Reklamace – výpis článků

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů

+71

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů

+85

Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se...

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů

+83

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017

+21

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů

Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů

+9

V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou...

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023

+21

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají...

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře

+13

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit...

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů

+366

Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců

Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů

+19

Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo...

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Co se děje | Petra Dlouhá | 26. 3. 2012 | 45 komentářů

+78

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat,...

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022

+3

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů

+57

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů

+112

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce...

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře

+17

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát...

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

+18

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...

Z prodeje auta souboj na ostří nože

Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 2. 2011 | 38 komentářů

+74

Kampaň „Nemyslíš, zaplatíš“ ministerstvo z důvodu úspor zastavilo. Pro ústřední motto však máme nové využití. Mohlo by se stát názvem reality show z prostředí českých autobazarů. Pravidelný...

Česká pošta: když víte, že vám lžou

Články | Jiří Šedivý | 13. 6. 2005 | 17 komentářů

+18

"Adresát nezastižen," stojí na lístku, který jste vyndali ze své schránky. Vy jste přitom v uvedeném čase doma bezpečně byli a je vám jasné, že se příslušný doručovatel prostě nechtěl...

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů

+56

Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím...

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023

+7

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017

+16

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023

+17

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové,...

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

Jak na to | Petra Dlouhá | 11. 5. 2011 | 17 komentářů

+36

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý...

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů

+53

Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy...

Kolik stojí znalecký posudek na poškozené boty?

Kvíz týdne | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2010

+1

Četli jste v uplynulém týdnu pozorně články na Peníze.cz? Vyzkoušejte si v našem kvízu, co všechno jste si zapamatovali. Po jeho vyplnění se dozvíte správné odpovědi.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů

+20

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd...

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Kurvítko

Komiks | redakce Peníze.CZ | 8. 5. 2013 | 5 komentářů

+20

Podle vzoru pravítko – ani nevíte jak a vezmou vás přes prsty.

Jak si cestovky pohrávají s klienty

Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů

+18

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům...

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 10. 2014

+11

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně...

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky...více

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší...více

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services