Když se řekne | Gabriel Pleska | 18. 8. 2022 | 2 komentáře
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské časy internetového bankovnictví. Peníze.cz byly u toho!
Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 10. 2020 | 16 komentářů
Na klienty bank momentálně míří vlna podvodných útoků s cílem dostat se k jejich penězům. Přes telefony či e-maily se útočníci snaží získat přihlašovací údaje do přímého bankovnictví či čísla platebních karet.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 10. 5. 2024
Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém bankovnictví nepříjemnou dohru.
Co se děje | Petr Kučera | 5. 1. 2021 | 11 komentářů
K Portálu občana se nově přihlásíte přes internetové bankovnictví. Ověření přes takzvanou bankovní identitu spustily jako první ČSOB a Česká spořitelna. Hodně klientů však má zatím smůlu.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2020 | 11 komentářů
Okamžité převody se stávají standardem, nabízí je už všech pět největších bank podle počtu klientů.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Aktuality | Jiří Hovorka | 8. 12. 2020 | 5 komentářů
Pokud by podvodníci chtěli po Češích číslo platební karty a PIN kód k ní, mají šanci u pětiny lidí. Ukazují to výsledky kybertestu, který uspořádaly Česká bankovní asociace, antivirová společnost Eset a agentura SC&C.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 10. 11. 2022 | 1 komentář
Spojení Equa bank a Raiffeisenbank vrcholí. Co všechno se pro klienty změní? V čem si polepší, v čem pohorší a co by si měli v nejbližších dnech pohlídat?
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2019 | 24 komentářů
Jednoduché přihlašování k účtu musí skončit i ve zbývajících bankách. Některé z nich ale našly způsob, jak to klientům příliš nezkomplikovat.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 12. 2019 | 3 komentáře
Tuzemské převody z osmi bank, které umějí odesílat okamžité platby, začala okamžitě připisovat také Fio banka. Oficiálně to oznámila v pondělí 30. prosince po dokončení testování.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Jak na to | Petr Kučera | 24. 1. 2020 | 5 komentářů
Které banky už umějí okamžité platby? Na kolik vás přijdou prioritní a mají ještě vůbec smysl? A jak snadno si je nováček splete?
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 11. 2022 | 1 komentář
Pamatujete si ještě, kdy převod korun z jedné tuzemské banky do jiné trval několik hodin, nebo dokonce dorazily až následující pracovní den? Okamžité platby se začaly rozvíjet přesně před čtyřmi lety. Teď se čeká na poslední větší banku a několik malých.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 7. 2020 | 7 komentářů
Co je pro lidi při využívání internetového či mobilního bankovnictví nejdůležitější? Co jim vadí? Jak se přihlašují? Projděte si výsledky rozsáhlého průzkumu.
Co se děje | Petr Kučera | 6. 11. 2020 | 10 komentářů
Rok 2021 přinese další velkou inovaci: banky přes internet potvrdí, že vy jste opravdu vy. Ať už budete komunikovat s úřadem, nebo třeba s dodavatelem energií. Některé banky spustí novinku v nejbližším možném termínu, jiné nespěchají.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 12. 2019 | 4 komentáře
Přijdou hned, může klientům napsat už osm bank. Dlouho očekávanou novinku spustila také ČSOB.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Rozhovor | Petr Kučera | 23. 9. 2020 | 17 komentářů
Od ledna 2021 dostanete jednoduchou možnost, jak se prokazovat při online komunikaci s úřady a později i se soukromými společnostmi. Stačí přihlašovací údaje do vaší banky. O aktuálním stavu příprav jsme mluvili s Filipem Haeringem, který má takzvanou bankovní identitu na starosti v České spořitelně. Zároveň je předsedou představenstva společnosti Bankovní identita, v níž se spojily tři největší tuzemské banky.
Analýza | Petr Kučera | 6. 11. 2023 | 2 komentáře
Můžete v roce 2023 snadno najít platbu z roku 2020? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. Dobrou zprávou je, že v posledních letech se prodlužuje.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 5. 2023
Česká spořitelna začala hromadně rušit službu bankovní identity klientům, kteří ji nevyužívají. V těchto dnech jim chodí e-maily s výpovědí smlouvy. Upozornil na to web Lupa.cz.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2020 | 11 komentářů
Equa bank už umí přijímat okamžité platby. Web Peníze.cz si to vyzkoušel na několika převodech z jiných bank, které tuto inovaci spustily už dříve. Odchozí okamžité platby budou následovat zřejmě během několika dnů.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022 | 2 komentáře
Česká spořitelna úspěšně dokončila testování služby, díky které si klienti mohou snadno ověřit, že mluví se skutečným bankéřem nebo s jiným oficiálním zástupcem banky.
Rozhovor | Olga Skalková | 13. 9. 2022 | 2 komentáře
Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank. Na novou aplikaci pak od 14. listopadu přejdou i klienti Equa bank, která se k tomuto datu definitivně spojí s Raiffkou.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 23 komentářů
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 4. 2020 | 4 komentáře
Okamžité platby zatím umí devět bank. Letos se přidají další.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 4. 2023
Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Analýza | Jan Bachura | 12. 7. 2021 | 14 komentářů
Analytická společnost Scott & Rose porovnala letos v únoru třináct mobilních aplikací tuzemských bank. Dnes zveřejnila výsledky, které přinášíme i na webu Peníze.cz.