Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 11. 5. 2011 | 17 komentářů
„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 5. 2011 15:26, jezevec

pěkná blbost, dva roky počítač v opravě až vypršela záruka. zaprvé po dobu opravy (vyřizování reklamace) se záruční doba přerušuje. zadruhé po třetí stejné a čtvrté jakékoliv závadě, můžete žádat vrácení zboží proti vrácení peněz.

Zobrazit celé vlákno

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 5. 2011 11:53, Vláďa

V minulosti jsem dceři koupil značkové boty. Nosila je skoro dva roky. Po tomto čase dcera zjistila, že jí boty tlačí. U prodejce jsem uplatnil reklamaci. Prodejce reklamaci v reklamační lhůtě neuznal s tím, že reklamované boty jsou bez vady a dceři vyrostla noha. Tak jsem milého prodejce poslal do háje, boty na patě rozřízl a dcera je nosila ještě čtyři roky. Spotřebitel si musí poradit sám.

-17
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)

1. 11. 2014 17:27 | cepy

reklamace telefonu Electro world: Při vyřizování reklamace za sebe vedoucí prodejny v Ústí nad Labem pošle skladníka a ani se neobtěžuje přijít osobně! Skladník mi při přebírání reklamovaného telefonu oznamuje, že ať nepočítám s uznáním reklamace, že to se u nich stává málokdy. Že i když je zákazník v právu, tak mu dokáží že to tak není!!! A měl pravdu.
První reklamace byla v pořádku, po 14 dnech jsem si vyzvedl opravený telefon - uznaná reklamace - vyřešenou výměnou vadné součástky. Telefon byl funkční jeden den. Závada se se na telefonu projevila do druhého dne znovu.
Druhá reklamace přijata na prodejně se stejnou závadou jako první reklamace. Po 14 dnech mi přišla sms zamítnuto!!! Opravna neshledala výrobek vadným a podle nich je zcela v pořádku. Po telefonickém hovoru na prodejnu, jestli si ze mě dělají blázny telefon z opravny otestovali a zjistili, že je vadný a závada přetrvává. I tak si ale mám druhou reklamaci převzít jako neuznanou s tím, že telefon je plně funkční. Že s tím nic nemůžou jako prodejna dělat a že tomu nerozumí jestli je telefon v pořádku))) Ale jestli chci, tak můžou poslat telefon na 3tí reklamaci do stejné opravny, ale nemůžou zaručit jestli bude závada odstraněna. Co mam dělat? Jak se mohu bránit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2011 12:15 | ivana

Asi pred mesicem jsem zakoupila destskou obuv, latkove tenisky se suchym zipem na pisek od zn.Beppi.Kdyz prijde z venku domu, dcera ma uplne mokre ponozky, asi jak se ji v te boticce dusi noha a nevetra, bojim se, aby se ji po chvilce noseni nezacala delat na nozickach plisen!Chtela jsem boty reklamovat, ale neuspela jsem, mam narok na reklamaci nebo ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 5. 2011 19:44 | Jarouš

Asi před 6 lety jsme koupili stropní lustr obsahující 6 halogenních žárovek, které u nás vyrábí 2 firmy: Brilux G 9 S 40 W a Kanlux G 9 4O W. Žárovky jsou zasouvací a balené, při zasouvání se skla nedotýkáme. Stále však střídavě praskají. Spotřeba je přibližně 5 - 6 do roka. Momentálně nám nesvítí 2, takže půjdu opět koupit 3, abychonm měli rezervu.Obchodník mi za ta léta již dobře zná. Dle prodejce nelze žárovky reklamovat, protože nelze rozhodnout, která z 6 nevydržela.Protože jedna stojí pouze 30 Kč, vyžádal jsem si pouze žárovku druhé firmy.Potěší mě,když budou svítit všechny alespoń l měsíc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 21:27 | Karel

Souhlasím se Slávkou, prodavači v Euronics v Českých Budějovicích by opravdu potřebovali přes držku. Jejich hulvátské chování nezná mezí. Mám s nimi podobnou zkušenost. Jejich chuť vyměnit nekvalitní zboží je stejná asi jako vymačkaná šťáva z čerstvých žížal. Jsou to hulváti a prasata. Kdybych byl jejich šéf a takhle se chovali k lidem, letěli by na hodinu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2011 21:20 | Matěj

Nepoctiví prodejci poslouchejte - dneska už mě nezajímáte. Jdu oslavit naše hokejisty. To byla jízda!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 20:17 | slávka

Reklamaci jsem také zažila s počítačem a to v Euronicsu v Českých Budějovicích a můžu říct,že po jejich jednání jsem měla sto chutí někoho praštit!A to i díky skvělým mechanikům ,kam jsem počítač několikrát vezla na opravu v tomtéž městě a oni nebyli schopni ho opravit,ale ani napsat žádost na výměnu zboží....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 18:54 | Karel

To jsem se v obchodě taky snažil vysvětlit, ale poslali mě do háje s tím, že už je po záruční době. Vůbec nebyli ochotní se o tom bavit. chvíli jsem se s nima o tom snažil dohadovat, ale nakonec jsem to vzdal a nechal si to opravit v profesionálním servisu. Stálo mě to 2 tisíce, ale vyplatilo se to. Počítač od té doby běží bez problému.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2011 16:25 | Danuška

