Reklamace už nemusí skončit jen u soudu

Táňa Chadrabová | rubrika: Jak na to | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2008 8:11, Janka

Už aby to bylo. Před půl rokem jsem si koupila elektrickou žehličku na vlasy za necelých tisíc korun. Po dvou měsících přestala fungovat. Když jsem ji reklamovala, prodavač mi rovnou řekl, že jsem prý ji přehřála, je to moje vina a ani se mnou nesepsal reklamační protokol. Na to, abych se soudila, peníze opravdu nemám, tak mi nezbylo nic jiného než si koupit novou.

+66
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 6 komentářů)

15. 9. 2010 11:12 | Daniel Průša

Chtěl bych ostatní upozornit na firmu BELS CZ s.r.o.. Poslal jsem jim na reklamaci adaptér k foťáku v obálce s ochranou protinárazovou folií (běžne v ní posílám CD a různé jiné křehké předměty bez úhony). Adaptér mi vrátili rozdrcený dle míry poškození velkou silou (např. přejetí nákladním autem) i s nepoškozenou obálkou ve které byl původně zabalen na dobírku za 192 Kč s dopisem, že záruku nemohou uznat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2008 9:51 | Standa

hihi, mno jestli na té žehličce byli do vnějších plastů zapečené kusy dřeva z krbu, tak to beru, ale jinak jsem na vaší straně a to i přes to jsem ten kdo ty reklamace řeší... Mimochodem četla jste někdy občanský zákoník ? Je tam pasáž, že uplatnění reklamace je jednostraná záležitost - tedy vy reklamujete a přiložit k výrobku papír s popisem vady, vašema iniciálama, datumem ... je Vaše starost. pokud ji vyplní prodavač za Vás do formuláře je to jeho vstřícnej krok a dělá vám v tu chvíli jen písařku, která pokud něco vyplní nesprávně ,tak za to stejně nemůže a stejně je to na Vás... na prodejci je to převzít, a vydat s patřičným vyjádřením (ideálně pipír). Vrácení z reklamace je zase jednostranná věc od prodejce, takže pokud máte povinnost si to ve středu vyzvednout, a začnete na prodejně namítat , že s vyjádřením servisu nesouhlasíte a že si to nechcete převzít - je to k ničemu. V tu chvíli totiž prodejci skončila lhůta reklamace a to i přesto že si třeba ani nepřijdete ve 30ti dnech, ale navíc začala běžet lhůta 1/2 roku a na konci této lhůty to prodejce může zlikvidovat / prodat atp... , navic pokud bude fakt záporňák, tak vám za tuto lhůtu naúčtuje skladovné...
řeším 400 reklamací měsíčně a z toho cca 10% neuznáno - vina zákazníka, dalších 10% vada se neprojevila - zákazník si nepřečetl návod (nefotí - není misto na kartě - pane něco smázněte viz návod....) jsem servisem a ne výrobcem - výrobce mne platí pouze za uznané reklamace a pokud bych reklamaci která nemá být uznána uznal, tak mám hned několik problémů. To myslím naznačuje, že nemám důvod reklamace ani uměle odmítat a ani naopak....
Spíš mne pak štve, že pak poslouchám v MHD "hele, mobil mi spadl sice do kaluže a zajiskřil, ale když na ně budu 2 hodiny řvát , tak povolej a vzdají to . Nebo tom mám raději poslat přítelkyni a ona to vybrečí ?!? ... Mno to půjde - to nám musejí uznat....."
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2008 12:16 | Garf

To nejdůležitější je až v posledním odstavci: "dobrovolná účast OBOU stran". Když to obchodník odmítne, půjde to zase k soudu a jsme tam, kde jsme byli. Tenhle projekt nepoctivce a šejdíře nevyřadí. Ale snadno se pak poznají. Kdo chce věc opravdu řešit, spíše přistoupí na rozhodce. Ostatní se budou dál soudit.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2008 9:26 | rpolasek

Dávno už existují některé smlouvy občanů s některými firmami, kde je už předem určen rozhodčí pro případ neshody jedné a druhé strany. Obvykle to jsou půjčky. V článku mi chybí zmínka, jestli a jak projekt ovlivní tyto smlouvy.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2008 8:16 | Zdeněk podnikatel

Souhlasím s předsedou HK, mám malou firmu na opravu koženého zboží a stává se mi velice často, že opravujeme téměř nové věci, které byly šunt už při prodeji a zákazníkům je nechtěli vyměnit. Třeba tenhle zákon konečně vyřadí z kola nepoctivce a šejdíře.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2008 8:11 | Janka

Už aby to bylo. Před půl rokem jsem si koupila elektrickou žehličku na vlasy za necelých tisíc korun. Po dvou měsících přestala fungovat. Když jsem ji reklamovala, prodavač mi rovnou řekl, že jsem prý ji přehřála, je to moje vina a ani se mnou nesepsal reklamační protokol. Na to, abych se soudila, peníze opravdu nemám, tak mi nezbylo nic jiného než si koupit novou.
+66
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

Třicet let, které uběhly od revoluce, nezvou jen k ohlédnutí za událostmi Listopadu, ale...více

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michael Kocáb

hudebník a politik

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
28,21 %

z 39 duelů
×
Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
9,76 %

z 41 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.