Výběr dodavatele elektřiny? Jdeme po dobré ceně a pověsti, smlouva je nám (pořád) fuk

Loni změnil dodavatele elektřiny rekordní počet domácností. Lidem jde pořád hlavně o cenu a záleží jim na tom, aby měl dodavatel pověst solidní firmy. Smlouvy ale pořád nečteme.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 3. 2019 10:45, Whyki

Moc tomu nerozumíte, dvě faktury nebudou. Bude jedna a bude tam rozepsaná cena za distribuci a silovou energii tak jak to máte i teď.

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2019 11:16, jiris

To máte pravdu. Smlouvy jsou většinou velmi rozsáhlé, složitě napsané v dlouhých souvětích a člověk bez právního vzdělání jim nerozumí.Často potom nepřesně pochopí záměr dodavatele, který je většinou v protikladu se zájmem spotřebitele (dodavatel potřebuje vždy vydělat). Při dotazu na call centru o vysvětlení konkrétního slova nebo části věty mně často sdělili, že tomu také nerozumí a vysvětlení jsem (přestože hovor byl monitorován) nedostal. O pobočkách už ani nemluvě.
Také jsem se setkal s tím (Innogy), že po automatické prolongaci smlouvy mně byla automaticky změněna cena (při zachovaném tarifu) směrem nahoru, aniž jsem byl na to nějak upozorněn. Za další období dodávky plynu jsem pak zaplatil o několik tisíc Kč navíc.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 6 komentářů)

17. 3. 2019 11:41 | Malý had

Zákazníkům dáváme vždy čas na rozmyšlenou, druhý den jim zavoláme a zjišťujeme, zda o změnu mají skutečně zájem. S nepoctivými obchodníky se hned loučíme,“ uvádí Robert Šíma, ředitel zákaznické péče Bohemia Energy. Pán lže - několikrát měsíčně se na nás obrací o radu ti,co naletěli a podepsali smlouvu "na tabletu" a nemají v ruce nic. A pan Šíma lže tuplem, neboť si dali do smlouvy ustanovení, že se zákazníkem dohodli na neuplatňování §1799 a 1800. A spotřebitel vůbec neví, že v těchto paragrafech se mluví např o tom, že smlouva musí být srozumitelná i pro osobu PRŮMĚRNÉHO ROZUMU.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2019 6:40 | Tomáš Marný

Takže při automatické prolongaci smlouvy by měla cena zůstat stejná na věky věků?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 16:48 | Whyki

Tak tak, pro dodavatele ideálně smlouva na dobu určitou, třeba 3 roky, nekomunikovat, nespolupracovat, složitou smlouvu, velkou pokutu za předčasné ukončení.... Proto mám smlouvu na dobu neurčitou, kterou můžu vypovědět.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 11:16 | jiris

To máte pravdu. Smlouvy jsou většinou velmi rozsáhlé, složitě napsané v dlouhých souvětích a člověk bez právního vzdělání jim nerozumí.Často potom nepřesně pochopí záměr dodavatele, který je většinou v protikladu se zájmem spotřebitele (dodavatel potřebuje vždy vydělat). Při dotazu na call centru o vysvětlení konkrétního slova nebo části věty mně často sdělili, že tomu také nerozumí a vysvětlení jsem (přestože hovor byl monitorován) nedostal. O pobočkách už ani nemluvě. Také jsem se setkal s tím (Innogy), že po automatické prolongaci smlouvy mně byla automaticky změněna cena (při zachovaném tarifu) směrem nahoru, aniž jsem byl na to nějak upozorněn. Za další období dodávky plynu jsem pak zaplatil o několik tisíc Kč navíc.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 10:45 | Whyki

Moc tomu nerozumíte, dvě faktury nebudou. Bude jedna a bude tam rozepsaná cena za distribuci a silovou energii tak jak to máte i teď.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 9:35 | Ramesse II.

Osobně bych dodavatele neměnil, místo jedné faktury bych měl dvě, protože u ČEZu tak jako tak zůstat musím kvůli drátům.
Pokud jde o smlouvy, tak tam jsou texty neviditelné (font velikosti 0,5), šedé písmo na šedém podkladě a možná i text vzhůru niohama - to je na právníka a detektiva v jednom, normální člověk nemá šanci zjistiti, co v té smlouvě je reálně napsáno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 593 637 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Málo známá Charlotte Salomon. 784 maleb, smrt v Osvětimi a odvaha k naději

Málo známá Charlotte Salomon. 784 maleb, smrt v Osvětimi a odvaha k naději

Příběh židovské malířky Charlotte Salomon je tak krutý a barvitý, jak jen byla první polovina...více

Tři billboardy za Reykjavíkem

Tři billboardy za Reykjavíkem

Do českých kin přichází Island. A kdo nemůže do kina, ať si Island klidně pustí do obýváku.více

Nechte ženy rodit bezpečně... a jak chtějí

Nechte ženy rodit bezpečně... a jak chtějí

Rozhodnutí krajského úřadu pokutovat mou kolegyni, porodní asistentku Lucii Kašovou, ukazuje...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Nečas

politik

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
26,61 %

z 109 duelů
×
Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
46,90 %

z 113 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.