Aktuality | redakce Peníze.CZ | 11. 7. 2023 | 1 komentář
Pokud si budou chtít klienti Monety Money Bank sjednat životní pojištění či penzijní spoření, zajistí jim ho NN pojišťovna a penzijní společnost. Banka a pojišťovna podepsaly dohodu o výhradní spolupráci, na sedm let s platností od letošního 1. července.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 6. 2023
Nezvykle dlouhou odstávku hlásí na konec tohoto týdne Max banka – bývalá Expobank CZ. Omezení začnou už v pátek 30. června, skončí až v neděli 2. července.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 16. 6. 2023
V sobotu 17. června nebude fungovat internetové bankovnictví ČSOB. Kvůli pánované údržbě odstaví banka systémy z provozu o půlnoci z pátku na sobotu.
Investiční kompas | Hynek Just | 14. 6. 2023 | 2 komentáře
Víc než 40 procent Čechů a Slováků vůbec neinvestuje. Většinou kvůli nedostatku finančních prostředků, malé důvěře ve finanční instituce nebo neporozumění trhům. Na banky mají zároveň vyšší nároky a jsou vůči nim méně loajální než před pěti roky. Vyplývá to z průzkumu EY Consumer Banking Survey 2023.
Aktuality | Olga Skalková | 8. 6. 2023 | 1 komentář
Bankovní identitu, která je základem pro přihlašování do elektronického bankovnictví, ale umožňuje ověřit totožnost online i mimo banku, využily už tři miliony uživatelů, tedy víc než třetina občanů starších 18 let.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 5. 2023
Akce se týká klientů, kteří bankovní identitu nepoužili v posledních 14 měsících vůbec nevyužili, a to ani k přihlášení do elektronického bankovnictví. Z konkurenčních bank nevyloučila podobný krok jen ČSOB.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 5. 2023
Česká spořitelna začala hromadně rušit službu bankovní identity klientům, kteří ji nevyužívají. V těchto dnech jim chodí e-maily s výpovědí smlouvy. Upozornil na to web Lupa.cz.
Rozhovor | Olga Skalková | 26. 4. 2023 | 1 komentář
Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.
Aktuality | Petr Kučera | 24. 4. 2023
Česká spořitelna o víkendu upravila vzhled přihlašovací stránky do elektronického bankovnictví George.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 4. 2023
Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 4. 2023 | 1 komentář
Klienty Komerční banky čeká postupný přechod do nového internetového a mobilního bankovnictví. Zatím je dostupné jen pro nové zájemce, stejně jako nové typy běžných účtů.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 3. 2023 | 1 komentář
Stát po více než dvou letech napravuje komplikaci, kterou způsobilo to, že cizinci nedostali doklad v elektronicky čitelné podobě.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 3. 2023 | 5 komentářů
Raiffeisenbank zavede denní limity pro odchozí transakce z internetového a mobilního bankovnictví. Důvodem je zvýšení bezpečnosti online plateb. Novinka je součástí chystané změny obchodních podmínek od 10. května.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 1. 3. 2023
Česká spořitelna varuje klienty před stále rostoucím počtem podvodných volání, která mají za cíl z klientů vytáhnout přístupové údaje k internetovému nebo mobilnímu bankovnictví, případně údaje k platební kartě.
Aktuality | Gabriel Pleska | 9. 2. 2023
Falešné SMS a e-maily, které se tváří, jako by je posílala vaše banka, poštovní služba nebo některý úřad. Weby, které napodobují oficiální stránky důvěryhodné instituce. Fingované telefonáty bankéřů. A v tom všem výzva, abyste prozradili přístupové údaje do bankovnictví nebo k platební kartě. To všechno už nejspíš znáte.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 1. 2023 | 1 komentář
Možnost ověření přes bankovní identitu při online přihlašování k Portálu občana nově nabízí i UniCredit Bank. Služba se bude dále rozšiřovat, oznámila dnes banka.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 1. 2023 | 5 komentářů
Klienti České spořitelny mohou nově obchodovat s akciemi, certifikáty a ETF v elektronickém bankovnictví George – přes počítač i přes mobil.
Když se řekne | Jana Divinová | 22. 12. 2022 | 27 komentářů
Kdo dneska neumí nebo nechce používat internet a chytrý telefon, ten na to doplatí. Často jsou to senioři. Dvojí přístup k lidem s připojením a bez něj mají obchody, banky, ale i obce nebo stát.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022
Před dvěma lety to byl odvážný průlom na trhu: Kdo nepřejde na potvrzování v mobilní aplikaci, připlatí si. Teď Raiffka připouští, že zbývající klienty už stejně nepřesvědčí. Pro zpřísnění se mezitím rozhodly další banky, nejdůraznější je Moneta.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 11. 2022 | 1 komentář
Internetové bankovnictví používají už víc než dvě třetiny (71 %) obyvatel Česka starších 16 let. Ukazují to čerstvě zveřejněné výsledky průzkumu Českého statistického úřadu. Před dvěma lety to bylo 64 % a například v roce 2010 jenom 21 % obyvatel.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 11. 2022 | 1 komentář
Pamatujete si ještě, kdy převod korun z jedné tuzemské banky do jiné trval několik hodin, nebo dokonce dorazily až následující pracovní den? Okamžité platby se začaly rozvíjet přesně před čtyřmi lety. Teď se čeká na poslední větší banku a několik malých.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 10. 11. 2022 | 1 komentář
Spojení Equa bank a Raiffeisenbank vrcholí. Co všechno se pro klienty změní? V čem si polepší, v čem pohorší a co by si měli v nejbližších dnech pohlídat?
Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022
Kvůli plánované odstávce nebude v sobotu 22. října dostupné přímé bankovnictví České spořitelny a ČSOB.
Rozhovor | Olga Skalková | 13. 9. 2022 | 2 komentáře
Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank. Na novou aplikaci pak od 14. listopadu přejdou i klienti Equa bank, která se k tomuto datu definitivně spojí s Raiffkou.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2022 | 3 komentáře
Klienti dostanou nové číslo účtu a nové internetové a mobilní bankovnictví. Přechodem k Raiffeisenbank získají víc poboček, vkladomatů nebo třeba věrnostní program. O některé dosavadní výhody ale mohou přijít.
Aktuality | Olga Skalková | 1. 9. 2022 | 2 komentáře
Počet kybernetických útoků na klienty bank se za dva roky zvýšil čtyřnásobně, uvádí Česká bankovní asociace (ČBA). Připravila proto rozsáhlou vzdělávací kampaň s názvem #nePINdej!, kterou odstartovala právě dnes.