Rozhovor | Olga Skalková | 26. 4. 2023 | 1 komentář
Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 5. 2023
Česká spořitelna začala hromadně rušit službu bankovní identity klientům, kteří ji nevyužívají. V těchto dnech jim chodí e-maily s výpovědí smlouvy. Upozornil na to web Lupa.cz.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 5. 2023
Akce se týká klientů, kteří bankovní identitu nepoužili v posledních 14 měsících vůbec nevyužili, a to ani k přihlášení do elektronického bankovnictví. Z konkurenčních bank nevyloučila podobný krok jen ČSOB.
Aktuality | Olga Skalková | 8. 6. 2023 | 1 komentář
Bankovní identitu, která je základem pro přihlašování do elektronického bankovnictví, ale umožňuje ověřit totožnost online i mimo banku, využily už tři miliony uživatelů, tedy víc než třetina občanů starších 18 let.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 21. 6. 2023
Za prvních pět měsíců roku eviduje policie 8824 útoků kybernetických podvodníků. Je to o 1562 případů víc než za stejné období loňského roku. Na konci roku by počet trestných činů v kyberprostoru mohl podle odhadů přesáhnout až 20 tisíc případů.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 6. 2023
Nezvykle dlouhou odstávku hlásí na konec tohoto týdne Max banka – bývalá Expobank CZ. Omezení začnou už v pátek 30. června, skončí až v neděli 2. července.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 8. 2023
Kompletní údaje k platebním kartám už umí ukázat i elektronické bankovnictví George od České spořitelny.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 8. 2023 | 1 komentář
Inovace, díky které si do elektronického bankovnictví vaší hlavní banky můžete připojit také účty od konkurence, odstartovala před pěti lety. V ČSOB, druhé největší bance podle počtu klientů, ji ale využívá tak málo lidí, že se radši soustředí na rozvoj jiných služeb.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 24. 8. 2023 | 1 komentář
Jak je možné, že je tolik phishingových útoků, nejen na bazarech, ale i nabídek investic, falešných bankéřů a podobně? Útočníci se organizují, sdílejí nástroje i know-how. Výzkumníci antivirové firmy ESET a policie rozkryli, jak podvodníci postupují.
Co se děje | Olga Skalková | 1. 9. 2023 | 15 komentářů
Česká spořitelna sloučí dvě dosud samostatné aplikace do jediné. George klíč začlení do hlavní bankovní aplikace George v mobilu. Co to znamená pro klienty?
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 4. 9. 2023
Posílání peněz se zjednoduší. Místo čísla bankovního účtu stačí, když zadáte číslo mobilu. Nový systém může odstartovat na konci října.
Aktuality | Petr Kučera | 11. 9. 2023
Podnikatelé s účtem od Air Bank mohou nově jednoduše fakturovat přímo v mobilní aplikaci My Air. Služba je propojená s bankovním účtem a umožňuje klientům snadno a zdarma vystavovat profesionální faktury, upozornit na faktury po splatnosti nebo třeba přidat na fakturu QR kód pro snadné zaplacení.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 9. 2023 | 1 komentář
Komerční banka, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 9. 2023
Také klienti Max banky už mají k dispozici mobilní aplikaci, která umožňuje přímé zadávání plateb. Stačí si aktualizovat dosavadní verzi aplikace, novinka je dostupná pro Android i iOS.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 10. 2023 | 3 komentáře
Kompletní údaje k platebním kartám už umí ukázat i mobilní aplikace Smart Banking od UniCredit Bank. Klienti si mohou nechat zobrazit celé číslo karty, datum expirace i její CVV/CVC kód – tedy všechny informace potřebné pro platby na internetu.
Analýza | Petr Kučera | 6. 11. 2023 | 2 komentáře
Můžete v roce 2023 snadno najít platbu z roku 2020? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. Dobrou zprávou je, že v posledních letech se prodlužuje.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 11. 2023 | 1 komentář
Novinku spouští šest bank, další se přidají v příštím roce. Při jedné platbě lze poslat maximálně pět tisíc korun.
BrandInsight | Michael Durčák | 19. 12. 2023
Vybrat kontakt ze seznamu, zadat částku, potvrdit. Cílem nových plateb na kontakt je především zjednodušit posílání malých částek v rodině a mezi přáteli. Mezi prvními bankami, které službu spustily, je Raiffeisenbank. Jak to funguje, popisuje šéf jejího digitálního bankovnictví Michal Plzák.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 4 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
Jak na to | Kateřina Hovorková | 25. 12. 2023
Přesun bankovní aplikace ze starého na nový mobil je snadnější než dřív. Už nemusíte chodit na pobočku, slibují banky. A dávají návody, jak změnu zvládnout pohodlně z domova.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 11. 1. 2024
Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je dvakrát víc než ji využilo ke konci roku 2022. Lidé prostřednictvím této identity loni uskutečnili 15 milionů transakcí vůči státní správě a čtyři miliony ověření na webech soukromých společností. Statistiky za rok 2023 dnes představila společnost Bankovní identita, společný podnik devíti bank.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 1. 2024
ČSOB má od pátku problémy s internetovým i mobilním bankovnictvím. V pátek dopoledne, dnes dopoledne a znovu i dnes odpoledne nebyly dostupné ani její internetové stránky. V pátek hlásila také výpadky platebních terminálů v obchodech.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 2. 2024
Česká spořitelna v noci z pátku 9. února na sobotu 10. února dočasně odstaví systém George. V mobilu ani na webu nebude dostupný od páteční 23. hodiny do sobotní osmé hodiny ranní.