Česká spořitelna inovuje logo a celkový vizuální styl. Základní barvou bude bílé písmo na modrém podkladu, dosavadní kombinace byla modro-červená. Nová tvář vychází z digitálního bankovnictví George.
Písmeno S v logu teď bude o trochu štíhlejší než dříve. Jde o grafický prvek, který používá celá skupina Erste a odkazuje na rakouský název pro spořitelnu (Sparkasse).
Logo a vizuální identitu mění celá skupina Erste Group. Vedle domovského Rakouska ji postupně zavádí na dalších klíčových trzích: v Česku, Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku.
Zdroj: ČS Vývoj loga České spořitelny.
Cílem je omlazení vizuální identity a její přizpůsobení pro budoucnost, vysvětluje rakouská centrála Erste. Zároveň se tím sjednotí typ písma ve všech zemích, kde skupina působí. Nové logo má být optimalizováno pro digitální média. Bílé písmo bude možné kombinovat s až osmi barvami podkladu. Tvář celé skupiny má být „svěžejší a modernější“.
Foto: Erste Group Foto: Erste Group První dvě rakouské pobočky s novým logem.
Zásadní změnu a sjednocení pro všechny trhy plánovala Erste už před deseti lety. Logo s červeným S chtěla nahradit včelou, která byla od 19. století symbolem spořitelen v Rakousku i ve střední a východní Evropě. Plán, který prezentovala v roce 2011, nakonec zrušila. Výsledkem byla jen inovace loga – v případě České spořitelny od roku 2017.
Nový symbol představil v roce 2011 Andreas Treichl, tehdejší šéf Erste. Včelka ale nakonec nepřilétla.
Česká spořitelna zároveň startuje novou kampaň se sloganem „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“. Banka v kampani komunikuje čtyři závazky, jak do roku 2025 pomůže zvýšit finanční zdraví klientů: vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje, šetřit si na důchod, zpřístupnit kvalitní finanční vzdělávání dětem a poskytnout českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst. Chystá také další veřejné závazky – například v oblasti dostupného bydlení nebo úvěrování.
Spořitelna zároveň plánuje nové produkty a služby, které mají klienty motivovat ke změně finančních návyků a zvyšování finančního zdraví.
V rámci „nového konceptu poradenství“ jsou bankéři hodnoceni také podle toho, zda zvyšují finanční zdraví klientů. Měřit to bude na základě šesti indikátorů finančního zdraví (FIT) a celkové spokojenosti klientů.
Indikátor finančního zdraví. Zdroj: Česká spořitelna
„Odměňování vždy vycházelo převážně z objemu prodejů, kterého bankéři dosáhli. Takový systém ale může vést k situacím, kdy je dosažení prodeje důležitější než finanční zdraví klienta. To měníme a naši lidé jsou nyní hodnoceni také podle toho, zda svým poradenstvím přispívají k finančnímu zdraví klientů a zda jsou klienti s poradenstvím spokojeni,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny.
„Pro zajištění bonusu dnes nestačí splnit prodejní cíle. Bankéři musí navíc ohodnotit celkovou finanční kondici klienta, a především mu nabídnout řešení, která zlepšují jeho finanční návyky a zdraví a nemají nutně prodejní charakter. To bankéřům usnadňuje nová aplikace, která automaticky vyhodnotí finanční kondici klienta na základě šesti indikátorů finančního zdraví. Toto hodnocení je pak východiskem pro poradenský rozhovor bankéře s klientem a nabídku personalizovaných řešení,“ upřesňuje Pešková.
„V situaci, kdy například polovina našich klientů hospodaří s takřka nulovou rezervou a jen každý druhý si šetří na stáří, vnímáme náš strategický důraz na správné finanční návyky a finanční zdraví klientů jako zásadní podmínku prosperity nejen Spořitelny, ale i celého Česka,“ říká Tomáš Salomon, generální ředitel České spořitelny.
„S vizí snížit sociální napětí a zvýšit prosperitu jednotlivců a celé společnosti Spořitelna před 200 lety vznikla. Jsem přesvědčen, že tato vize je relevantní i dnes, protože i dnes hrozí porušení sociálního smíru a společnost dělí hluboké socioekonomické bariéry,“ dodává Salomon.
Závazky České spořitelny:
- Do roku 2025 pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje. Dnes má rezervu alespoň na jeden měsíc jen 60 procent (1,2 milionu) primárních klientů spořitelny. Poradenstvím a nabídkou specifických produktů a služeb chce banka pomoci vytvořit a udržet krátkodobou finanční rezervu minimálně ve výši jednoho měsíčního platu u všech více než dvou milionů primárních bankovních klientů.
- Do roku 2025 pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod. Dnes na stáří skrze penzijní produkty nebo investování efektivně šetří jen polovina (jeden milion) primárních klientů spořitelny. Spořitelna chce poradenstvím v kombinaci s motivačními nabídkami investičních a penzijních produktů zvýšit počet efektivně si šetřících klientů o další milion.
- Do roku 2025 zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice. Spořitelní program finančního vzdělávání www.abecedapenez.cz dnes působí zhruba na 20 % základních škol v ČR. Nadace České spořitelny ve spolupráci s bankou a dalšími partnery vytvoří do roku 2025 inovativní a digitalizovaný program tak, aby jej mohly využívat všechny školy v České republice.
- Do roku 2025 poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst. Transformace české ekonomiky v ekonomiku 2.0. s vyšší přidanou hodnotou stojí na firmách, které mají potenciál a odvahu uspět s českými značkami na globálních trzích. Spořitelna chce do těchto firem investovat 50 miliard v sérii nových úvěrových programů, zaměřených na investice do automatizace, udržitelnosti a inovací, které budou zvýhodněny z hlediska ceny i posuzování úvěrového rizika.
Osm barevných variant. Zdroj: ČS
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem