Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

František Mašek | rubrika: Jak na to | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 4 komentářů)

1. 4. 2011 23:36 | hlinovi

v obchodě jsme zakoupila zboží,2 ks, jeden kus jsme si prohlédli s tím že si zakoupme kusy 2, avšak druhý kus již nebyl prohlédnut, doma po rozbalení jsme zjistili že jeden výrobek má ulomený úchyt, druhý den jsme zboží reklamovali v obchodě, ale reklamace nebyla uznáne že jsme uchytku ulomili neodbornmoou manipulací, jak posupovat dále... děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2010 16:19 | GLove

Jste si jist tou lhůtou 30 dnů? Nedávno jsem zkoumal paragrafy z Občanského zákoníku a nenašel jsem části, které dříve řešily reklamační lhůtu. Zdá se, že zcela bez povšimnutí tato část vypadla, a obchodník si může "dohodnout" s kupujícím, jakou chce... :-(
A pokud si vzpomínám, o reklamačním protokolu tam též nebyla zmínka...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2010 15:04

To je zajímavé, protože pasáž o reklamačním protokolu - viz citace v článku - jsem psal s odkazem na informaci od Sdružení obrany spotřebitelů, která se touto záležitostí zabývá. Jinak neznám podrobnosti, které se týkají Vaší reklamace, ale přístup ČOI mne poněkud překvapuje. Třeba by to stálo ještě za dotaz u SOS.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2010 14:41 | Milan Šolc

Dobrý den, reaguji na Váš článek a hlavně na uvedené tvrzení, že při reklamaci má prodejce povinnost vystavit reklamační protokol. Protože se mi stalo, že mi tento protokol nebyl vystaven, podal jsem stížnost na ČOI. V odpovědi mi bylo sděleno (cituji) : "Současné právní předpisy neznají pojem tzv. reklamační protokol jako doklad o uplatnění a rozhodnutí reklamace vady výrobku v době odpovědnosti - záruce za vady výrobku". Moje stížnost tedy nebyla uznána. Prodejce byl tehdy pouze ochoten přijmout výrobek do záruční opravy a to dle stanoviska ČOI stačí. Bylo by tedy dobré sjednotit názvosloví, protože pojem reklamační protokol a zakázkový list na opravu je přeci jen něco jiného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 173 369 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den. Koupil jsem po internetu hydraulicko pneumatický lis, který přestal zhruba po 1 měsíci částečně fungovat. Po oslovení prodejce mi bylo sděleno, abych demontoval vadnou část a zaslal ji na své... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Nebojte se investovat. Jde to ekologicky a odpovědně

Nebojte se investovat. Jde to ekologicky a odpovědně

Pokud chceme pomáhat světu, musíme začít nejdříve sami u sebe. Peníze řídí svět, a pokud...více

Nadílka! Tipy na dárky pro něj

Nadílka! Tipy na dárky pro něj

Hledáte tipy na originální dárky pod stromeček, ale schází vám inspirace? Jste na správné...více

Fascinace privilegiem. Proč se (ne)dívat na seriál Koruna

Fascinace privilegiem. Proč se (ne)dívat na seriál Koruna

Seriál The Crown je v anglosaském světě masivním fenoménem. Televizní sága pokrývající...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Linda Vavříková

podnikatelka, Allegria

Klára Samková

advokátka

Linda Vavříková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Klára Samková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.