Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Na pobočkách České spořitelny proběhne ročně víc než milion poradenských schůzek klientů s bankéři. Na konci letošního roku by se 10 procent z nich mělo odehrát online formou videohovoru. V následujícím roce by už takhle mohla probíhat každá čtvrtá schůzka.
Od října do konce roku se má do videoschůzek zapojit víc než 1500 bankéřů České spořitelny, v průběhu roku 2022 pak má být schopna poskytovat online poradenství většina jejich bankéřů.
Videohovory probíhají v zabezpečeném prostředí bankovnictví George na platformě Microsoft Teams. Klienti nemusí na svůj počítač instalovat žádnou speciální aplikaci. Videoschůzku teď lze naplánovat telefonicky, příští rok spořitelna spustí možnost plánování schůzek přímo v internetovém bankovnictví George.
„Zejména pro mladší klienty se v průběhu pandemie stal online kontakt s bankou včetně online poradenství naprostým standardem. Videohovory jsou ale určeny pro všechny klienty a v rámci pilotu je ocenili například také rodiče s dětmi, kteří nemají čas chodit na naše pobočky, ale zároveň mají často poměrně komplexní potřebu finančního poradenství,” říká Markéta Klučková, která v České spořitelně odpovídá za inovace a digitální infrastrukturu pobočkové sítě.
„Spuštění online videohovorů bezpochyby neznamená zánik pobočkové sítě, a i když bude v průběhu let počet poboček přirozeně klesat, bude zároveň pokračovat jejich přeměna na poradenská centra dostupná zejména v městských centrech sedm dní v týdnu,” dodává Klučková.
Spořitelna videohovory testovala od začátku letošního roku s vybranými klienty. V pilotní fázi se do projektu zapojilo přes 110 bankéřů, kteří uskutečnili víc jak 700 online schůzek s průměrným trváním 45 až 60 minut. Výsledek spořitelnu potěšil: 93 % klientů, kteří se videoschůzky zúčastnili, vyjádřili vysokou míru spokojenosti s jejím průběhem.
„Bezpochyby pomohla naše pandemická zkušenost, kdy jsme v průběhu první vlny museli uzavřít většinu poboček a s klienty jsme mohli komunikovat pouze po telefonu. Zároveň identifikujeme obrovský růst digitální gramotnosti mezi našimi klienty. Více než milion z nich, tedy polovina všech našich primárních bankovních klientů, už produkty a služby spořitelny využívá primárně na mobilu,” říká Klučková.
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem