Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 10. 2021 16:30 | 10 komentářů
Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí
Ilustrační foto.
Zdroj: Shutterstock

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Ukázal to průzkum agentury Ipsos pro společnost Enehano Solutions. Prostřednictvím online nástroje Instant Research se do něj zapojil reprezentativní vzorek 516 respondentů odpovídající rozložení populace podle věku, pohlaví, bydliště i vzdělání.

Ještě víc než některé poplatky vadí klientům spamové e-maily, které jim nabízejí věci a služby, co je nezajímají. Podle průzkumu vadí více než polovině zákazníků, přičemž problém se spamy se zvětšuje s věkem. Zatímco mladší lidé v nich až takový problém nevidí, ve věku okolo padesátky vadí irelevantní komerční e-maily dvěma třetinám lidí.

Které důsledky zanedbané digitalizace vám jako zákazníkovi vadí? Podíl
Poplatky za převod mezi různými účty64,3 %
Spamové e-maily nabízející věci a služby, co mě nezajímají55,4 %
Nezbytná osobní návštěva pobočky kvůli maličkostem či formalitám54,8 %
Poplatky při platbách kartou54,5 %
Otravná a pro mě nepodstatná reklama na sociálních sítích51 %
Vysoké poplatky za převody do zahraničí38,2 %
Špatný směnný kurz mezi různými měnami34,7 %
Opětovné zadávání informací29,8 %
Na zákaznické lince nevědí, jaký problém s nimi řeším přes jiný kanál (např. přes e-mail)18,4 %
Zastaralé internetové bankovnictví14,1 %
Zastaralé mobilní bankovnictví12,8 %
Chybějící chytrá analýza výdajů pomocí kategorizace plateb8,5 %
Žádné z uvedených4,8 %
Zdroj: Enehano Solutions, Ipsos

„Banky své zákazníky neznají, nemají o nich celistvý přehled a nezvládají stále vyšší nároky na personalizaci marketingové komunikace,“ říká Michal Peška, obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions. Ta se specializuje právě na digitální transformaci firem a výsledky průzkumu vnímá jako argument pro další rozšíření svých služeb. I proto se Enehano Solutions v průzkumu ptala lidí na důsledky zanedbané digitalizace.

Nadpoloviční většině lidí vadí také nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám. Typicky se jedná o změny kontaktních údajů a dokladů nebo podpisy smluv. „Bezkontaktní obsluhu klientů nejen v bankách, ale například i v pojišťovnách, řešíme v poslední době velmi často. Očekáváme, že do roku 2022 půjde o zcela běžnou službu, kterou budou poskytovat firmy a instituce napříč jednotlivými obory,“ dodává Peška.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Líbil se vám článek?

+10
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 10 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2021 22:05, Jurij

Tak přejdi k FIO, tam máš nekonečnou historii

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Největší absurdity v bankách. Klienti řekli, co jim vadí

1. 12. 2021 | Petr Kučera | 11 komentářů

Největší absurdity v bankách. Klienti řekli, co jim vadí

Nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 je za výběr z bankomatu vlastní banky. Rozhodla o tom anketa webu BankovniPoplatky.com. Letos poprvé hledala také nejabsurdnější bankovní... celý článek

Úrok na spoření zvedá další banka. Vylepší i běžný účet

30. 11. 2021 | Petr Kučera | 8 komentářů

Úrok na spoření zvedá další banka. Vylepší i běžný účet

Hello bank od 1. prosince zvyšuje úročení vkladů. Sazba spořicího účtu stoupne na 1,8 % ročně (dosud 1 %) pro vklady do 200 tisíc korun, částky nad tento limit se neúročí. Vrací se... celý článek

O platby na číslo mobilu je zájem, odstartují ale později

29. 11. 2021 | Olga Skalková | 3 komentáře

O platby na číslo mobilu je zájem, odstartují ale později

Velkou novinkou příštího roku mají být platby na číslo mobilního telefonu příjemce. Start nové služby však nebude tak rychlý, jak banky původně doufaly.

Equa a Raiffeisenbank už mají časový plán sloučení

29. 11. 2021 | Petr Kučera | 19 komentářů

Equa a Raiffeisenbank už mají časový plán sloučení

Od 1. ledna skončí Equa bank jako samostatná společnost. Limit pro pojištění vkladů se začne počítat společně.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

28. 11. 2021 | Petr Kučera

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.