Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 6. 2008 9:21, MoB

Proč by cestovky nemlžily ohledně ceny zájezdu? Stát dělá to samé ohledně výše daní... tak je to v našem Banánistánu asi normální. WTF...

Reagovat

 

+32
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 6. 2008 13:38, Tonda

Pro běžného člověka, který jednou ročně shání dovolenou je obtížné orientovat se. Informací je mnoho, neustále se mění a málokdo má čas, aby to před dovolenou sledoval.
Myslím, že to je prostor pro cestovní agentury, kterým je jedno, od které cestovky provizi dostanou, ale jejich zájmem je udržet si klienta dlouhodobě (opakovaně). Sledují dění na trhu, mají přehled a hlavně dlouholeté zkušenosti.
Mohou nejen doporučit osvědčené cestovní kanceláře, ale také vybrat pro klienta ty s nejnižšími poplatky (z kterých zřejmě provizi stejně nemají). A většinou také mají vlastní zkušenosti s kvalitou ubytování, která se z katalogu nedá vždy rozpoznat (okna do silnice, hluk v sousedství, problematická cesta na pláž, apod.). Já několik let využívám a doporučuji pardubickou CA Koram.

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

20. 6. 2008 8:33 | kotek

To je pořád dokola, cestovky si dělají co chtějí. Podle mého názoru by to chtělo pořádnou mediální kampaň. Konkrétně se jmény těch nepoctivců. Však až by těm, co si dělají obchodní smlouvy podle svého začali ubývat klienti, začali by se chovat slušně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 8:36 | Emila

Za vyloženě nemravné, a to jste nezmínili, považuji to, že musíte někde platit tzv. bakšišné. To má u sebe delegát, a nikdo neví, komu kolik dá, nebo jestli je to jeho kapesné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 9:21 | MoB

Proč by cestovky nemlžily ohledně ceny zájezdu? Stát dělá to samé ohledně výše daní... tak je to v našem Banánistánu asi normální. WTF...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 10:21 | Pavel

No, já mám zatím s cestovkou jen dobré zkušenosti. Délka pobytu v v cílové destinaci v hodinách byla počet dní zálezdu podle kalalogu násobeno dvaceti čtyřmi minus dvě (transfer z/na letiště). Když vybavení pokoje neodpovídalo katalogu, žekl jsem to delegátovi na úvodní schůzce, a než jsem se z té schůzky vrátil, bylo vše v pořádku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 12:20 | Irena

Spíše než s těmi giganty, které SOS testovala jezdím s menšími - zejména Vítkovice Tour mohu doporučit. Ty si totiž klientů váží, ale ty co vydělávají nekalým způsobem, těm je myslím fuk, jestli jim pár zákazníků odpadne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 12:30 | cipísek

Že se zvyšují palivové příplatky je pochopitelné, když vezme v úvahu, to že v roce 2006 stál barel ropy 33,20 USD a letos v červnu 135 USD. Spíše by mě zajímalo, co se skrývá pod.tzv.letištní a bezpečnostní taxou a proč každá cestovka si ji určuje jinak. Namátkou Čedok 2050 Kč, Fischer dokonce 2190 a naproti tomu Sunny Days jen 1590. A to jsou všechno odlety z Ruzyně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 12:36 | Petula

Ahoj, já to chápu tak, letiště má zcela jistě stanovenu Letištní a bezpečnostní taxu pro všechny stejnou, vždyť přece poskytují stejné služby. No a ty cestovky, které si účtují víc si to strčí do kapsy. Když jsi uvedl rozdíl 600 Kč při tisícovce klientů si to CK Fischer shrábne asi pro sebe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (cipísek 20. 06. 2008 12:30)

20. 6. 2008 13:38 | Tonda

Pro běžného člověka, který jednou ročně shání dovolenou je obtížné orientovat se. Informací je mnoho, neustále se mění a málokdo má čas, aby to před dovolenou sledoval. Myslím, že to je prostor pro cestovní agentury, kterým je jedno, od které cestovky provizi dostanou, ale jejich zájmem je udržet si klienta dlouhodobě (opakovaně). Sledují dění na trhu, mají přehled a hlavně dlouholeté zkušenosti. Mohou nejen doporučit osvědčené cestovní kanceláře, ale také vybrat pro klienta ty s nejnižšími poplatky (z kterých zřejmě provizi stejně nemají). A většinou také mají vlastní zkušenosti s kvalitou ubytování, která se z katalogu nedá vždy rozpoznat (okna do silnice, hluk v sousedství, problematická cesta na pláž, apod.). Já několik let využívám a doporučuji pardubickou CA Koram.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2008 14:13 | Kamil

Souhlasím, nejsem ochotem toto platit a proto bohužel tyto lokality, kde je bakšišné účtováno předem nikdy nenavštívím, nenechám se okrádat a tím zvyšovat zsik cestovek
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Emila 20. 06. 2008 08:36)

