Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2022 | 3 komentáře
Klienti dostanou nové číslo účtu a nové internetové a mobilní bankovnictví. Přechodem k Raiffeisenbank získají víc poboček, vkladomatů nebo třeba věrnostní program. O některé dosavadní výhody ale mohou přijít.
Rozhovor | Olga Skalková | 26. 4. 2023 | 1 komentář
Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 1. 2023 | 1 komentář
Možnost ověření přes bankovní identitu při online přihlašování k Portálu občana nově nabízí i UniCredit Bank. Služba se bude dále rozšiřovat, oznámila dnes banka.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2022
Povinný přechod na aplikaci ČSOB Smart klíč se týká jen uživatelů mobilního bankovnictví. Lidem, kteří používají internetové bankovnictví, bude banka SMS dál posílat.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 8. 2023
Kompletní údaje k platebním kartám už umí ukázat i elektronické bankovnictví George od České spořitelny.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 11. 1. 2024
Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je dvakrát víc než ji využilo ke konci roku 2022. Lidé prostřednictvím této identity loni uskutečnili 15 milionů transakcí vůči státní správě a čtyři miliony ověření na webech soukromých společností. Statistiky za rok 2023 dnes představila společnost Bankovní identita, společný podnik devíti bank.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 3. 2023 | 5 komentářů
Raiffeisenbank zavede denní limity pro odchozí transakce z internetového a mobilního bankovnictví. Důvodem je zvýšení bezpečnosti online plateb. Novinka je součástí chystané změny obchodních podmínek od 10. května.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 4. 9. 2023
Posílání peněz se zjednoduší. Místo čísla bankovního účtu stačí, když zadáte číslo mobilu. Nový systém může odstartovat na konci října.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 24. 8. 2023 | 1 komentář
Jak je možné, že je tolik phishingových útoků, nejen na bazarech, ale i nabídek investic, falešných bankéřů a podobně? Útočníci se organizují, sdílejí nástroje i know-how. Výzkumníci antivirové firmy ESET a policie rozkryli, jak podvodníci postupují.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022
Před dvěma lety to byl odvážný průlom na trhu: Kdo nepřejde na potvrzování v mobilní aplikaci, připlatí si. Teď Raiffka připouští, že zbývající klienty už stejně nepřesvědčí. Pro zpřísnění se mezitím rozhodly další banky, nejdůraznější je Moneta.
Rozhovor | Olga Skalková | 13. 9. 2022 | 2 komentáře
Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank. Na novou aplikaci pak od 14. listopadu přejdou i klienti Equa bank, která se k tomuto datu definitivně spojí s Raiffkou.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 11. 2022 | 1 komentář
Pamatujete si ještě, kdy převod korun z jedné tuzemské banky do jiné trval několik hodin, nebo dokonce dorazily až následující pracovní den? Okamžité platby se začaly rozvíjet přesně před čtyřmi lety. Teď se čeká na poslední větší banku a několik malých.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Aktuality | Petr Kučera | 11. 9. 2023
Podnikatelé s účtem od Air Bank mohou nově jednoduše fakturovat přímo v mobilní aplikaci My Air. Služba je propojená s bankovním účtem a umožňuje klientům snadno a zdarma vystavovat profesionální faktury, upozornit na faktury po splatnosti nebo třeba přidat na fakturu QR kód pro snadné zaplacení.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 11. 2022 | 1 komentář
Internetové bankovnictví používají už víc než dvě třetiny (71 %) obyvatel Česka starších 16 let. Ukazují to čerstvě zveřejněné výsledky průzkumu Českého statistického úřadu. Před dvěma lety to bylo 64 % a například v roce 2010 jenom 21 % obyvatel.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 9. 2023 | 1 komentář
Komerční banka, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 4. 2023
Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Petr Kučera | 24. 4. 2023
Česká spořitelna o víkendu upravila vzhled přihlašovací stránky do elektronického bankovnictví George.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 5. 2021 | 5 komentářů
Zatímco některé banky zvýší limit jedné odchozí okamžité platby z dosavadních 400 tisíc na nové maximum 2,5 milionu korun, jiné se vydají opačným směrem a klientům umožní odeslat výrazně nižší částku než doteď.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 5. 2023
Česká spořitelna začala hromadně rušit službu bankovní identity klientům, kteří ji nevyužívají. V těchto dnech jim chodí e-maily s výpovědí smlouvy. Upozornil na to web Lupa.cz.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.