Když se řekne | Pavla Adamcová | 2. 5. 2024 | 2 komentáře
Zboží v akci nebo sleva ve věrnostním programu – to už je pro české zákazníky samozřejmost. Relativní novinkou jsou ale slevy jen pro určité skupiny zákazníků. Třeba pro studenty, seniory nebo invalidy. Co jim řetězce s potravinami nabízejí?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 3. 4. 2024 | 1 komentář
Po celý duben mohou lidé odesílat zásilky přes službu „Balíkovna na adresu“ jen za 30 korun. Standardní cena je 109 korun pro registrované a 119 korun pro neregistrované uživatele.Speciální marketingovou akci pro dosavadní i nové klienty připravila Česká pošta, která Balíkovnu provozuje.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 21. 2. 2024 | 1 komentář
Ministerstvo práce a sociálních věcí chce více pracujících důchodců, zvýší proto jejich finanční motivaci. Do návrhu důchodové reformy přidá slevu na sociální pojištění, která bude výraznější než dosavadní zvyšování důchodu.
Aktuality | Pavla Adamcová | 19. 4. 2024
Zákazníci Penny Marketu si ode dneška mohou přímo na prodejnách řetězce zakoupit balíčky zboží s blížící se dobou spotřeby za poloviční cenu. Dosud to bylo možné jen přes mobilní aplikaci.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 1. 2024 | 3 komentáře
Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) pro rok 2024 navýšila částky vybraných příspěvků a do nabídky zařadila několik zcela nových příspěvků.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 4. 2024
Air Bank a operátor O2 rozšíří výhody pro společné zákazníky z řad běžných spotřebitelů. Nově je nabídnou pod značkou Unity, do programu se později zapojí i další partneři ze skupiny PPF.
Aktuality | Pavla Adamcová | 19. 2. 2024
Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.
Co se děje | Petr Kučera | 6. 2. 2024
Raiffeisenbank, Creditas, ČSOB, UniCredit a Skip Pay lákají na odměny za aktivní využívání služeb nebo sjednání nového účtu. Některé odměny získá každý při splnění podmínek, u jiných rozhodne los.
Rozhovor | Pavla Adamcová | 19. 4. 2024
Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat hranice, říká ke správnému uvádění slev Michael Maxa, ředitel kontroly České obchodní inspekce. Co zjistili inspektoři v obchodech? A brání se prodejci pokutám?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 26. 3. 2024 | 1 komentář
Energetický regulační úřad vylepšil funkci srovnávače nabídek od dodavatelů energií, který na svém webu spustil loni na podzim. Nově umí načíst data přímo z vyúčtování.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 8. 2023 | 7 komentářů
Peníze zdarma – jenom za trochu vašeho času. Ale kromě toho třeba poznáte, že jiná banka má lepší účet než ta vaše. Koneckonců víc účtů v různých bankách se může hodit vždycky.
Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů
Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 4. 12. 2023 | 2 komentáře
Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) od ledna 2024 sjednocuje podmínky a termíny pro čerpání příspěvků z fondu prevence. Podrobnosti popisuje její mluvčí Viktorie Plívová.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024
Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 4. 2023 | 2 komentáře
Air Bank a operátor O2 – oba jsou součástí skupiny PPF – mají pro své aktivní zákazníky odměnu 300 korun měsíčně.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů
I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.
Seriál | Vladimír Zuzák | 9. 7. 2014 | 10 komentářů
Nemovitosti nemají fixní ceníky. Nabídková cena uvedená v inzerátu může být velmi vzdálená od ceny, za kterou se nemovitost skutečně prodá. Záleží jenom na vaší šikovnosti, za kolik ji koupíte. Dejte si pozor, abyste se nezařadili mezi nešťastníky, kteří si přivřeli vrátka vedoucí ke slevě hned na začátku.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.
Aktuality | Pavla Adamcová | 11. 4. 2024
Online supermarket Košík.cz mění svůj design. Logo, e-shop, rozvozová auta i uniformy kurýrů nově zabarví do fialova. První auta se v nových kombinacích objeví v průběhu května, do prázdnin by barvu měli změnit i kurýři.
Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů
Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Články | Jindřich Hlaváč | 27. 8. 2001 | 10 komentářů
Je čas výletů a dovolených a tak se může stát, že na cestu vlakem se vydají i ti, kteří této dopravy během roku vůbec nevyužívají.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 22. 10. 2007 | 4 komentáře
Boj o klienta kvůli povinnému ručení v Česku každoročně vrcholí na podzim. Sazby většina pojišťoven teprve zveřejní, ale už teď se předhání v nabídce bonusů, superbonusů či extrabonusů. Jen málokdo se v těchto superlativech vyzná.
Co se děje | Monika Veselíková | 21. 9. 2016 | 12 komentářů
Novinka potěší hlavně sváteční řidiče. Cenu povinného ručení totiž Allianz počítá podle počtu ujetých kilometrů. Na nejvyšší slevu – čtyřicet procent, dosáhnou řidiči, kteří ročně ujedou míň než pět tisíc kilometrů. Slevu podle ročního nájezdu bude pojišťovna nabízet také u havarijního pojištění a pojištění skel.
Hypotéky | Kateřina Boušová | 8. 2. 2007 | 1 komentář
Ze všech stran slyšíme, že nejlepším řešením bytové situace je koupit si nemovitost do osobního vlastnictví. Hypotečnímu boomu nahrávají nízké úrokové sazby, deregulace či hrozba zvýšení DPH na novostavby. Ovšem hypotéka je dlouhodobý finanční závazek. Během dvaceti let splácení může kdykoli nastat situace, kdy na splátky najednou prostě nemáte. Připravili jsme pro vás přehled možných řešení takové situace.
Co se děje | Petra Dusová | 27. 4. 2011 | 15 komentářů
Ach ten pokrok! Otočíš kohoutkem, teče teplá, večeři chystá mikrovlnka a na fotbal nejdeš k sousedům s televizí. Ta tvoje má úhlopříčku metr. A kdes na ni vzal? Inu – dnes netřeba pracovat, netřeba škudlit, půjčka je legrace. A když není z čeho splácet, prostě zbankrotuješ. Cesta do pekla je přímá, široká a pohodlná.
Co reklama neřekla | Jan Brož | 27. 9. 2011 | 19 komentářů
„Nové zboží každý den, slevy až 90 procent,“ hlásá nápis nad vchodem do obchodu s levnými potravinami. Slovo „sleva“ v kombinaci s jídlem u nás funguje náramně a kilo gothaje za 40 korun či prošlá kojenecká výživa si svého zákazníka vždycky spolehlivě najdou.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 11. 2023
Pokud čekáte ve frontě více než pět minut a nejsou otevřené všechny pokladny, požádejte na pokladně před zaplacením o slevu 50 korun na váš nákup. Takovou nabídku včera odstartoval řetězec Lidl. Akce zatím není časově omezená – má platit až do odvolání.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.