Citace - Vláďa / 11.05.2011 11:53

V minulosti jsem dceři koupil značkové boty. Nosila je skoro dva roky. Po tomto čase dcera zjistila, že jí boty tlačí. U prodejce jsem uplatnil reklamaci. Prodejce reklamaci v reklamační lhůtě neuznal s tím, že reklamované boty jsou bez vady a dceři vyrostla noha. Tak jsem milého prodejce poslal do háje, boty na patě rozřízl a dcera je nosila ještě čtyři roky. Spotřebitel si musí poradit sám.
Dobrá rada nad zlato. :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2011 15:26 | jezevec

pěkná blbost, dva roky počítač v opravě až vypršela záruka. zaprvé po dobu opravy (vyřizování reklamace) se záruční doba přerušuje. zadruhé po třetí stejné a čtvrté jakékoliv závadě, můžete žádat vrácení zboží proti vrácení peněz.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2011 13:27 | Dany

Kontrolovat si kontaktní údaje firmy při nákupu přes internet je asi základ. Ale nesouhlasím, že reklamace je nerentabilní. Máte nárok na úhradu nákladů spojených s reklamací, pokud byly nezbytné. Pokud je to možné, měli byste zboží poslat spíš poštou a nenárokovat si proplacení benzínu, ale obecně vzato nárok na proplacení nákladů (pokud je úmylsně nepřemrštíte) máte. To je právě ono - většin lidí svá práva nezná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2011 13:02 | Pavel

Reklamovat zboží do 500 je nesmysl do 1000 nerentabilní. Čas a doprava jsou náklady, které nikdo nezaplatí. Nákupy v obchodech je vhodné realizovat u osvědčených firem, kde reklamace není problém (IKEA, Globus, Hornbach atd.). Na netu je dobré, když mají výdejní místo v bydlišti a lze tam i reklamovat. Jinak se projeví dopravní náklady. Na netu jsem zatím nenarazil na neochotu a to je jisté překvapení. Buď mám štěstí, nebo si vybírám dobře. Vždy se dívám do obchodního rejstříku jak dlouho firma činnost provozuje a také sleduji reference.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 11:53 | Vláďa

V minulosti jsem dceři koupil značkové boty. Nosila je skoro dva roky. Po tomto čase dcera zjistila, že jí boty tlačí. U prodejce jsem uplatnil reklamaci. Prodejce reklamaci v reklamační lhůtě neuznal s tím, že reklamované boty jsou bez vady a dceři vyrostla noha. Tak jsem milého prodejce poslal do háje, boty na patě rozřízl a dcera je nosila ještě čtyři roky. Spotřebitel si musí poradit sám.
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 11:30 | Ivana

Asi mám štěstí na prodejce, ale v tomto ohledu jsem nezaznamenala problém. Několikrát jsem zboží reklamovala a vždy to proběhlo hladce. Kdo je líný, má smůlu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 10:37 | Karel

Dany to vystihl docela přesně - spotřebitel je ten, kdo tahá za kratší konec, vztah vůbec není rovnocenný, tedy je to v rozporu s vůlí zákonodárce - občanský zákoník jasně deklaruje, že vztah je rovnocenný. To nefunguje, tak je jasné, že novela zákona je potřebná. Při nejlepší vůli ministra Pospíšila je však pravděpodobné, že po projití parlamentem ze zákona zase bude paskvil, tak jak je tomu v podstatě u našich zákonodárců vždy. Navrhuje se kolečko a vyleze krychlička.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 10:07 | Dany

Taky je otázkou, kolik obchodníků bude ochotných se do nějaké mediace pouštět, podle mě spoléhají na to, že se s nimi kvůli jedněm botám nikdo soudit nebude, protože by ho to stálo dost času a peněz. Obecně mám pocit, že ve sporu spotřebitel-obchodník je to spotřebitel, kdo tahá za kratší konec. Ta finta s nekonečným opravováním počítače, kdy se ve skutečnosti neopravuje, je taky typická.. Když nás prodavač třikrát pošle do háje, většinou nakonec rezignujeme. Ale ten novej občanskej zákoník prý chystá nějaké změny, které mají posílit pozici spotřebitele, ale nevím přesně...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 9:15 | Karel

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že v současné době většina hypermarketů při reklamacích nedělá obstrukce, ale existuje pořád spousta obchodů, např. s elektronikou, kde něco reklamovat je nadlidský úkol. Protivní, arogantní prodavači. Chtěl jsem jednou reklamovat počítač, měl jsem ho vždy minimálně měsíc v opravě, poté ho přivezli a za měsíc se porucha objevila znova. Takhle to trvalo 2 roky než vypršela záruční doba a potom mi řekli, že mám smůlu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 8:54 | Dany

Podle meho to nebude tím, že by Češi byli takoví troubové, spíš je to lenost, ani mně se nechce dohadovat s nepříjemnou prodavačkou. Když jde o levnější věc, skoro nad tím radši mávnu rukou, než abch musel absolvoat celej tn proces, u bot v ceně několika tisíc bych si to samozřejmě rozmyslel. To jsou děsný finty - mám takovej pocit, že jako "módní" se tady začne za chvíli označovat snad všechno... Akorát nechápu tu věcnou nebo synonymickou souvislost mezi slovy "móda" a "šunt". Je to drzost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Marek

ekonom

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

David Marek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services