Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí
Ilustrační foto.
Zdroj: Shutterstock

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Ukázal to průzkum agentury Ipsos pro společnost Enehano Solutions. Prostřednictvím online nástroje Instant Research se do něj zapojil reprezentativní vzorek 516 respondentů odpovídající rozložení populace podle věku, pohlaví, bydliště i vzdělání.

Ještě víc než některé poplatky vadí klientům spamové e-maily, které jim nabízejí věci a služby, co je nezajímají. Podle průzkumu vadí více než polovině zákazníků, přičemž problém se spamy se zvětšuje s věkem. Zatímco mladší lidé v nich až takový problém nevidí, ve věku okolo padesátky vadí irelevantní komerční e-maily dvěma třetinám lidí.

Které důsledky zanedbané digitalizace vám jako zákazníkovi vadí? Podíl
Poplatky za převod mezi různými účty64,3 %
Spamové e-maily nabízející věci a služby, co mě nezajímají55,4 %
Nezbytná osobní návštěva pobočky kvůli maličkostem či formalitám54,8 %
Poplatky při platbách kartou54,5 %
Otravná a pro mě nepodstatná reklama na sociálních sítích51 %
Vysoké poplatky za převody do zahraničí38,2 %
Špatný směnný kurz mezi různými měnami34,7 %
Opětovné zadávání informací29,8 %
Na zákaznické lince nevědí, jaký problém s nimi řeším přes jiný kanál (např. přes e-mail)18,4 %
Zastaralé internetové bankovnictví14,1 %
Zastaralé mobilní bankovnictví12,8 %
Chybějící chytrá analýza výdajů pomocí kategorizace plateb8,5 %
Žádné z uvedených4,8 %
Zdroj: Enehano Solutions, Ipsos

„Banky své zákazníky neznají, nemají o nich celistvý přehled a nezvládají stále vyšší nároky na personalizaci marketingové komunikace,“ říká Michal Peška, obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions. Ta se specializuje právě na digitální transformaci firem a výsledky průzkumu vnímá jako argument pro další rozšíření svých služeb. I proto se Enehano Solutions v průzkumu ptala lidí na důsledky zanedbané digitalizace.

Nadpoloviční většině lidí vadí také nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám. Typicky se jedná o změny kontaktních údajů a dokladů nebo podpisy smluv. „Bezkontaktní obsluhu klientů nejen v bankách, ale například i v pojišťovnách, řešíme v poslední době velmi často. Očekáváme, že do roku 2022 půjde o zcela běžnou službu, kterou budou poskytovat firmy a instituce napříč jednotlivými obory,“ dodává Peška.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+10
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 10 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2021 22:05, Jurij

Tak přejdi k FIO, tam máš nekonečnou historii

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

ČNB chce sebrat povolení Podnikatelské družstevní záložně

15. 3. 2024 | Petr Kučera

ČNB chce sebrat povolení Podnikatelské družstevní záložně

Česká národní banka dnes zahájila správní řízení s Podnikatelskou družstevní záložnou směřující k odnětí povolení působit jako družstevní záložna.

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu. 

Největší banky v Česku. Nové žebříčky podle klientů a peněz

14. 3. 2024 | Olga Skalková

Největší banky v Česku. Nové žebříčky podle klientů a peněz

Označení největší banka v Česku můžou nadále používat dvě banky. ČSOB spravuje největší objem peněz, Česká spořitelna má nejvíc klientů a největší zisk. Projděte si podrobné porovnání... celý článek

Trinity Bank se přestěhovala do nové centrály, chystá karty

13. 3. 2024 | Petr Kučera

Trinity Bank se přestěhovala do nové centrály, chystá karty

Trinity Bank má od března novou centrálu. Oficiální sídlo a pražskou pobočku přestěhovala do historické budovy na rohu ulic Na Příkopě a Celetná – v těsné blízkosti Prašné brány, České... celý článek

Společný účet v bance? Jen dvě nabízejí skutečně rovnocenný

7. 3. 2024 | Olga Skalková, Kateřina Hovorková | 3 komentáře

Společný účet v bance? Jen dvě nabízejí skutečně rovnocenný

Chcete se svým manželem či partnerem spravovat finance společně? Účet pro dva už sice nabízí většina českých bank, jenže často to má háček. Prozkoumali jsme nabídku.

Partners Financial Services