Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů

+46

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů

+43

Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?

Malé peníze: Vždy mezi třemi nejlepšími. Jak se to má s garancí úroku od Air Bank

Co reklama neřekla | Jan Müller | 25. 4. 2012 | 13 komentářů

+42

Každá z nových bank se snaží něčím vytáhnout, zaujmout, nalákat. Air Bank přišla mezi jiným s „garancí TOP3“ – její spořicí účet má mít vždycky alespoň třetí nejlepší úrok na trhu. V pravidelném seriálu se čtenáři ptají Jana Müllera ze serveru Malé peníze, co na to říká.

A inženýři ekonomie mlčí. I před volbami

Sloupek | Ondřej Podlešák | 24. 10. 2013 | 6 komentářů

+41

Je známý fakt, že většina české populace podceňuje výběr finančních produktů. A nejinak se chová v předvolebním období. Součástí finanční gramotnosti je totiž i výběr vhodné politické strany. Jím rozhodujete o tom, jak bude vypadat váš rozpočet. A rozhodně neplatí, že jeden hlas nic nezmění, ba naopak, jeden hlas mění vše. Nevěříte?

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře

+40

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.

Nové prémie ke stavebku: Lákají na 4000 Kč, dají nejvýš půlku

Co reklama neřekla | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 2. 8. 2019 | 15 komentářů

+38

Z atraktivně vypadající prémie, kterou se stavební spořitelna snaží porazit konkurenci, zůstane v lepším případě polovina.

Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno

Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 11. 2017 | 4 komentáře

+37

„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.

Jakub Lohniský: Oblek vybírejte radši bez manželky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2014 | 6 komentářů

+36

„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů

+34

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

Co si o tom myslíte | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024 | 3 komentáře

+34

Chaos v cenách, bloudění po prodejně, špinavé a nedostupné košíky, ohmatané pečivo... V naší anketě jsme se čtenářů zeptali, co jim v obchodních řetězcích nejvíc vadí.

Proč a jak volíme: Marketing, marketing a zas jen marketing

Analýza | Petr Hampl | 7. 10. 2013 | 11 komentářů

+33

Parlament ovládne ten, kdo dokáže sehnat nejvíc peněz a pořídit za ně takovou kampaň, která nejvíc odpovídá tomu, co voliči chtějí slyšet. Volič tomu odmítá věřit, má přece svoji hlavu. A připustit si to je obtížné i pro samotné politiky – proto jsou taky jejich výkony tak žalostné. Přinášíme třetí díl analýzy našeho volebního chování z pera Petra Hampla.

Malé peníze: Facebook na burze, kupujte akcie! Nebo ne?

Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře

+32

Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“

Začínáme podnikat: Marketing

Když se řekne | Michal Chleboun | 12. 3. 2012 | 2 komentáře

+32

Ať už je oblast podnikání, kterou jste si vytipovali jako optimální pro cestu za svými vytouženými cíli, jakákoli, zapomenout byste neměli na to, jak zvýšíte možnosti uplatnění vašeho výrobku nebo služby na trhu. Oblast marketingu přitom nabízí nepřeberné množství nástrojů.

Spořitelna mění logo. Bankéři mají pomáhat, ne jen prodávat

Aktuality | Petr Kučera | 6. 1. 2023 | 5 komentářů

+32

Česká spořitelna inovuje logo a celkový vizuální styl. Základní barvou bude bílé písmo na modrém podkladu, dosavadní kombinace byla modro-červená. Nová tvář vychází z digitálního bankovnictví George.

Jména hloupých ve všech sloupích? Prodáš, co o sobě víš i nevíš

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 26. 3. 2015 | 13 komentářů

+31

Kamkoli se pohneš, vědí o tobě. Ale neznepokojuje tě to. Je to oukej. Tyhle informace jsou tvoje platba za různé služby a službičky, i za úplné ptákoviny. Jen jestli nejdeš s cenou zbytečně a zatraceně nízko.

Fénix z popela: Poštovní spořitelna se vrací, Era se jde zahrabat

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 5. 11. 2015 | 28 komentářů

+31

Před pěti lety se pobočky Poštovní spořitelny přejmenovaly na Eru. Mohutná reklamní kampaň přesvědčovala lidi, že je tu nová a moderní značka, bez zápachu poštovní zatuchliny. Nyní se loga Poštovní spořitelny vracejí, o novou značku nikdo nestál.

Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům

Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů

+31

Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.

Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví

Komentář | Michal Kašpárek | 7. 10. 2011 | 16 komentářů

+30

Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.

Prodáváme byt: Inzerát má ukázat přednosti nemovitosti, ale lhát se nemá

Seriál | Vladimír Zuzák | 21. 1. 2015 | 4 komentáře

+28

Patnáct řádků textu, pět fotek a jedna cena – to je standardní inzerát na realitním serveru. Vaše omezené hřiště, na kterém musíte předvést to nejlepší, abyste zaujali. Aby vám zavolali, aby byt chtěli, aby ho koupili.

Předplatné jedním klikem. Odhlásit vás ale jen tak nenecháme

Co se děje | Jana Divinová | 23. 11. 2021

+28

Zatímco objednání internetových služeb lze snadno zařídit online, případné zrušení bývá komplikovanější.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023

+26

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022

+26

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte

Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023

+26

V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Co se děje | Pavla Adamcová | 25. 1. 2024

+25

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

Deset triků, jak vás chtějí nalákat k nákupu. Poznáváte je?

Když se řekne | Pavla Adamcová | 11. 4. 2024 | 2 komentáře

+25

Prodejci chtějí, abyste u nich nakoupili co nejvíc a vrátili se. Projděte si nejpoužívanější taktiky, jaké k tomu používají.

Vychytávky na klienty. Banka slibuje unikátní výhody, jinde jsou taky

Co reklama neřekla | Jiří Hovorka | 26. 2. 2020 | 3 komentáře

+24

Raiffeisenbank láká na hypotéku, jakou prý jinde nenajdete. Našli jsme.

Jakub Lohniský: Chlapi chtějí všechno naráz, nebaví je courat po obchodech

Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 3. 2014 | 6 komentářů

+24

„Lidi by tu měli pochopit, že když se jdou v neděli odpoledne projít do centra Prahy, tak by na sebe neměli navléknout tepláky a šusťákovou bundu,“ říká v rozhovoru pro server Peníze.cz zakladatel značky s pánskou módou Le Premier.

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře

+24

V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.

Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte

Rozhovor | Martin Vlnas | 19. 12. 2015 | 4 komentáře

+23

Zdá se, že i přes záplavu zahraničních rumů, ginů nebo bylinných likérů, která se na nás valí z reklamy doslova na každém kroku, zůstává řada Čechů věrná klasice – tuzemáku.

Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

+23

Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v?Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services