Nechcete plastovou kartu? Další banka dá jen virtuální
30. 11. 2023 | Petr Kučera

Možnost úplně odmítnout klasickou kartu – a spokojit se jen s její virtuální podobou – nabízí už několik bank. Kdy se přidají další? A jaké to má výhody a nevýhody?
Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.
Spořitelna je podle dostupných informací jednou z prvních bank v Česku, které takovou možnost ve svém elektronickém bankovnictví nabízejí. Reklamaci plateb přímo v jejich výpise už nabízí například Komerční banka, a to v mobilní aplikaci i internetovém bankovnictví.
Klienti spořitelny nejčastěji reklamují platbu kartou v případě, kdy jim e-shop nedodal zaplacené zboží, nebo ho dodal ve špatné kvalitě. Pokud v takovém případě obchodník odmítne reklamaci řešit, můžete se obrátit na banku, jejíž kartou jste platili. Často klienti reklamují také platby, o nichž se domnívají, že je neprováděli.
„Zatímco v případě nedodání zboží je většina reklamací uznána a klientům je platba za zboží vrácena do 48 hodin na základě služby chargeback, v případě reklamace plateb se často jedná o takzvané domácí zneužití karty, kdy například děti nebo partner nakoupí zboží bez vědomí klienta obvykle skrze e-shopy, na nichž má klient automaticky uloženou platební kartu a které nevyžadují dvoufaktorové ověření platby,“ říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně.
Od ledna do konce srpna letošního roku evidovala spořitelna reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. „Ze všech podaných stížností se více než polovinu daří úspěšně vyřešit,“ dodává Hailich.
„Pokud by klienti měli jakékoliv podezření, že došlo ke zneužití jejich platební karty a mohla by se na jejich účtu objevit další transakce, kterou nezadali, doporučujeme kartu vždy zablokovat a obrátit se na banku. V mobilním Georgi si mohou klienti ihned nechat vytvořit úplně novou virtuální kartu, se kterou lze ihned začít platit u obchodníků i na internetu,” radí Hailich.
Česká spořitelna mění po více než pěti letech vzhled svých platebních karet. Od druhé poloviny listopadu je klientům vydává výhradně v novém designu. Další podrobnosti a fotky najdete v galerii.
Sdílejte článek, než ho smažem