Jak na to | Petra Dlouhá | 25. 10. 2016 | 12 komentářů
Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.
Co se děje | Ondřej Tůma | 5. 6. 2014 | 1 komentář
Boj o poplatky za vedení úvěrového účtu skončil, schyluje se ale k novému velkému sporu klientů a finančních institucí. Některým splátkovým společnostem prý reálně hrozí, že budou muset kvůli manipulaci s RPSN u půjček na ojetá auta vracet miliardy.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 5. 2014 | 14 komentářů
Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.
Jak na to | Lukáš Zelený | 30. 7. 2015 | 3 komentáře
Zazvoní vám u dveří a nabízí supervýhodné ceny za elektřinu a plyn. Z prvního vyúčtování ale zjistíte, že za nově sjednané služby budete muset naopak ještě připlatit. Máme pro vás pět dobrých rad, jak si poradit s dotěrnými podomními prodejci energií.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář
Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 10. 2016 | 15 komentářů
Nejsou, za koho se vydávají. Používají zavádějící jména a mimikry. Vydávají se za důvěryhodné instituce, aby se na vás obohatili. Dřív než kývnete a upíšete se, ujistěte se, že víte, s kým máte tu čest. Máme pro vás přehled případů a varování z poslední doby.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů
Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Analýza | dTest | 15. 8. 2019 | 26 komentářů
Ve všech šestnácti případech vyšlo zboží z německých drogerií či supermarketů levněji. A to velmi výrazně.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 8. 2015 | 4 komentáře
Padáte při pohledu na účet za elektřinu do mdlob? Řada domácností platí za energie mnohem víc, než je nutné. Máme pro vás pár tipů, jak z vyúčtování udělat příjemnější čtení.
Co se děje | Monika Veselíková | 4. 5. 2017 | 4 komentáře
Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 9. 2015
Odmítat půjčky programově, jako zlo a zhoubu, je asi stejně pošetilé jako si brát úvěr na kdejakou zbytečnost. Ačkoli každý úvěr znamená větší nebo menší rizika, existují půjčky, které dávají smysl.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 12. 2012 | 22 komentářů
S manažerem testování časopisu dTest jsme si povídali o tom, jací jsou Češi spotřebitelé a o tom, jak probíhá testování výrobků ve speciálních laboratořích a proč se podobné testy výrobcům příliš nelíbí.
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 7. 2019
Ruské zmrzliny prodávané v Česku jsou většinou kvalitní. V testu spotřebitelského časopisu dTest propadla jediná z jedenácti zkoumaných vzorků. V laboratoři dTest zkoumal čistotu mléčného tuku, množství obsaženého cukru a rychlost odtávání zmrzliny.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 8. 9. 2014 | 9 komentářů
Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 25. 5. 2013 | 21 komentářů
S prezidentem Českomoravského svazu minipivovarů Janem Šuráněm jsme si povídali o tom, kvůli čemu v Česku klesá spotřeba piva, jak se liší dnešní ležáky od těch před třiceti lety a proč výzkum časopisu dTest vzbuzuje nedůvěru.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 11. 7. 2012 | 1 komentář
Kvůli týdnu u moře roky problémů s exekutory. I tak můžou dopadnout lidé, kteří si na dovolenou berou úvěr, který později nedokážou splatit. Půjčku s nesmyslným důvodem si navíc často berou za nesmyslných podmínek.
Co se děje | Jana Poncarová | 16. 9. 2015 | 8 komentářů
Zemním plynem topí kolem 1,5 milionu domácností. Další statisíce na plynu vaří nebo ho používají k ohřevu užitkové vody. Čas od času jim dodavatel nabídne nový, prý výhodnější produkt. Podívejte se, jak si velcí dodavatelé plynu hrají s cenami a jestli slibované slevy stojí za to, abyste se jim zavázali, že od nich jen tak neutečete. To totiž musíte výměnou za slevu většinou slíbit.
Co se děje | Jana Poncarová | 24. 2. 2016 | 13 komentářů
Masová akce může být maso. Přesvědčit se o tom mohli odběratelé, kteří se sdružili v celorepublikové aukci energií. Víc než 66 tisíc domácností stálo dodavatelům za to, aby stočtyřicetkrát snížili svoji nabídku. Vyplatil se vstup do hromadné aukce? A budou odběratelé těžit kromě nízké ceny i ze vstřícných obchodních podmínek?
Když se řekne | Jana Poncarová | 14. 3. 2019 | 6 komentářů
Loni změnil dodavatele elektřiny rekordní počet domácností. Lidem jde pořád hlavně o cenu a záleží jim na tom, aby měl dodavatel pověst solidní firmy. Smlouvy ale pořád nečteme.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2016 | 3 komentáře
Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 11. 2014
Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.
Aktuality | dTest | 29. 10. 2019 | 13 komentářů
Jezdit v zimním období bez zimních pneumatik je zbytečný hazard. Ať už vozovky budou mokré, zasněžené nebo zledovatělé, je dobré se na ně patřičně připravit. Spotřebitelská organizace dTest ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesla výsledky nového testu zimních pneumatik pro osobní i dodávková auta. Šestina testovaných pneumatik zcela propadla – nezvládla jízdu na sněhu nebo mokré vozovce.
Aktuality | dTest | 24. 10. 2019
Testy dětských autosedaček, které pravidelně publikuje spotřebitelská organizace dTest ve spolupráci s renomovaným německým autoklubem ADAC, přinesly výsledky 12 nových modelů. Testovaly se různé velikostní skupiny: pro miminka, batolata, předškoláky i školáky. Hodnotitelé bohužel i tentokrát narazili na rizikové sedačky.
Když se řekne | Monika Veselíková | 6. 12. 2016 | 3 komentáře
Zdá se, že mezi zákazníky českých operátorů nepanuje zrovna spokojenost. Na co si nejvíc stěžují a jaké ceny platí v porovnání se zákazníky jiných evropských zemí?
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 1. 2016 | 3 komentáře
Možná také občas přemýšlíte nad tím, kde byste mohli ušetřit nějakou tu korunu. Můžete si říct, že tenhle měsíc ušetříte o měsíc víc, že nebudete tolik chodit po kávičkách, že si tu nekoupíte tamto, tu ono. Když se podaří, gratulujeme. Lepší než ušetřit jednou deset tisíc je ušetřit pár stovek – ale každý měsíc na pravidelných platbách.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 7. 2019
Pět z jedenácti dětských cyklovozíků propadlo v testu spotřebitelské organizace dTest. „Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.
Co se děje | Jana Poncarová | 9. 8. 2018 | 2 komentáře
Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.