Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2022 | 3 komentáře
Klienti dostanou nové číslo účtu a nové internetové a mobilní bankovnictví. Přechodem k Raiffeisenbank získají víc poboček, vkladomatů nebo třeba věrnostní program. O některé dosavadní výhody ale mohou přijít.
Aktuality | Olga Skalková | 1. 9. 2022 | 2 komentáře
Počet kybernetických útoků na klienty bank se za dva roky zvýšil čtyřnásobně, uvádí Česká bankovní asociace (ČBA). Připravila proto rozsáhlou vzdělávací kampaň s názvem #nePINdej!, kterou odstartovala právě dnes.
Rozhovor | Olga Skalková | 23. 8. 2022
Dostupnější bankomaty, platby na číslo mobilu, nové mobilní a internetové bankovnictví, ale i méně poboček s pokladnou. O chystaných novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva Komerční banky a vrchním ředitelem retailového bankovnictví. Řeč přišla i na úrokové sazby u spoření a hypoték.
Aktuality | Gabriel Pleska | 19. 8. 2022
Podvodníci, kteří chtějí získat přístup k vaší platební kartě nebo internetovému bankovnictví, mají nový trik. Rozesílají SMS, abyste si řekli o příspěvek na bydlení. Na webové stránce, kam vás přesměrují, z vás pak chtějí vylákat přístupové údaje k účtu. Před novým phishingovým útokem varuje Česká spořitelna, týkat se ale může i klientů jiných bank.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 18. 8. 2022 | 2 komentáře
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské časy internetového bankovnictví. Peníze.cz byly u toho!
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 4. 2022 | 1 komentář
Česká spořitelna nově nabízí svým klientům možnost ověřit si bankéře na telefonu přes mobilní aplikaci George klíč. Novinka má snížit riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé vydávají za bankéře České spořitelny a snaží se z klientů získat údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 1. 2022
Revoluce v digitalizaci odstartovala před rokem. Které banky se přidají letos a jaké najde další využití?
Aktuality | Petr Kučera | 21. 1. 2022 | 4 komentáře
Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 21. ledna od 23:30 do sobotního odpoledne odstaví systém George, službu Business 24 a mobilní klíč.
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 1. 2022 | 6 komentářů
Na klienty Fio banky míří další phishingový podvod přes SMS.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 23 komentářů
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
Aktuality | Jana Divinová | 23. 11. 2021 | 5 komentářů
Téměř 17 % domácností nemá vlastní připojení k internetu. Uvedli to v rozsáhlém průzkumu pro Český statistický úřad (ČSÚ).
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 10. 2021
Za jak dlouho přijde SEPA platba? Které banky dokážou převést eura ještě ve stejný den a do kdy je potřeba takovou transakci zadat? A kdy začnou fungovat okamžité platby v eurech?
Aktuality | Petr Kučera | 4. 10. 2021 | 44 komentářů
Tuzemské banky varují před novým typem podvodu. Útočníci využívají software pro vzdálený přístup, s jehož instalací do svého počítače souhlasí sám uživatel – budoucí oběť. „Pod záminkou pomoci, například s nákupem kryptoměn, vám před očima doslova vyluxují účet,“ upozorňuje ČSOB.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Když se řekne | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 18. 8. 2021 | 13 komentářů
U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším se vám změní část za lomítkem), možná se ale tahle možnost vrátí do hry.
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 7. 2021
Podvodníci, kteří lidem volají a chtějí z nich dostat peníze, se vydávají také za Národní centrálu proti organizovanému zločinu. Upozornili na to zástupci policie.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2021
Fio banka upozorňuje klienty na podvodný odkaz, který se vydává za přihlášení do jejího internetbankingu. Falešný odkaz se může objevovat ve výsledcích vyhledávání Google například po zadání „fio cz“, jde o placenou reklamu.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 5. 2021 | 4 komentáře
UniCredit Bank vylepšila mobilní aplikaci Smart Banking. Klienti si tak mohou zobrazit PIN, přidat Visa kartu do Apple Pay nebo obdržet doklad o platbě na e-mail.
Aktuality | Jiří Hovorka | 13. 5. 2021 | 5 komentářů
mBank začne v příštím týdnu s postupným zpřístupňováním vylepšeného internetového bankovnictví. Všichni její klienti ho budou mít k dispozici během následujících několika týdnů.
Aktuality | Jiří Hovorka | 13. 5. 2021 | 10 komentářů
ČSOB upozorňuje, že její internetové bankovnictví přestane od začátku června fungovat na starších operačních systémech a internetových prohlížečích.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 5. 2021 | 5 komentářů
Zatímco některé banky zvýší limit jedné odchozí okamžité platby z dosavadních 400 tisíc na nové maximum 2,5 milionu korun, jiné se vydají opačným směrem a klientům umožní odeslat výrazně nižší částku než doteď.
Aktuality | Petr Kučera | 5. 5. 2021 | 1 komentář
Lidé ve věku od 15 do 25 let jsou sice v online světě sebevědomější než lidé nad 65 let, podceňují však rizika a jsou tak zranitelnější. Upozornila na to mBank při prezentaci průzkumu, který pro ni uskutečnila agentura STEM/MARK na vzorku 1000 uživatelů internetu.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 4. 2021
Snadný přístup k online službám veřejné správy získá do konce roku až osm milionů klientů celkem deseti bank. Od června ji v kontaktu se zákazníky začne využívat také zhruba patnáct až dvacet společností.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 4. 2021 | 62 komentářů
Klienti postupně přejdou na vylepšené internetové či mobilní bankovnictví. Změní se hlavně přihlašování. Potvrzování některých plateb bude jednodušší.
Analýza | Petr Kučera | 6. 4. 2021 | 12 komentářů
Můžete v roce 2021 snadno najít platbu z roku 2018? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. A někdy je podle klientů příliš krátká.