Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 11. 5. 2011 | 17 komentářů
„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 5. 2011 15:26, jezevec

pěkná blbost, dva roky počítač v opravě až vypršela záruka. zaprvé po dobu opravy (vyřizování reklamace) se záruční doba přerušuje. zadruhé po třetí stejné a čtvrté jakékoliv závadě, můžete žádat vrácení zboží proti vrácení peněz.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 11. 05. 2011 09:15)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 5. 2011 11:53, Vláďa

V minulosti jsem dceři koupil značkové boty. Nosila je skoro dva roky. Po tomto čase dcera zjistila, že jí boty tlačí. U prodejce jsem uplatnil reklamaci. Prodejce reklamaci v reklamační lhůtě neuznal s tím, že reklamované boty jsou bez vady a dceři vyrostla noha. Tak jsem milého prodejce poslal do háje, boty na patě rozřízl a dcera je nosila ještě čtyři roky. Spotřebitel si musí poradit sám.

Reagovat

 

-15
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

11. 5. 2011 8:54 | Dany

Podle meho to nebude tím, že by Češi byli takoví troubové, spíš je to lenost, ani mně se nechce dohadovat s nepříjemnou prodavačkou. Když jde o levnější věc, skoro nad tím radši mávnu rukou, než abch musel absolvoat celej tn proces, u bot v ceně několika tisíc bych si to samozřejmě rozmyslel. To jsou děsný finty - mám takovej pocit, že jako "módní" se tady začne za chvíli označovat snad všechno... Akorát nechápu tu věcnou nebo synonymickou souvislost mezi slovy "móda" a "šunt". Je to drzost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 9:15 | Karel

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že v současné době většina hypermarketů při reklamacích nedělá obstrukce, ale existuje pořád spousta obchodů, např. s elektronikou, kde něco reklamovat je nadlidský úkol. Protivní, arogantní prodavači. Chtěl jsem jednou reklamovat počítač, měl jsem ho vždy minimálně měsíc v opravě, poté ho přivezli a za měsíc se porucha objevila znova. Takhle to trvalo 2 roky než vypršela záruční doba a potom mi řekli, že mám smůlu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 10:07 | Dany

Taky je otázkou, kolik obchodníků bude ochotných se do nějaké mediace pouštět, podle mě spoléhají na to, že se s nimi kvůli jedněm botám nikdo soudit nebude, protože by ho to stálo dost času a peněz. Obecně mám pocit, že ve sporu spotřebitel-obchodník je to spotřebitel, kdo tahá za kratší konec. Ta finta s nekonečným opravováním počítače, kdy se ve skutečnosti neopravuje, je taky typická.. Když nás prodavač třikrát pošle do háje, většinou nakonec rezignujeme. Ale ten novej občanskej zákoník prý chystá nějaké změny, které mají posílit pozici spotřebitele, ale nevím přesně...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 10:37 | Karel

Dany to vystihl docela přesně - spotřebitel je ten, kdo tahá za kratší konec, vztah vůbec není rovnocenný, tedy je to v rozporu s vůlí zákonodárce - občanský zákoník jasně deklaruje, že vztah je rovnocenný. To nefunguje, tak je jasné, že novela zákona je potřebná. Při nejlepší vůli ministra Pospíšila je však pravděpodobné, že po projití parlamentem ze zákona zase bude paskvil, tak jak je tomu v podstatě u našich zákonodárců vždy. Navrhuje se kolečko a vyleze krychlička.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 11:30 | Ivana

Asi mám štěstí na prodejce, ale v tomto ohledu jsem nezaznamenala problém. Několikrát jsem zboží reklamovala a vždy to proběhlo hladce. Kdo je líný, má smůlu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 11:53 | Vláďa

V minulosti jsem dceři koupil značkové boty. Nosila je skoro dva roky. Po tomto čase dcera zjistila, že jí boty tlačí. U prodejce jsem uplatnil reklamaci. Prodejce reklamaci v reklamační lhůtě neuznal s tím, že reklamované boty jsou bez vady a dceři vyrostla noha. Tak jsem milého prodejce poslal do háje, boty na patě rozřízl a dcera je nosila ještě čtyři roky. Spotřebitel si musí poradit sám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-15
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 13:02 | Pavel

Reklamovat zboží do 500 je nesmysl do 1000 nerentabilní. Čas a doprava jsou náklady, které nikdo nezaplatí. Nákupy v obchodech je vhodné realizovat u osvědčených firem, kde reklamace není problém (IKEA, Globus, Hornbach atd.). Na netu je dobré, když mají výdejní místo v bydlišti a lze tam i reklamovat. Jinak se projeví dopravní náklady. Na netu jsem zatím nenarazil na neochotu a to je jisté překvapení. Buď mám štěstí, nebo si vybírám dobře. Vždy se dívám do obchodního rejstříku jak dlouho firma činnost provozuje a také sleduji reference.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 13:27 | Dany

Kontrolovat si kontaktní údaje firmy při nákupu přes internet je asi základ. Ale nesouhlasím, že reklamace je nerentabilní. Máte nárok na úhradu nákladů spojených s reklamací, pokud byly nezbytné. Pokud je to možné, měli byste zboží poslat spíš poštou a nenárokovat si proplacení benzínu, ale obecně vzato nárok na proplacení nákladů (pokud je úmylsně nepřemrštíte) máte. To je právě ono - většin lidí svá práva nezná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 11. 05. 2011 13:02)

11. 5. 2011 15:26 | jezevec

pěkná blbost, dva roky počítač v opravě až vypršela záruka. zaprvé po dobu opravy (vyřizování reklamace) se záruční doba přerušuje. zadruhé po třetí stejné a čtvrté jakékoliv závadě, můžete žádat vrácení zboží proti vrácení peněz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 11. 05. 2011 09:15)