21. 6. 2008 6:51 | Honza

dobry clanek, Cestovni kancelare v CR jsou soucasti prumyslu, ktery je postaven na slibech, lzi a platbe predem. Podobne jako lichvarske spolecnosti zneuzivaji lidi, kteri si neumi vybavit dovolenou sami na internetu. Je vysoka pravdepodobnost, ze kazdy, kdo cestuje timto zpusobem bude osizen. Ti co se stezuji, predstavuji jenom spicku ledovce, Lez, podvod a poskytovani mizernych sluzeb je v teto branzi pravidlem a je predem naplanovano.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2008 6:47 | jiří

Jak je možné, že jedna CK chce za 17 dní pobytu 8.000,- Kč a druhá za to stejné (apartmán) 30.000,- ?Tak naše cestovky vydělávají. Ta první (8.000,-) je italská, druhá česká...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

30. 3. 2010 16:07 | Pavel Strka

Mám velmi negativní zkušenost z CA Zabloudil Brno, IČO: 269 33 438, DIČ: CZ26933438. Tato malá cestovka prodává dárkové poukazy na různé extrémní aktivity. Libor Zabloudil tomu říká „Bedna plná zážitků“. Jsem nevěděl, jak je to přesné označení i když ve směru, který jsme rozhodně nečekali. My jsme s novomanželkou jednu takovou "Bednu plnou zážitků" dostali ke svatbě loni v srpnu v hodnotě celých 10.000,– (deset tisíc) od babičky. A nikde na poukazu nebyl vyznačen konec platnosti poukazu. Tak jsme letos v únoru přišli do malinké prodejničky CA Zabloudil Brno a že si za to něco vybereme. A teď začaly zážitky. Paní za přepážkou se zatvářila jako když by právě snědla pavouka a velmi neomaleně nám oznámila, že je krásné že máme poukaz, ale že je už propadnutý. Vytřeštil jsem oči nad z části nad stylem, jakým to řekla, z části nad tou nečekanou informací. Ptám se jak je to možné, vždyť nám ho babička koupila ke svatbě před 6-ti měsíci. A ona že se stala asi chyba, protože to vystavila paní co tam už nepracuje a že se běžně vydávají s platností na rok. Tak sem řekl tak jo, tak si to opravte v počítači a něco za poukaz vybereme. A ona že ne, že to nemůže protože to máme propadlé. Na můj nechápavý výraz reagovala tím, že mi dala emailový kontakt na majitele, Libora Zabloudila, ať si to vyřídíme s ním. A že mu rozhodně nemáme volat, jen napsat email. OK, říkám si, stala se chyba, majitel to dá dohromady. Tak mu píšu mail. Odpověď za 2 dny a že prý je to propadlé a že se s tím nedá nic dělat. Píšu další mail p. Liboru Zabloudilovy, že jak to může být propadlý když tam žádná platnost není psaná. A pan Zabloudil začal vypisovat dosti neurvale a arogantně o podmínkách na webu a že jsme si je měli přečíst. Ale jaksi p. Libor Zabloudil nedodal PROČ si je máme číst, když nikde na poukazu platnost není omezená. Odepisuji další email, na který žádná odpověď. Po týdnu se opět připomínám emailem a kdo by vsázel na možnost, že Libor Zabloudil z CA Zabloudil Brno hraje mrtvého brouka, vyhrál by vsázku. Žádná odpověď ani po měsíci. Napřed arogantní emaily (na požádání přepošlu) a potom prostě mrtvej brouk. Bez snahy něco řešit nebo jakkoliv reagovat. Tak jsem mu napsal, že to zveřejním a na to mi konečně odepsal kratičký email, že pokud ano, podá na mě trestní oznámení. Tak se tedy těším pane Zabloudile, zde je zveřejnění Vašeho ošklivého chování. LIDI, NEKUPUJTE OD NICH ŽÁDNÝ POUKAZY. 10.000,– mají v kapse a nic ale vůbec nic za to nedali. Jen výhružky a arogance (nějak mi to připomíná dnešní české politiky). Dnes si cestovka už prostě nemůže dovolit co dřív a zákaznící by jim to měli dát najevo. Rozhodně budu každého odrazovat od jakéhokoliv nákupu v CA Zabloudil Brno, protože praktiky které jsem poznal byly slabě řečeno zlatokopecké praktiky řeznického psa. A ještě jedna perlička na závěr: firma CA Zabloudil nevydala na tuto "Bednu plnou zážitků" babičce daňový doklad. Asi viděli starou paní, tak si řekli, že rychle vydělané peníze jsou dobře vydělané peníze. Nebo v tom byl záměr? Nevyznačené datum platnosti na poukazu, nevydaný daňový doklad, následné chování majitele... Nechci věřit, že dnes může být ještě podvodná cestovka na trhu... Co by jste mi poradili, jak postupovat proti takovým praktikám? Přece 10.000 korun není 10 rohlíků aby nad tím člověk mávnul jen tak rukou. Babička na náš svatební dar šetřila několik měsíců z důchodu. Poraďte prosím Vás jak postupovat dál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2010 9:30 | Marcela Nová

