Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 4. 10. 2021
Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online

Zdroj: Shutterstock

Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru. 

Na pobočkách České spořitelny proběhne ročně víc než milion poradenských schůzek klientů s bankéři. Na konci letošního roku by se 10 procent z nich mělo odehrát online formou videohovoru. V následujícím roce by už takhle mohla probíhat každá čtvrtá schůzka.

Od října do konce roku se má do videoschůzek zapojit víc než 1500 bankéřů České spořitelny, v průběhu roku 2022 pak má být schopna poskytovat online poradenství většina jejich bankéřů.

Videohovory probíhají v zabezpečeném prostředí bankovnictví George na platformě Microsoft Teams. Klienti nemusí na svůj počítač instalovat žádnou speciální aplikaci. Videoschůzku teď lze naplánovat telefonicky, příští rok spořitelna spustí možnost plánování schůzek přímo v internetovém bankovnictví George.

Kdo šetří, má tyhle tři

Běžný účet, spořicí účet, kreditka. Tohle trio může ušetřit určitě pár stovek ročně. Když je správně vyladěné a když víte, kam ve správný čas přesunout kolik peněz. Dobrá zpráva: dneska to jde do značné míry automatizovat. Na začátku je to samozřejmě dost kombinování. Pomůžeme s porovnáním a výběrem.

„Zejména pro mladší klienty se v průběhu pandemie stal online kontakt s bankou včetně online poradenství naprostým standardem. Videohovory jsou ale určeny pro všechny klienty a v rámci pilotu je ocenili například také rodiče s dětmi, kteří nemají čas chodit na naše pobočky, ale zároveň mají často poměrně komplexní potřebu finančního poradenství,” říká Markéta Klučková, která v České spořitelně odpovídá za inovace a digitální infrastrukturu pobočkové sítě.

„Spuštění online videohovorů bezpochyby neznamená zánik pobočkové sítě, a i když bude v průběhu let počet poboček přirozeně klesat, bude zároveň pokračovat jejich přeměna na poradenská centra dostupná zejména v městských centrech sedm dní v týdnu,” dodává Klučková.

Spořitelna videohovory testovala od začátku letošního roku s vybranými klienty. V pilotní fázi se do projektu zapojilo přes 110 bankéřů, kteří uskutečnili víc jak 700 online schůzek s průměrným trváním 45 až 60 minut. Výsledek spořitelnu potěšil: 93 % klientů, kteří se videoschůzky zúčastnili, vyjádřili vysokou míru spokojenosti s jejím průběhem.

„Bezpochyby pomohla naše pandemická zkušenost, kdy jsme v průběhu první vlny museli uzavřít většinu poboček a s klienty jsme mohli komunikovat pouze po telefonu. Zároveň identifikujeme obrovský růst digitální gramotnosti mezi našimi klienty. Více než milion z nich, tedy polovina všech našich primárních bankovních klientů, už produkty a služby spořitelny využívá primárně na mobilu,” říká Klučková.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

26. 7. 2024 | Petr Kučera

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí. Ty fungovaly na franšízových pobočkách OK Point, jejichž partnerem je mBank.

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

25. 7. 2024 | Petr Kučera

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo na kartu, tedy bez uvedení čísla účtu nebo telefonního čísla. Přidá se tak k dalším dvěma bankám,... celý článek

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

24. 7. 2024 | Petr Kučera

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli využít jen v pracovní dny od 8 do 17 hodin.

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

23. 7. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci chrání peníze na účtu před zloději mobilních telefonů – v případě, že telefon byl odemčený... celý článek

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

22. 7. 2024 | Petr Kučera

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně služeb na pobočkách, mimo jiné i výběru hotovosti u pokladny. Připlatí si také zájemci o papírové... celý článek

Partners Financial Services