11. 5. 2011 16:25 | Danuška

Citace - Vláďa / 11.05.2011 11:53

V minulosti jsem dceři koupil značkové boty. Nosila je skoro dva roky. Po tomto čase dcera zjistila, že jí boty tlačí. U prodejce jsem uplatnil reklamaci. Prodejce reklamaci v reklamační lhůtě neuznal s tím, že reklamované boty jsou bez vady a dceři vyrostla noha. Tak jsem milého prodejce poslal do háje, boty na patě rozřízl a dcera je nosila ještě čtyři roky. Spotřebitel si musí poradit sám.
Dobrá rada nad zlato. :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vláďa 11. 05. 2011 11:53)

11. 5. 2011 18:54 | Karel

To jsem se v obchodě taky snažil vysvětlit, ale poslali mě do háje s tím, že už je po záruční době. Vůbec nebyli ochotní se o tom bavit. chvíli jsem se s nima o tom snažil dohadovat, ale nakonec jsem to vzdal a nechal si to opravit v profesionálním servisu. Stálo mě to 2 tisíce, ale vyplatilo se to. Počítač od té doby běží bez problému.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 11. 05. 2011 15:26)

11. 5. 2011 20:17 | slávka

Reklamaci jsem také zažila s počítačem a to v Euronicsu v Českých Budějovicích a můžu říct,že po jejich jednání jsem měla sto chutí někoho praštit!A to i díky skvělým mechanikům ,kam jsem počítač několikrát vezla na opravu v tomtéž městě a oni nebyli schopni ho opravit,ale ani napsat žádost na výměnu zboží....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 21:20 | Matěj

Nepoctiví prodejci poslouchejte - dneska už mě nezajímáte. Jdu oslavit naše hokejisty. To byla jízda!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2011 21:27 | Karel

Souhlasím se Slávkou, prodavači v Euronics v Českých Budějovicích by opravdu potřebovali přes držku. Jejich hulvátské chování nezná mezí. Mám s nimi podobnou zkušenost. Jejich chuť vyměnit nekvalitní zboží je stejná asi jako vymačkaná šťáva z čerstvých žížal. Jsou to hulváti a prasata. Kdybych byl jejich šéf a takhle se chovali k lidem, letěli by na hodinu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (slávka 11. 05. 2011 20:17)

13. 5. 2011 19:44 | Jarouš

Asi před 6 lety jsme koupili stropní lustr obsahující 6 halogenních žárovek, které u nás vyrábí 2 firmy: Brilux G 9 S 40 W a Kanlux G 9 4O W. Žárovky jsou zasouvací a balené, při zasouvání se skla nedotýkáme. Stále však střídavě praskají. Spotřeba je přibližně 5 - 6 do roka. Momentálně nám nesvítí 2, takže půjdu opět koupit 3, abychonm měli rezervu.Obchodník mi za ta léta již dobře zná. Dle prodejce nelze žárovky reklamovat, protože nelze rozhodnout, která z 6 nevydržela.Protože jedna stojí pouze 30 Kč, vyžádal jsem si pouze žárovku druhé firmy.Potěší mě,když budou svítit všechny alespoń l měsíc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 7. 2011 12:15 | ivana

Asi pred mesicem jsem zakoupila destskou obuv, latkove tenisky se suchym zipem na pisek od zn.Beppi.Kdyz prijde z venku domu, dcera ma uplne mokre ponozky, asi jak se ji v te boticce dusi noha a nevetra, bojim se, aby se ji po chvilce noseni nezacala delat na nozickach plisen!Chtela jsem boty reklamovat, ale neuspela jsem, mam narok na reklamaci nebo ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 11. 2014 17:27 | cepy

reklamace telefonu Electro world: Při vyřizování reklamace za sebe vedoucí prodejny v Ústí nad Labem pošle skladníka a ani se neobtěžuje přijít osobně! Skladník mi při přebírání reklamovaného telefonu oznamuje, že ať nepočítám s uznáním reklamace, že to se u nich stává málokdy. Že i když je zákazník v právu, tak mu dokáží že to tak není!!! A měl pravdu.
První reklamace byla v pořádku, po 14 dnech jsem si vyzvedl opravený telefon - uznaná reklamace - vyřešenou výměnou vadné součástky. Telefon byl funkční jeden den. Závada se se na telefonu projevila do druhého dne znovu.
Druhá reklamace přijata na prodejně se stejnou závadou jako první reklamace. Po 14 dnech mi přišla sms zamítnuto!!! Opravna neshledala výrobek vadným a podle nich je zcela v pořádku. Po telefonickém hovoru na prodejnu, jestli si ze mě dělají blázny telefon z opravny otestovali a zjistili, že je vadný a závada přetrvává. I tak si ale mám druhou reklamaci převzít jako neuznanou s tím, že telefon je plně funkční. Že s tím nic nemůžou jako prodejna dělat a že tomu nerozumí jestli je telefon v pořádku))) Ale jestli chci, tak můžou poslat telefon na 3tí reklamaci do stejné opravny, ale nemůžou zaručit jestli bude závada odstraněna. Co mam dělat? Jak se mohu bránit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Čech

fotbalista a investor

Jan Hrušínský

herec a podnikatel

Petr Čech
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Jan Hrušínský
ÚSPĚŠNOST
86,67 %

z 15 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Užitek, Home banking, Burzovní výbory, česká spořitelna, michal wantulok, daň z příjmů, restaurace, psd2, Verizon, volební kampaň, uspořené prostředky, R/R Ratio, korunoví investoři, práva exekutora, Jan Kratochvil, NYMEX, ekonomická situace, KOPM

4C40689, C00LPAD5, 1K111111, 4C40689, 8S76068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK