Co se děje | Veronika Hejná | 8. 12. 2022 | 2 komentáře
Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře
Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným...
Životní situace | Jan Stuchlík | 26. 6. 2007
Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.
Jak na to | Věra Tůmová | 4. 11. 2009
Pokud si budete chtít od 1. listopadu zřídit příkaz inkasu, budete muset nově nastavit horní limit pro takto odcházející platby. Pokud už příkaz k inkasu máte, banky vám budou stanovení...
Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007
Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci...
Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 9. 2021 | 5 komentářů
Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 26. 4. 2011 | 11 komentářů
V listopadu loňského roku odvolal ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek ústřední ředitelku České obchodní inspekce Janu Příhodovou. Nový ředitel ČOI Jan Štěpánek poskytl serveru...
Jak na to | Věra Tůmová | 15. 9. 2009 | 7 komentářů
Recese dlužníkům nepřeje. I ti poctiví, kteří se nyní mohou dostat do potíží se splácením kvůli ztrátě zaměstnání či nemoci. Banky navíc přestávají být benevolentní a s vymáháním neotálejí....
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let....
Články | Stanislav Andrejs | 29. 5. 2002
Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela...
Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář
Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad,...
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů
Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu....
Jak na to | dTest | 15. 7. 2022
Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie...
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019
Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří...
Komiks | redakce Peníze.CZ | 10. 8. 2014
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Hra | redakce Peníze.CZ | 17. 2. 2013
„A tam se dává nějaká náplň?“ „To je poměrně hodně luxusní náplň, co se do toho dává.“ Poslední herecká etuda připravená pro projekt Nemrhejte penězi na Peníze.cz.
Kvíz týdne | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2010
Četli jste v uplynulém týdnu pozorně články na Peníze.cz? Vyzkoušejte si v našem kvízu, co všechno jste si zapamatovali. Po jeho vyplnění se dozvíte správné odpovědi.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019
Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní...
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022
Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019
Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské...
Co se děje | Lukáš Zelený | 7. 6. 2019 | 1 komentář
Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.
Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře
Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním...
Články | Michal Hazi | 15. 6. 2002 | 1 komentář
Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly...
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele,...
Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007
Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021
Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.
Životní situace | Ladislav Čumba | 11. 7. 2007
Sedmdesátiletá důchodkyně si na předváděcím zájezdu koupila sadu hrnců za sedm tisíc korun. Po návratu zjistila, že by za ně v běžném obchodě dala ani ne polovinu. Může s tím něco udělat?