Spořitelna mění logo. Bankéři mají pomáhat, ne jen prodávat

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 6. 1. 2023 | 5 komentářů
Spořitelna mění logo. Bankéři mají pomáhat, ne jen prodávat
Staré a nové logo.
Zdroj: ČS

Česká spořitelna inovuje logo a celkový vizuální styl. Základní barvou bude bílé písmo na modrém podkladu, dosavadní kombinace byla modro-červená. Nová tvář vychází z digitálního bankovnictví George.

Písmeno S v logu teď bude o trochu štíhlejší než dříve. Jde o grafický prvek, který používá celá skupina Erste a odkazuje na rakouský název pro spořitelnu (Sparkasse).

Logo a vizuální identitu mění celá skupina Erste Group. Vedle domovského Rakouska ji postupně zavádí na dalších klíčových trzích: v Česku, Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku.

Logo České spořitelny - změnyZdroj: ČS

Vývoj loga České spořitelny.

Cílem je omlazení vizuální identity a její přizpůsobení pro budoucnost, vysvětluje rakouská centrála Erste. Zároveň se tím sjednotí typ písma ve všech zemích, kde skupina působí. Nové logo má být optimalizováno pro digitální média. Bílé písmo bude možné kombinovat s až osmi barvami podkladu. Tvář celé skupiny má být „svěžejší a modernější“.

Erste GroupFoto: Erste Group

Nová tvář skupiny Erste.

ErsteFoto: Erste Group

První dvě rakouské pobočky s novým logem.

Zásadní změnu a sjednocení pro všechny trhy plánovala Erste už před deseti lety. Logo s červeným S chtěla nahradit včelou, která byla od 19. století symbolem spořitelen v Rakousku i ve střední a východní Evropě. Plán, který prezentovala v roce 2011, nakonec zrušila. Výsledkem byla jen inovace loga – v případě České spořitelny od roku 2017.

Logo Erste včelka Česká spořitelna Andreas Treichl
Foto: Erste Group

Nový symbol představil v roce 2011 Andreas Treichl, tehdejší šéf Erste. Včelka ale nakonec nepřilétla.

Česká spořitelna zároveň startuje novou kampaň se sloganem „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“. Banka v kampani komunikuje čtyři závazky, jak do roku 2025 pomůže zvýšit finanční zdraví klientů: vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje, šetřit si na důchod, zpřístupnit kvalitní finanční vzdělávání dětem a poskytnout českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst. Chystá také další veřejné závazky – například v oblasti dostupného bydlení nebo úvěrování.

Spořitelna zároveň plánuje nové produkty a služby, které mají klienty motivovat ke změně finančních návyků a zvyšování finančního zdraví.

V rámci „nového konceptu poradenství“ jsou bankéři hodnoceni také podle toho, zda zvyšují finanční zdraví klientů. Měřit to bude na základě šesti indikátorů finančního zdraví (FIT) a celkové spokojenosti klientů.

Indikátor finančního zdraví Česká spořitelna

Indikátor finančního zdraví. Zdroj: Česká spořitelna

„Odměňování vždy vycházelo převážně z objemu prodejů, kterého bankéři dosáhli. Takový systém ale může vést k situacím, kdy je dosažení prodeje důležitější než finanční zdraví klienta. To měníme a naši lidé jsou nyní hodnoceni také podle toho, zda svým poradenstvím přispívají k finančnímu zdraví klientů a zda jsou klienti s poradenstvím spokojeni,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny.

„Pro zajištění bonusu dnes nestačí splnit prodejní cíle. Bankéři musí navíc ohodnotit celkovou finanční kondici klienta, a především mu nabídnout řešení, která zlepšují jeho finanční návyky a zdraví a nemají nutně prodejní charakter. To bankéřům usnadňuje nová aplikace, která automaticky vyhodnotí finanční kondici klienta na základě šesti indikátorů finančního zdraví. Toto hodnocení je pak východiskem pro poradenský rozhovor bankéře s klientem a nabídku personalizovaných řešení,“ upřesňuje Pešková.

