Tým odborných poradců je tu pro vás.
Poslední dotaz: Koupený mobil který po pár dnech přestal
Poradna > Spotřebitelská poradna
Otázka: Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá... více
Jména hloupých ve všech sloupích? Prodáš, co o sobě víš i nevíš
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 3. 2015 11:18, Jaris
Text je víc než pravdivý. Nechci chytrý telefon, nechci dotykovou platební kartu, nechci Faceook a podobné vymoženosti doby, které o mně poví víc než si mohu domyslet. Nechci to už z principu, nechci to proto, protože to mají všichni, nechci být ovce nebo alespoň chci mít pocit, že nejsem ovce.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
26. 3. 2015 6:29, pavel
Pravda to je, to vim už dávno. Ale jak v tomto současném světe chcete normalne žit. Výplata jen na konto v bance-do ruky Vam ji už dnes nikdo nedá. . Takže k tomu plastová kartičkaa s tou platim. Platit účty přes složenku na poste! Jedna minimalne 22 korun. Existovat dnes bez mobilu či neteboku- nemyslitelne. Auta taky plne eletroniky-jine už ani nejsou. Takže i kdyby jsem mic chtel tak to nejde. Leda že bych sel dobrovolne pod mist k bezdomovcům a vybiral popelnice. No ale jen papir, za železo účet v bance, no jsem zase na začátku.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)
28. 3. 2015 12:56
Samozřejmě, že dokázal. Stejně jako by to dokázal prodavač před sto lety ve vesnickém koloniálu, kdybych k němu chodil.
Problém je v tom, že mít tuto predikci pro obchodní dům je dobré třeba pro logistiku a zásobování, ale je to na míle daleko od toho, aby dokázal mé rozhodnutí, co si koupím, kromě předpovídání také změnit. Obchodník totiž ví, co si kupuju, kdy si to kupuju, kde a za kolik. Ale neví to nejdůležitější - PROČ. Myšlení nakupujících je pro něj black-box. Zná vstupy, zná výstupy, ale ne proces uvnitř, proto je velmi těžké ho ovlivnit. Jde to jen tak, že bude testovat změny na vstupu a měřit výstup a zkoušet na to aplikovat nějaké hypotézy. A to trvá dlouho a je to drahé a nespolehlivé.
Z tohoto pohledu byl ten prodavač v koloniálu před 100 lety v analýze dat zákazníků mnohem dál. Věděl nejen kdo co kupuje, kdy, ale znal i přání a rodinnou a finanční situaci svých zákazníků, věděl, co potřebují, po čem touží a proč, a byl tedy schopen mnohem lépe přání svých zákazníků nejen odhadnout, ale i změnit. A to Tesko ani se svými obrovskými datafarmami neumí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 3. 2015 11:45 | Ach jo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 3. 2015 10:56 | Hunter
Podle mě ovšem ve skutečnosti žádný "společný zájem" nemají, a jejich aktivita je orientována pouze na banální cíle splnitelné v jednom volebním období představenstva, a vykřesat z jejich "big data" (to je obor, o kterém se hodně mluví, vypadávají z něj pěkné barevné obrázky, ale moc užitečnosti zatím neukázal) cokoliv po/vy/zne/užitelného je dost velký problém.
V principu jde o to, že data není těžké získat a analyzovat, ale interpretovat. Zatímco to první může dělat kdejaký nýmand (a také to dělá), to druhé umí správně jen několik lidí na světě, a ti většinou v těch velkých korporacích nepracují.
27. 3. 2015 11:11 | kiskim
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 3. 2015 17:11 | Hugo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 3. 2015 12:58 | miluše
26. 3. 2015 11:33 | Gabriel Pleska
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 3. 2015 11:18 | Jaris
26. 3. 2015 11:18 | jezevec
26. 3. 2015 8:36 | kiskim
26. 3. 2015 8:34 | ITak
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 3. 2015 8:14 | Jiri
26. 3. 2015 6:29 | pavel