Dotaz

Dotaz, jinak také otázka, je součást komunikace sloužící k zisku informací od druhé osoby. Může také vést k vysvětlení určité skutečnosti nebo k rozvoji znalosti. Dotazy mohou být formulovány různými způsoby, od otevřených otázek po otázky uzavřené.

Dotazy jsou součástí lidské komunikace a správné tvoření otázek je důležité pro pochopení. Cílem je, aby tazatel volil takovou formu dotazu, která mu poskytne nejlepší a úplnou možnou odpověď.

Čivavu pod sedadlo, labradora ke kufrům

Cestování | Milan K. Osvaag | 10. 7. 2007 | 2 komentáře

+13

Vzít s sebou na dovolenou k moři psa může stát skoro tolik, jako cesta dospělého člověka. Navíc před cestou je nezřídka třeba sehnat řadu potvrzení a nakoupit potřebnou výbavu. Jednodušší a většinou levnější možností je nechat psa doma v některém ze zvířecích hotelů.

Taková normální rodinka…

Články | Leoš Bárta | 15. 3. 2002

-64

…vás uvítá hned při vstupu do virtuálního světa druhé největší banky na našem trhu. Česká spořitelna má věru zvláštní prezentaci. Soutěž Best Web 2002 pokračuje…

Daňové odpočty pojistného na univerzální životní pojištění

Články | Simona Ely Plischke | 24. 10. 2006

+5

Beneš: Peníze na důchod ať spravují penzijní fondy

Články | Martin Zika | 4. 8. 2004

-2

"Vzhledem ke konkurenčnímu boji se nikdy nedozvíte, kolik kusů daného cenného papíru se v portfoliu penzijního fondu nachází" nebo "fondy již sice mohou 70 % majetku investovat do akcií, prakticky to ale možné není". To jsou krátké úryvky ze slov Petra Beneše, viceprezidenta Asociace penzijních fondů ČR, který odpovídal na vaše dotazy.

Co o webu Komerční banky soudí porotci Peníze.cz

Články | Dušan Hradil | 22. 3. 2002

-1

Co o webu Československé obchodní banky soudí porotci Peníze.cz?

Články | Dušan Hradil | 8. 3. 2002

+1

Z redakční pošty: prázdné sliby České spořitelny

Články | redakce Peníze.CZ | 14. 12. 2001

-18

Česká spořitelna dělá vše pro zlepšení své pověsti, zaplavuje nás reklamními kampaněmi a dopisy s nabídkou výhodných produktů. Ovšem snaha využít některé nabídky je tvrdým střetem s realitou.

Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů

Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001

0

Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.

Česká spořitelna má telefonní bankéře

Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář

+1

Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.

Individuální přístup ČSOB

Články | Michal Hazi | 31. 7. 2001

-1

Máte zájem o některý z původních produktů Československé obchodní banky? Musíte si pospíšit. Banka se totiž těší, až vám nabídne produkty nové. My jsme pobočky patřící do původní sítě navštívili a pokusili se zjistit, zda je možné smlouvu uzavřít.

Vrchol Olympu je stále prázdný

Články | Danuše Pecharová | 3. 8. 2001

-39

Na bájnou horu po tomto kole nevystoupí ani další hodnocený web. Stránky Českomoravského penzijního fondu totiž nejsou božské, ale průměrné. Rozšíří proto dlouhou řadu ničím nepřekvapujících webů bez větší invence.

Modrá pyramida nechrání soukromí

Články | Danuše Pecharová | 11. 5. 2001

+8

Přehledné, rychlé... a jednoduché. Možná až příliš. Takové jsou stránky Všeobecné stavební spořitelny KB. Průměrné. Odpovídá to známce udělené porotou - "mezi dvojkou a trojkou".

Mat 5. tahem?

Články | Leoš Bárta | 9. 11. 2001

0

Je poslední hodnocenou leasingovou společností. Má velkou a slavnou matku. Obchodně si nevede špatně. Je její pozice na českém trhu adekvátní k pozici mezi konkurenčními internetovými aktivitami? Vyhraje, prohraje, bude někde uprostřed? Posuďte spolu s námi, jak si vede Leasing České spořitelny v prostředí tak specifickém, jakým je internet.

