Co se děje | Olga Skalková | 16. 8. 2021 | 15 komentářů
Snadný přístup k veřejné správě nabídne od září šestá banka, do konce roku by se měly přidat ještě přinejmenším další dvě. Ověření klientů vůči firmám zatím umožňují tři banky, zapojilo se 24 společností.
Aktuality | Petr Kučera | 31. 8. 2021 | 1 komentář
Česká spořitelna usnadnila online založení běžného účtu. Kdo se ověří prostřednictvím bankovní identity, nemusí už skenovat osobní doklady nebo opisovat jejich čísla. Je první bankou v Česku, která takhle jednoduchý způsob nabízí.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 9. 2021 | 1 komentář
Bankovní identitu pro jednoduché ověření při online komunikaci s veřejnou správou mohou začít využívat i první klienti Raiffeisenbank. Službu jim banka zpřístupní postupně během září a října.
BrandInsight | Gabriel Pleska | 10. 9. 2021
Digitalizace státu bude v příštích letech dál pokračovat spíš volným tempem, naznačuje v rozhovoru Alžběta Křídová, odbornice na informační systémy veřejné správy z firmy Asseco Solutions.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 9. 2021 | 5 komentářů
Lidé dostanou jednodušší a levnější alternativu ke klasickému digitálnímu podpisu – takzvanému certifikátu. Novinka staví na bankovní identitě.
Co se děje | Olga Skalková | 23. 9. 2021
Aspoň jednou už bankovní identitu jako „digitální občanku“ skutečně využilo skoro půl milionu lidí.
Aktuality | Olga Skalková | 29. 9. 2021 | 1 komentář
Největší energetická společnost v Česku, státem ovládaný ČEZ, výrazně zjednoduší zařizování služeb přes internet. Pro online ověřování totožnosti klientů začíná využívat Bank ID. Lidem tak při komunikaci a přihlašování stačí stejné přístupové údaje, jaké používají do internetového bankovnictví.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Aktuality | Jiří Hovorka | 6. 10. 2021
Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 10. 2021
Klienti České spořitelny dostanou jednodušší a levnější alternativu ke klasickému digitálnímu podpisu. Novinka staví na bankovní identitě. Na podzim se přidají i další velké banky.
Komentář | Michal Skalický | 17. 10. 2021 | 3 komentáře
Mezi lety 2014 a 2020 klesl počet bankovních poboček téměř o čtvrtinu a banky nechtějí na pobočkách poskytovat běžný servis. Digitalizace tento trend ještě uspíší, píše v komentáři Michal Skalický, který se podílí na budování nové banky ze skupiny Partners.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 3 komentáře
Internetový Portál občana se rozšířil o záznamy z Registru silničních vozidel. Zájemci tam najdou informace o aktuálně i historicky vlastněných nebo provozovaných vozidlech.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Aktuality | Jiří Hovorka | 27. 10. 2021 | 4 komentáře
Bankovní identita je sice nejmladším z dosud používaných způsobů čistě elektronického ověření identity, už teď je ale pro veřejnost nejdůvěryhodnější. Ukazují to výsledky průzkumu agentury Stem/Mark pro českou technologickou společnost Cleverlance. Větší důvěru mají Češi už jen v klasický občanský průkaz, nebo průkaz s čipem (s ním lze také identitu ověřit online, pokud si zaplatíte čtečku karet, většina dotázaných ale takový průkaz nemá).
Co se děje | Olga Skalková | 4. 11. 2021 | 1 komentář
Už víc než polovina lidí spravuje své finance přes mobil, zájem o klasický přístup přes počítač klesá. Velký průzkum zjišťoval, co se klientům líbí, co jim nejvíc chybí a jaký mají zájem o technologické novinky.
Dokument | redakce Peníze.CZ | 9. 11. 2021 | 203 komentářů
Co chystá nová vláda ohledně daní, důchodů, sociálních dávek, podnikání, podpory bydlení nebo lepšího fungování úřadů? Prošli jsme čerstvě podepsanou koaliční smlouvu.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 11. 2021
Klienti Air Bank mohou nově využívat bankovní identitu také pro online ověření vůči komerčním společnostem – typicky poskytovatelů energií, pojišťovnám nebo třeba i centrálnímu depozitáři cenných papírů.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Aktuality | Jiří Hovorka | 18. 11. 2021 | 1 komentář
S bankovní identitou jde nově podepisovat i smlouvy či dokumenty u soukromníků. Zaručený podpis s názvem BankID Sign dnes oficiálně spustily první tři banky: Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka. Česká spořitelna dosud novinku testovala v pilotním režimu.
BrandInsight | Hynek Just | 26. 11. 2021 | 2 komentáře
„Dřív jsme to byli spíš my, kdo prosazoval digitalizaci. Během pandemie se situace otočila a teď jsou to klienti, kdo tyto nástroje požaduje od nás,“ říká Jan Andrijko, ředitel Market Managementu Allianz Pojišťovny.
Co se děje | Olga Skalková | 29. 11. 2021 | 3 komentáře
Velkou novinkou příštího roku mají být platby na číslo mobilního telefonu příjemce. Start nové služby však nebude tak rychlý, jak banky původně doufaly.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 12. 2021 | 13 komentářů
Nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 je za výběr z bankomatu vlastní banky. Rozhodla o tom anketa webu BankovniPoplatky.com. Letos poprvé hledala také nejabsurdnější bankovní postup – tím se stala výpověď či omezení služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta.
BrandInsight | Petra Martínková | 28. 12. 2021 | 3 komentáře
Pomáhal připravovat rámec bankovní identity. V budoucnu by s ní mělo jít na dálku podepisovat i nájemní nebo pracovní smlouvy, říká František Korbel, partner advokátní kanceláře Havel & Partners. Rozhovor pro časopis Finmag vznikl už na podzim.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 23 komentářů
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
Co se děje | Jana Divinová | 4. 1. 2022 | 5 komentářů
Ministerstvo: Ze zákona nevyplývá, že by řidič při silniční kontrole musel předložit doklad o povinném ručení na papíře. Může být i v elektronické podobě – pokud ji má u sebe.
Dokument | Petr Kučera | 8. 1. 2022 | 117 komentářů
Co chystá koalice ohledně daní, důchodů, sociálních dávek, podnikání, podpory bydlení nebo lepšího fungování úřadů? Prošli jsme čerstvě podepsané programové prohlášení.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 1. 2022
Revoluce v digitalizaci odstartovala před rokem. Které banky se přidají letos a jaké najde další využití?
Aktuality | Jiří Hovorka | 2. 2. 2022 | 22 komentářů
Výpis zaplaceného sociální pojištění za loňský rok už osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) letos na začátku února nedorazí. Česká správa sociálního pojištění změnila přístup a inventuru, kterou dlouhé roky posílala poštou, nahrazuje online přehledem.
Co se děje | Jana Divinová | 6. 2. 2022 | 17 komentářů
Že jste to vy, prokážete nově přes aplikaci v mobilu nebo chytrých hodinkách. Možná už od roku 2023.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 2. 2022 | 1 komentář
ČSOB od února umožňuje firmám otevřít si účet zcela online. Na rozdíl od konkurence už nevyžaduje podpis dokumentů přes kurýra nebo dokonce osobně na pobočce. Podmínkou je, že zájemce má účet u jiné banky v Česku nebo v zemích Evropského hospodářského prostoru.