Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

František Mašek | rubrika: Jak na to | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.

19. 2. 2010 14:41 | Milan Šolc

Dobrý den, reaguji na Váš článek a hlavně na uvedené tvrzení, že při reklamaci má prodejce povinnost vystavit reklamační protokol. Protože se mi stalo, že mi tento protokol nebyl vystaven, podal jsem stížnost na ČOI. V odpovědi mi bylo sděleno (cituji) : "Současné právní předpisy neznají pojem tzv. reklamační protokol jako doklad o uplatnění a rozhodnutí reklamace vady výrobku v době odpovědnosti - záruce za vady výrobku". Moje stížnost tedy nebyla uznána. Prodejce byl tehdy pouze ochoten přijmout výrobek do záruční opravy a to dle stanoviska ČOI stačí. Bylo by tedy dobré sjednotit názvosloví, protože pojem reklamační protokol a zakázkový list na opravu je přeci jen něco jiného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 2. 2010 15:04

To je zajímavé, protože pasáž o reklamačním protokolu - viz citace v článku - jsem psal s odkazem na informaci od Sdružení obrany spotřebitelů, která se touto záležitostí zabývá. Jinak neznám podrobnosti, které se týkají Vaší reklamace, ale přístup ČOI mne poněkud překvapuje. Třeba by to stálo ještě za dotaz u SOS.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Milan Šolc 19. 02. 2010 14:41)

31. 3. 2010 16:19 | GLove

Jste si jist tou lhůtou 30 dnů? Nedávno jsem zkoumal paragrafy z Občanského zákoníku a nenašel jsem části, které dříve řešily reklamační lhůtu. Zdá se, že zcela bez povšimnutí tato část vypadla, a obchodník si může "dohodnout" s kupujícím, jakou chce... :-(
A pokud si vzpomínám, o reklamačním protokolu tam též nebyla zmínka...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 4. 2011 23:36 | hlinovi

v obchodě jsme zakoupila zboží,2 ks, jeden kus jsme si prohlédli s tím že si zakoupme kusy 2, avšak druhý kus již nebyl prohlédnut, doma po rozbalení jsme zjistili že jeden výrobek má ulomený úchyt, druhý den jsme zboží reklamovali v obchodě, ale reklamace nebyla uznáne že jsme uchytku ulomili neodbornmoou manipulací, jak posupovat dále... děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 890 344 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace výrobku
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem čtvrtou vadu na mobilním telefonu. Telefon byl opraven, ale bohužel mi bylo prodejcem sděleno, že mobil vyreklamovaný nebude, jelikož jsem při sepisování reklamačního protokolu... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Šmejkal

podnikatel, Unimex Group

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Jaromír Šmejkal
ÚSPĚŠNOST
57,58 %

z 99 duelů
×
David Eder
ÚSPĚŠNOST
87,50 %

z 112 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK