalita v roce 2021 činila více než šest procent z celkového počtu všech registrovaných trestných činů,“ řekl policejní prezident ČR Martin Vondrášek na dnešní společné tiskové konferenci s ČSOB. Konkrétně šlo o 9518 případů.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 4. 2023
Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.
Rozhovor | Olga Skalková | 13. 9. 2022 | 2 komentáře
Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank. Na novou aplikaci pak od 14. listopadu přejdou i klienti Equa bank, která se k tomuto datu definitivně spojí s Raiffkou.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 11. 2022 | 1 komentář
Pamatujete si ještě, kdy převod korun z jedné tuzemské banky do jiné trval několik hodin, nebo dokonce dorazily až následující pracovní den? Okamžité platby se začaly rozvíjet přesně před čtyřmi lety. Teď se čeká na poslední větší banku a několik malých.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 5. 2021 | 4 komentáře
UniCredit Bank vylepšila mobilní aplikaci Smart Banking. Klienti si tak mohou zobrazit PIN, přidat Visa kartu do Apple Pay nebo obdržet doklad o platbě na e-mail.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 24. 8. 2023 | 1 komentář
Jak je možné, že je tolik phishingových útoků, nejen na bazarech, ale i nabídek investic, falešných bankéřů a podobně? Útočníci se organizují, sdílejí nástroje i know-how. Výzkumníci antivirové firmy ESET a policie rozkryli, jak podvodníci postupují.
Aktuality | Petr Kučera | 11. 9. 2023
Podnikatelé s účtem od Air Bank mohou nově jednoduše fakturovat přímo v mobilní aplikaci My Air. Služba je propojená s bankovním účtem a umožňuje klientům snadno a zdarma vystavovat profesionální faktury, upozornit na faktury po splatnosti nebo třeba přidat na fakturu QR kód pro snadné zaplacení.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022
Před dvěma lety to byl odvážný průlom na trhu: Kdo nepřejde na potvrzování v mobilní aplikaci, připlatí si. Teď Raiffka připouští, že zbývající klienty už stejně nepřesvědčí. Pro zpřísnění se mezitím rozhodly další banky, nejdůraznější je Moneta.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 9. 2023 | 1 komentář
Komerční banka, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 11. 1. 2024
Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je dvakrát víc než ji využilo ke konci roku 2022. Lidé prostřednictvím této identity loni uskutečnili 15 milionů transakcí vůči státní správě a čtyři miliony ověření na webech soukromých společností. Statistiky za rok 2023 dnes představila společnost Bankovní identita, společný podnik devíti bank.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 4. 9. 2023
Posílání peněz se zjednoduší. Místo čísla bankovního účtu stačí, když zadáte číslo mobilu. Nový systém může odstartovat na konci října.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.