Příklad úspěšné implementace CRM

Články | Alena Urubková | 29. 10. 2001

0

Kola, kola, kolečka

Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001

-19

V tomto týdnu hodnotíme druhou nejsilnější leasingovou společnost – ČSOB Leasing. Čeká nás nelehká práce, ale bezesporu zajímavá exkurze. Jako už mnohokrát předtím zjistíme, že udělat dobrou, ne-li výtečnou internetovou prezentaci, umí ve finančním sektoru málokdo.

Do září je času dost

Články | Danuše Pecharová | 4. 7. 2001

-18

To si asi říkají v investiční společnosti ŽB Trust, kde připravují novou podobu svých webových stránek. Nejspíš jim vůbec nevadí, že ty současné jsou nedodělané. Skoro za každým druhým odkazem se totiž ukrývá informace o tom, že stránka je v přípravě.

Právo Evropských společenství

Články | redakce Peníze.CZ | 14. 4. 2004

+3

Ach, ty vstřícné banky...

Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003

+5

Máte jednoduchý požadavek na banky a chcete s nimi komunikovat pomocí emailu? Tak se na to pořádně připravte. Uvolněte si kapacitu emailové schránky, přichystejte tuny papíru a zlepšete svůj orientační smysl. Jinak se v odpovědích bank můžete ztratit.

Šest set dnů manželství

Články | Jan Heřman | 8. 2. 2002

-6

Právě tolik času bylo třeba na integraci dvou velkých bank. ČSOB teď prezentuje úspěšné převzetí IPB a přitom za ni ještě ani nezaplatila bývalým akcionářům. A co říkají na spojení klienti?

Eurotel dohnal Paegase až po dvou letech

Články | Michal Hazi | 13. 9. 2001

-6

Po mnoha planých slibech Eurotelu, začne být GSM banking nabízen jeho klientům. Aby náš největší operátor z tohoto zpoždění vytvořil vítězství, je jeho produkt přece jen v něčem lepší.

Penzijní fondy: Kdo má nejlepší web?

Články | Lukáš Půda | 24. 8. 2001

+8

Pět týdnů uplynulo jako voda a už zde máme další vyhlášení naší soutěže. Cenu serveru Peníze.CZ za nejlepší web penzijního fondu si tentokrát odnesou zástupci dvou společností – Penzijního fondu České pojišťovny a Vojenského otevřeného penzijního fondu.

Jako šneci pomalu mailují bankéři

Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001

+3

Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.

Muž na straně klientů

Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001

-7

Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.

Do družstva na sekeru

Články | Petr Vykoukal | 13. 5. 2003

-38

Při hledání nového bytu narazíte na ten vytoužený 2+1 (3+1, dosaďte si cokoliv...), má však jednu vadu – je družstevní a vy ho chcete získat pomocí hypotéky. Dá se s tím něco dělat?

V tarifní džungli se rozjasňuje

Články | Martin Pawinger | 20. 5. 2002

-2

Jednotný tarif u všech autobusových spojů a dopravců se stal hlubokou minulostí a rozdíly v jízdném se propastně zvětšují. Například při cestě z Prahy do Brna můžeme zaplatit sto dvacet, ale i dvě stě korun.

Co o webu Kooperativy soudí porotci serveru Peníze.CZ?

Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001

0

Cesta do pravěku

Články | Danuše Pecharová | 4. 5. 2001

-1

Na první pohled slibují mnoho zajímavého, na další šedivý podprůměr. Grafika ani strukturování také moc neoslní. Nejhorší situace nastává, když hledáte informace o produktech. Rozsahem nedosahují rozměrů již hodnocené 'lišákovy' prezentace. Žádná corporate identity. Tak by se daly stručně zhodnotit stránky ČS - stavební spořitelny.

Mohly by vydělávat aneb Co dokáže dvacet tisíc korun

Články | Lenka Fialová | 27. 3. 2001

-56

Pracovala jsem tři měsíce. Při studiu. A vydělala dvacet tisíc. Pravda, není to částka závratná, ale také to není zrovna málo. Co teď s nimi? Nic většího kupovat nechci a ani nepotřebuji. Schovám si je na léto. Do té doby zbývají tři měsíce. S tím by se mělo dát něco dělat.

V pojišťovně vám rádi poradí, pokud se ale dovoláte

Články | Petr Vykoukal | 17. 1. 2001 | 1 komentář

-34

Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services