Články | Simona Ely Plischke | 11. 10. 2005
Americké domácnosti uspoří jen 1 % čistých příjmů, drží průměrně 11 kreditních karet a utrácejí a utrácejí. Do deficitu se nově dostal i federální rozpočet. Evropané si naopak "syslí" protože nevědí, co je čeká. Katastrofický obrázek pro EU představuje rapidně stárnoucí populace a velkorysá sociální síť. Co všechno a jak ovlivňuje podle časopisu The Economist úspory a spotřebu v USA a EU a proč jsou tyto veličiny tak důležité?
Články | Dana Zwiebová | 2. 2. 2001
Pro stavební spořitelny byl loňský rok nebývale úspěšný. Podobně dobré výsledky jako v roce 2000 nepamatují už tři roky. Po tradičním náporu v závěru roku mělo všech šest stavebních spořitelen dohromady podepsáno již 3,4 milionu platných smluv o stavebním spoření. Ve srovnání s předcházejícím rokem to je o více než dvacet procent víc. Vyšší tempo u uzavřených smluv zaznamenaly spořitelny naposledy v roce 1997.
Články | Kristýna Havligerová | 3. 12. 2003
Rádi byste svým nejbližším pod stromeček nadělili nějaký finanční produkt? Poradíme vám jak na to.
Články | Tomáš Skřivánek | 26. 9. 2002
Asi nechcete. A podobně vás určitě nezajímá ani složení oblíbeného nápoje, mobilního telefonu nebo pneumatiky. U finančních produktů je ale všechno jinak - alespoň zatím.
Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001
Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 9. 12. 2010 | 7 komentářů
Apel bývalé fotbalové hvězdy a francouzského exreprezentanta Erica Cantony, aby si lidé vybrali peníze z bank, a pomstili se jim za finanční krizi, zaujal, ale neuspěl. Řada jejich klientů sice nejspíš o podobné pomstě uvažuje, ke Cantonovi se jich ale příliš nepřipojilo.
Sloupek | Jan Stuchlík | 12. 12. 2007 | 80 komentářů
Vážení čtenáři, přišli jste na náš server a nejspíš jste čekali své staré dobré Peníze.cz. Teď to tady patrně nepoznáváte, přestože adresa, kterou jste zadali, je stále stejná. Oranžovou vystřídala modrá. Články, produkty, kalkulačky jsou uspořádány jinak, než jak jste byli zvyklí. To proto, abyste se ke všemu dostali rychleji a snadněji než dosud. Ta největší změna je ovšem na první pohled vidět jen málo. Změnili jsme filosofii našeho portálu.
Články | Jakub Dusílek | 4. 4. 2002
Reforma důchodového systému je možná vděčné téma pro nalákání voličů v předvolební kampani, avšak její realizace je nevděčná a tím pro politiky odtažitá.
Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2001
Ač mnozí ještě nedávno předpovídali, že stavební spoření ztratí svoji pozici mezi finančními produkty, pořád se tak neděje. Na situaci nic nemění ani odstranění některých výhod s produktem donedávna ještě pevně spjatých.
Co se děje | František Mašek | 21. 1. 2011 | 10 komentářů
Snížení státní podpory a zdanění úroků ze stavebního spoření sice snížilo zájem o tento produkt, řadu Čechů od něj ale zcela neodradilo. Stavební spořitelny navíc delší dobu nabízejí i jiné finanční produkty. Mohou se reálně stát i čtvrtým pilířem penzijní reformy?
Články | Petr Vykoukal | 12. 12. 2000 | 1 komentář
Mnoho z nás řeší svou nerozhodnost nad vhodnými vánočními dárky obálkou s penězi nebo dárkovými kupóny velkých supermarketů či obchodních domů. Elegantnější možností však může být darování finančního produktu, který může navíc přinášet výnosy. Na obdarovaném pak záleží, jestli si je v očekávání budoucích zisků ponechá nebo jej okamžitě přemění na peníze.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů
LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů
Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2002
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 20. 9. 2012 | 3 komentáře
Pojištění, povinné ručení, spořicí účet a další finanční produkty dávno nekupujeme tak, že z pár bank či pojišťoven odneseme letáčky a večer v nich hledáme to nejlepší. Už ani nesháníme podmínky a ceny produktů na webech finančních domů. Necháme si to srovnat. Jenže někdy jsou ta srovnání cinknutá.