Srovnejte si to s námi

Zdroj: Shutterstock

Chcete šikovně investovat? Najdeme pro vás optimální řešení.

„V situaci, kdy například polovina našich klientů hospodaří s takřka nulovou rezervou a jen každý druhý si šetří na stáří, vnímáme náš strategický důraz na správné finanční návyky a finanční zdraví klientů jako zásadní podmínku prosperity nejen Spořitelny, ale i celého Česka,“ říká Tomáš Salomon, generální ředitel České spořitelny. 

„S vizí snížit sociální napětí a zvýšit prosperitu jednotlivců a celé společnosti Spořitelna před 200 lety vznikla. Jsem přesvědčen, že tato vize je relevantní i dnes, protože i dnes hrozí porušení sociálního smíru a společnost dělí hluboké socioekonomické bariéry,“ dodává Salomon.

Závazky České spořitelny:

  • Do roku 2025 pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje. Dnes má rezervu alespoň na jeden měsíc jen 60 procent (1,2 milionu) primárních klientů spořitelny. Poradenstvím a nabídkou specifických produktů a služeb chce banka pomoci vytvořit a udržet krátkodobou finanční rezervu minimálně ve výši jednoho měsíčního platu u všech více než dvou milionů primárních bankovních klientů.
  • Do roku 2025 pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod. Dnes na stáří skrze penzijní produkty nebo investování efektivně šetří jen polovina (jeden milion) primárních klientů spořitelny. Spořitelna chce poradenstvím v kombinaci s motivačními nabídkami investičních a penzijních produktů zvýšit počet efektivně si šetřících klientů o další milion.
  • Do roku 2025 zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice. Spořitelní program finančního vzdělávání www.abecedapenez.cz dnes působí zhruba na 20 % základních škol v ČR. Nadace České spořitelny ve spolupráci s bankou a dalšími partnery vytvoří do roku 2025 inovativní a digitalizovaný program tak, aby jej mohly využívat všechny školy v České republice.
  • Do roku 2025 poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst. Transformace české ekonomiky v ekonomiku 2.0. s vyšší přidanou hodnotou stojí na firmách, které mají potenciál a odvahu uspět s českými značkami na globálních trzích. Spořitelna chce do těchto firem investovat 50 miliard v sérii nových úvěrových programů, zaměřených na investice do automatizace, udržitelnosti a inovací, které budou zvýhodněny z hlediska ceny i posuzování úvěrového rizika.

Osm barevných variant. Zdroj: ČS

Co chystají

Všech čtrnáct bank, které nabízejí služby běžným klientům, přibližuje své plány a očekávání v novém roce.

Co chystá vaše banka v roce 2023. Přijde další velká věc?

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+32
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 5 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

19. 4. 2024 | Petr Kučera

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují... celý článek

Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

18. 4. 2024 | Petr Kučera

Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

Moneta Money Bank spouští možnost plateb na telefonní číslo – takzvanou platbu na kontakt. Klientům tak nově stačí znát pouze telefonní číslo příjemce místo čísla jeho bankovního účtu. celý článek

Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank

18. 4. 2024 | Kateřina Hovorková | 2 komentáře

Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank

Státní podnik připravuje řešení, které na přepážkách České pošty umožní vložit nebo vybrat hotovost z účtu u jakéhokoliv banky – nejen u ČSOB jako dosud.

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

15. 4. 2024 | Petr Kučera

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

Air Bank a operátor O2 rozšíří výhody pro společné zákazníky z řad běžných spotřebitelů. Nově je nabídnou pod značkou Unity, do programu se později zapojí i další partneři ze skupiny... celý článek

Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

12. 4. 2024 | Petr Kučera | 3 komentáře

Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.

Partners Financial Services