Opravdu potřebujete kartu z plastu? Banky vám dají na výběr
21. 3. 2023 | Olga Skalková | 3 komentáře

Možnost říct si o kartu jen ve virtuální podobě dostane víc lidí. Přesto jsou situace, kdy vyplatí mít jednu plastovou.
Zdroj: Shutterstock
Česká spořitelna varuje klienty před stále rostoucím počtem podvodných volání, která mají za cíl z klientů vytáhnout přístupové údaje k internetovému nebo mobilnímu bankovnictví, případně údaje k platební kartě.
„Buďte obezřetní, když vám někdo zavolá jménem České spořitelny, České národní banky nebo jiných bank, případně jménem Policie ČR,“ radí banka.
Podobně můžou podvodníci zkusit využít identity České pošty nebo jiných doručovacích služeb, případně státních úřadů, správy sociálního zabezpečení nebo finančního úřadu.
Podvodníci jsou vynalézaví a přesvědčiví. Uvádějí různé důvody, proč byste s nimi měli spolupracovat: třeba založení osobního účtu nebo úvěr. Jindy vás zkoušejí vylekat upozorněním na podvodnou transakci. Tvrdí, že peníze na vašem účtu jsou v ohrožení, a nabízejí ochranu.
Česká spořitelna připravila přehled znaků podvodného telefonátu, sepsala, co po vás nejen ona, ale ani jiná banka nikdy v telefonu chtít nebude, a připojila návod pro své klienty, jak se chovat. Platí ale v zásadě i pro klienty dalších bank.
Podvodníci vás v telefonickém hovoru můžou vyzvat:
Banka nikdy nebude chtít, abyste:
Jde na běžných účtech ušetřit? Ano!
Vyberte si účet s výhodnějšími podmínkami a ušetřete až pár stovek měsíčně. Ať jste podnikatel, soukromá osoba nebo student.
„Každý měsíc se nám ozývají stovky klientů, kteří na online bazarech (a nejenom tam) sdělí podvodníkům své přihlašovací údaje k internetbankingu nebo čísla karet,“ napsala Daniela Pešková z představenstva České spořitelny, když banka startovala novou osvětovou kampaň.
Průměrnou škodu na napadený účet ve Spořce vyčíslují na 162 tisíc korun. A to jsou čísla jenom za jednu banku, byť s největším počtem klientů.
Popisky a autory fotek najdete uvnitř galerie.
Sdílejte článek, než ho smažem