Rozhovor | Světlana Rysková | 15. 12. 2010 | 4 komentáře
Média z nedávné valné hromady Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců - AFIZ citovala hlavně zprávu o náhlém odchodu Fincentra z AFIZ a následné ostré reakce. Generální sekretářka AFIZ Marta Gellová ale vidí daleko důležitější problémy jinde.
Co se děje | Věra Tůmová | 16. 4. 2009 | 3 komentáře
Spořící účty jsou mezi klienty bankovních domů stále populárnější. Někdy jsou ale pořádně komplikované. Banky totiž vytvářejí produkty, kterými klienty nalákají na „skvělé“ úročení s různými podmínkami, které nemusí být na první pohled zřejmé.
Články | Tomáš Prouza | 6. 3. 2002
V posledních dnech se často mluví o státní podpoře stavebního spoření a o jejím možném omezení. Stavební spoření ale není jediným finančním produktem, na který stát přispívá. Ale možná by neškodilo, kdyby si stát ve státních podporách udělal pořádek.
Články | Tomáš Prouza | 10. 1. 2002
Kvalitní nabídka produktů sice hraje při volbě banky velkou roli, ale průměrný Čech je stále velmi loajální zákazník.
Články | Danuše Pecharová | 15. 6. 2001
Na první pohled informativní a příjemné stránky. Agresivní Felix se vám snaží prodat své produkty. Co je mu to ale platné, když hned u vstupu číhá technická chyba. A těmi se web IKS KB jen hemží.
Co se děje | Michal Höschl | 16. 2. 2011 | 20 komentářů
Není něco zvláštního na tom, že ten, kdo radí lidem, kam s penězi, si sám nechává radit od jiného profesionála?
Co se děje | Věra Tůmová | 24. 6. 2009 | 9 komentářů
Banky a pojišťovny se budou muset více zaměřit na produkty, které umí flexibilně reagovat na potřeby klientů a umožňují obsluhu přes internet. Takový vzkaz jim poslala odborná porota i veřejnost při hlasování o nejlepší finanční produkty Zlatá koruna.
Analýza | Věra Tůmová | 9. 10. 2008 | 14 komentářů
Na hypotéky s fixovanou sazbou si už Češi zvykli a zdá se, že se jich už nebojí. Úvěry s variabilní sazbou je prý ale moc nelákají, tvrdí často banky. Nicméně ani nynější finanční krize její majitele v Česku vážně neohrožuje.
Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004
Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.
Články | Tomáš Prouza | 30. 5. 2003
Peníze.CZ Vám přinášejí články, reportáže, žhavé novinky i podrobné analýzy již 1 000 dní. Budu rád, oslavíte-li naše malé milénium s námi. A abyste přišli na oslavu dobře vyzbrojeni, podívejte se na to nejzajímavější, co se za první milénium na Peníze.CZ událo.
Články | Tomáš Skřivánek | 27. 2. 2002
Tuzemský pojistný trh se doposud vyznačoval nízkými sazbami. Levné pojištění se ale postupně stává minulostí, neboť výše půjdou především sazby povinného ručení, zatímco ceny stále populárnějšího životního pojištění by se měnit neměly.
Rozhovor | Martin Vlnas | 30. 6. 2012 | 1 komentář
Exkluzivně s Petrem Borkovcem, generálním ředitelem a spolumajitelem Partners Financial Services, o novém konceptu finančního poradenství. Přesvědčí síť poboček, v nichž si během návštěvy otevřete účet, zařídíte pojistku a začnete investovat, Čechy, že finanční poradenství je tu opravdu pro každého?
Rozhovor | Jan Stuchlík | 22. 4. 2010 | 1 komentář
Požadavky na povinnou kvalifikaci finančních poradců nepoctivé jedince z trhu nedostanou. To by dokázal jen jejich registr, který by jim zabránil přecházet od jedné firmy ke druhé, říká Pavel Matoušek, člen představenstva poradenské společnosti Broker Consulting.
Recenze | Věra Tůmová | 2. 3. 2009 | 4 komentáře
Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu udělili čtyři hvězdičky. Přečtěte si proč.