Co se děje | Kateřina Hovorková | 10. 5. 2024
Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém bankovnictví nepříjemnou dohru.
Aktuality | Pavla Adamcová | 2. 5. 2024
Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem kybernetických podvodníků, kteří využívají kontakty na sociálních sítí.
Jak na to | Petr Kučera | 22. 6. 2020 | 16 komentářů
Většina bank už převede peníze v řádu vteřin, a to kdykoliv. Které to umí, na co si dát pozor a co čekat, když okamžité platby nemůžete využít?
Aktuality | Petr Kučera | 12. 4. 2024 | 3 komentáře
Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 4. 2024
ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 4 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
Jak na to | Ondřej Tůma | 23. 3. 2015 | 20 komentářů
Chvilka nepozornosti při zadávání plateb na internetu může přinést pořádné komplikace. Přečtěte si, jak získat zpátky peníze, které jste omylem poslali na nesprávný účet. Jde to, ale připravte se, že to může být fuška.
Když se řekne | Veronika Doskočilová | 18. 2. 2021 | 11 komentářů
Někdy je krátké, jindy dlouhé nebo dokonce s předčíslím. Formát čísla účtu se u jednotlivých bank liší. Základní pravidla jsou přesto pevně daná.
Když se řekne | Veronika Doskočilová | 17. 12. 2020 | 10 komentářů
Za převody eur v rámci EU už rok neplatíte nic navíc. Jenže když posíláte dolary, libry nebo zloté, naúčtují vám banky i několik set korun. Kde si dát pozor a jak to vlastně vysvětlují?
Jak na to | Ondřej Tůma | 4. 8. 2015 | 2 komentáře
Ukradená peněženka? To se snadno stane, proto v ní taky málokdo nosí jmění. Můžou vám ale ukrást peníze z bankovního účtu, kde už kdekdo celé jmění má? Špatná zpráva: může. Co potom dělat? Vrátí něco banka, nebo zbudou jen oči pro pláč? Poradíme, jak v takovém případě postupovat, ale taky jak se dopředu chránit.
Co reklama neřekla | Petr Kučera | 13. 10. 2020 | 18 komentářů
Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 3. 2023 | 1 komentář
Stát po více než dvou letech napravuje komplikaci, kterou způsobilo to, že cizinci nedostali doklad v elektronicky čitelné podobě.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 7. 12. 2023 | 3 komentáře
Před novou variantou telefonního podvodu, která má lidi přimět k tomu, aby odevzdali zločincům přístup do svého bankovnictví, varuje ČSOB. Lidem jménem banky volá hlasový automat, který je vybízí k aktualizaci mobilního bankovní aplikace.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Když se řekne | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 18. 8. 2021 | 13 komentářů
U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším se vám změní část za lomítkem), možná se ale tahle možnost vrátí do hry.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Když se řekne | Petr Kučera | 29. 4. 2019 | 11 komentářů
Ještě nedávno to ve většině bank vypadalo jako v technologickém pravěku. Naštěstí už ale objevují snadné vyhledávání jako konkurenční výhodu – nebo spíš samozřejmost.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Jak na to | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů
Už jenom ve dvou bankách máte smůlu: I když zadáte platbu online hned ráno, na účet do jiné banky dorazí až následující den. Konkurence je čím dál pružnější. Opravdová revoluce ale teprve přijde.
Co se děje | Kateřina Hovorková, Petr Kučera | 21. 2. 2024
Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2020 | 3 komentáře
Trinity Bank dnes spouští novou podobu svého internetového bankovnictví. Přístup k ní budou mít hned všichni uživatelé.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 3. 2024
Česká spořitelna, Komerční banka a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 2. 2024
Česká spořitelna v noci z pátku 9. února na sobotu 10. února dočasně odstaví systém George. V mobilu ani na webu nebude dostupný od páteční 23. hodiny do sobotní osmé hodiny ranní.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 12. 2019
ČSOB a Poštovní spořitelna dnes pro všechny klienty spustily možnost odesílat okamžité platby. Přijímat je z ostatních bank, které tuhle novinku podporují, mohli už od poloviny listopadu.
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 6. 2010 | 6 komentářů
Internetové bankovnictví je pohodlné. Klientům umožňuje správu financí kdykoliv a téměř odkudkoliv. Jenže když si ho daleko od domova zablokujete, máte u některých bank šanci získat přístup po telefonu. Pokud ale neznáte speciální hesla, musíte osobně na pobočku.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.