Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí
Ilustrační foto.
Zdroj: Shutterstock

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Ukázal to průzkum agentury Ipsos pro společnost Enehano Solutions. Prostřednictvím online nástroje Instant Research se do něj zapojil reprezentativní vzorek 516 respondentů odpovídající rozložení populace podle věku, pohlaví, bydliště i vzdělání.

Ještě víc než některé poplatky vadí klientům spamové e-maily, které jim nabízejí věci a služby, co je nezajímají. Podle průzkumu vadí více než polovině zákazníků, přičemž problém se spamy se zvětšuje s věkem. Zatímco mladší lidé v nich až takový problém nevidí, ve věku okolo padesátky vadí irelevantní komerční e-maily dvěma třetinám lidí.

Které důsledky zanedbané digitalizace vám jako zákazníkovi vadí? Podíl
Poplatky za převod mezi různými účty64,3 %
Spamové e-maily nabízející věci a služby, co mě nezajímají55,4 %
Nezbytná osobní návštěva pobočky kvůli maličkostem či formalitám54,8 %
Poplatky při platbách kartou54,5 %
Otravná a pro mě nepodstatná reklama na sociálních sítích51 %
Vysoké poplatky za převody do zahraničí38,2 %
Špatný směnný kurz mezi různými měnami34,7 %
Opětovné zadávání informací29,8 %
Na zákaznické lince nevědí, jaký problém s nimi řeším přes jiný kanál (např. přes e-mail)18,4 %
Zastaralé internetové bankovnictví14,1 %
Zastaralé mobilní bankovnictví12,8 %
Chybějící chytrá analýza výdajů pomocí kategorizace plateb8,5 %
Žádné z uvedených4,8 %
Zdroj: Enehano Solutions, Ipsos

„Banky své zákazníky neznají, nemají o nich celistvý přehled a nezvládají stále vyšší nároky na personalizaci marketingové komunikace,“ říká Michal Peška, obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions. Ta se specializuje právě na digitální transformaci firem a výsledky průzkumu vnímá jako argument pro další rozšíření svých služeb. I proto se Enehano Solutions v průzkumu ptala lidí na důsledky zanedbané digitalizace.

Nadpoloviční většině lidí vadí také nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám. Typicky se jedná o změny kontaktních údajů a dokladů nebo podpisy smluv. „Bezkontaktní obsluhu klientů nejen v bankách, ale například i v pojišťovnách, řešíme v poslední době velmi často. Očekáváme, že do roku 2022 půjde o zcela běžnou službu, kterou budou poskytovat firmy a instituce napříč jednotlivými obory,“ dodává Peška.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.

Jakou cenu má vaše nemovitost?

Jakou cenu má vaše nemovitost?

Získejte na pár kliknutí jediná certifikovaná data o realitním trhu a rozhodujte se na základě správných informací.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+10
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 10 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2021 22:05, Jurij

Tak přejdi k FIO, tam máš nekonečnou historii

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Komerční banka zdraží výběry z cizích bankomatů

14. 2. 2025 | Petr Kučera

Komerční banka zdraží výběry z cizích bankomatů

Komerční banka od května zvýší poplatek za výběr hotovosti z bankomatů jiných bank v Česku a v evropských státech (kromě Turecka a Ruska).

Hey, George! Spořitelna spouští chatbota v mobilní aplikaci

14. 2. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Hey, George! Spořitelna spouští chatbota v mobilní aplikaci

Klienti České spořitelny letos dostanou k dispozici digitálního asistenta. Má jim odpovídat nejen na otázky týkající se bankovních služeb, ale třeba také počasí nebo receptů.

Banka pozvala klienty na kafe. Omyl, napsala druhý den

12. 2. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Banka pozvala klienty na kafe. Omyl, napsala druhý den

Bylo to příjemné překvapení pondělního odpoledne. V mobilním telefonu vyskočila zpráva z bankovní aplikace o tom, že UniCredit Bank zve klienty na kafe.

Spořitelna slaví 200. narozeniny. Fotky ukazují, jak se měnila

12. 2. 2025 | Kateřina Hovorková

Spořitelna slaví 200. narozeniny. Fotky ukazují, jak se měnila

Je to přesně 200 let, co se otevřela první spořitelna na českém území. Bylo to 12. února 1825. Nahlédněte do pestré historie banky, která je dnes se 4,6 milionu klientů největší na... celý článek

Partners Banka spouští hypotéky. Bez poplatků za předčasné splacení

10. 2. 2025 | Petr Kučera | 8 komentářů

Partners Banka spouští hypotéky. Bez poplatků za předčasné splacení

Partners Banka začala nabízet hypoteční úvěry. V první fázi se soustředí hlavně na hypotéky určené na koupi nemovitostí, nabízí i refinancování. Úvěry na výstavbu s postupným čerpáním... celý článek

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services