Chci se podělit o velmi negativní zážitek s CK Zabloudil. Koncem roku 2008 jsem si zaplatily poznávací zájezd. Platily jsme hned celou sumu protože v tom případě firma Zabloudil poskytla slevu. Z rodinných důvodů jsem byly nuceni zájezd zrušit. Storno jsem provedly včas, 5 měsíců předem, vrácení peněz, po odečtení strona, bylo přislíbeno do 14 dní. Po této lhůtě nic nepřišlo. Po telefonickém upozornění jsem byly ujištěni že se vše do 14 dní napravý. po třech týdnech stále nic. Znovu jsme volaly do CK Zabloudil a slečna či paní nám chladně oznámila že pan jednatel Zabloudil ZAKÁZAL VYPLÁCET STORNA ZÁJEZDŮ!!! Proto si dejte pozor na tuto firmu. Kdo ví jaké fígly má ještě v rukávu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

6. 4. 2010 9:36 | Bob

Jo, vy se tady bavíte o Liboru Zabloudilovy z CA Zabloudil? Toho znám osobně, byl jsem s ním v Egyptě se potápět. Na lodi vykládal, přímo se chlubil, jaký ty lidi jsou ovce a že si říkaj o to aby je někdo oškubal. Spoustu zajímavejch historek k tomu přidával, vyloženě mu to dělalo dobře. Chtěl, aby se mu říkalo Libča, ale neříká se mu mezi potápěči jinak než Křivule. Ale jemu to neva, je zvyklej. Kdy vyrazíme na to Safary, jak jsme se domlouvali? Psal jsem Ti emaila, ale neodpověděl jsi mi. Čau Bob
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 7. 2011 16:29 | Eva

POZOR NA CESTOVKU VYSTUPUJÍCÍ POD NÁZVEM C.A.CZECH (neexistuje), SKRÝVÁ SE ZA NÍ CESTOVKA BECK. Nabízí výlet do ZOO Olomouc za 49 Kč, zavezli nás na předváděčku a když jsem se ptala, proč tedy na letákách nevystupují jako Beck, obořili se na mě a hned vraceli peníze a chtěli, abych odešla z předváděčky. Pak začali vyhrožovat, že zaplatím jejich ušlé provize za každého člověka 1200, že jsem jim zkazila předváděčku, .... Šli jsme s dětma do města a když jsem asi po 4 hodinách odjížděli z Uničova, tak u hospody stále stál autobus a stále tam asi hustili do babiček nabídky a lanařili je, bylo mi jich líto. Nikdy více, dejte si pozor !!! Nabízí zájezdy a pak i nějaké hrnce, ... a přiostřují. Varujte své blízké, byla to nepříjemná zkušenost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 4. 2013 1:21 | Navrátil

Pozor na nekalé praktiky firmy Zabloudil vůbec nejsou cestovní kanceláří - jelikož nezaplatili pojištění CK - ale jsou pouhou agenturou která se tváří jako cestovní kancelář. Takže nic nekupovat nebo spláčete nad zájezdem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bob 06. 04. 2010 09:36)

26. 5. 2015 11:05 | Hela

Dobrý den, chci jen zveřejnit špatnou zkušenost s cestovkou Alka Trevl,kliknutí a blokování termínu na chalupu bez odeslání následné závazné objednávky, kterou jsem nepotvrdila si zaúčtovali 1000.-Kč,tvrdí,že mailem vybraný termín je už závazný, pak ale chtějí potvrdit závaznou objednávku podepsanou a to už jsem neudělala, neboť mi termín nevyhovoval. Během týdne jsem mailovou objednávku zrušila.Jsou to šejdíři!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 5. 2016 15:47 | Sarah-Rebecca Alexandrov

V dnešní době už není vůbec nutné jezdit s cestovkami-vždyť zprostředkovatelé zájezdů nejsou potřeba-na netu je tolik zahraničních portálů, na nichž je možné vybrat a hned rezervovat si ubytování dle své chuti za čtvrtinu ceny a hlavně neplatíte cenu za osobu, ale přímo za celý pokoj.A ubytování zaplatíte až na místě v recepci hotelu bez provize a nedáváte nikomu žádné zálohy. Leteckou společnost si najdete také sami. Zkuste to, a budete se všichni divit, jak Vám cestovky luxují peněženky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tonda 20. 06. 2008 13:38)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal David

hudebník a podnikatel

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

Michal David
ÚSPĚŠNOST
3,41 %

z 88 duelů
×
Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
18,18 %

z 88 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Povinné minimální rezervy bank, Globalizace, Hrubý zisk, andrej babiš, fintech, daně, daňové úniky, daň z příjmů, BlaBlaCar.cz, KOMERČNÍ BANKA, Osobní účet ČS Junior, členský příspšvek, sAutoleasing, žák, spam, pojištění pro případ hospitalizace, meda mládková, GEnius Gratis

7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111, 4C77427

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK