„Úředník“ volá s lepším důchodem. Podvodníci před Vánoci přitvrzují
Aktuality | Kateřina Hovorková | 12. 12. 2024

Takzvaní šmejdi (neboli podvodníci, kteří zneužívají důvěřivost hlavně seniorů) jsou v předvánoční době tradičně nejaktivnější.
Seřadit podle*: čtenosti |
chronologicky |
hodnocení
Aktuality | Kateřina Hovorková | 12. 12. 2024
Takzvaní šmejdi (neboli podvodníci, kteří zneužívají důvěřivost hlavně seniorů) jsou v předvánoční době tradičně nejaktivnější.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 10. 2024 | 1 komentář
O tom, že jim volá skutečný bankéř, bude Česká spořitelna nově informovat klienty prostřednictvím oznámení z mobilní aplikace George.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 26. 4. 2024
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v červnu a červenci spustí nová opatření v boji proti takzvanému spoofingu – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 2. 2024
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 7. 12. 2023 | 3 komentáře
Před novou variantou telefonního podvodu, která má lidi přimět k tomu, aby odevzdali zločincům přístup do svého bankovnictví, varuje ČSOB. Lidem jménem banky volá hlasový automat, který je vybízí k aktualizaci mobilního bankovní aplikace.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 8. 2023 | 1 komentář
Banky nasazují nový způsob, jak si ověřit, že vám skutečně telefonuje jejich pracovník. Funguje sice jen v mobilní aplikaci, přesto jde o užitečnou službu v době, kdy počet podvodů prudce roste.
Co se děje | Jana Divinová | 3. 4. 2023 | 3 komentáře
Podvodníci dokážou zfalšovat telefonní číslo tak, aby vypadalo třeba jako z vaší banky nebo z úřadu. Takové triky jsou mnohem nebezpečnější, než když vám někdo špatnou češtinou píše nelogické pokyny z podivné adresy. Mobilní operátoři teď zkoušejí první řešení, jak hovorům z podvržených čísel zabránit.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 1. 3. 2023
Česká spořitelna varuje klienty před stále rostoucím počtem podvodných volání, která mají za cíl z klientů vytáhnout přístupové údaje k internetovému nebo mobilnímu bankovnictví, případně údaje k platební kartě.
Aktuality | Gabriel Pleska | 9. 2. 2023
Falešné SMS a e-maily, které se tváří, jako by je posílala vaše banka, poštovní služba nebo některý úřad. Weby, které napodobují oficiální stránky důvěryhodné instituce. Fingované telefonáty bankéřů. A v tom všem výzva, abyste prozradili přístupové údaje do bankovnictví nebo k platební kartě. To všechno už nejspíš znáte.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022 | 2 komentáře
Česká spořitelna úspěšně dokončila testování služby, díky které si klienti mohou snadno ověřit, že mluví se skutečným bankéřem nebo s jiným oficiálním zástupcem banky.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 1. 10. 2022 | 8 komentářů
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční správa. Něco se vám děje na účtu. Někdo chce poslat peníze. Něco jste vyhráli. Honem se přihlaste, klikněte. To je jen zlomek z fíglů, které používají podvodníci, co usilují o přístup k vašemu účtu nebo platební kartě. Posbírali jsme jich mnohem víc. Podívejte se do galerie.
Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 6. 2021 | 14 komentářů
Podvodníci umějí nastavit číslo, aby vypadalo jako zákaznická linka. Operátoři ani zákony s tím zatím nic nezmohli. Služba, která to umožňuje, byla až doteď užitečná.
Aktuality | Petr Kučera | 24. 5. 2021 | 13 komentářů
ČSOB varuje před vylepšeným podvodem, který vypadá jako hovor přímo z banky. Klienti v tomto případě nemohou spoléhat na podezřelé číslo, ale jenom na nezvyklé požadavky údajného zaměstnance banky.
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 8. 2020 | 8 komentářů
Banky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou takzvaného vishingu. Česká bankovní asociace proto apeluje na klienty, aby se nenechali nachytat a nedali podvodníkům možnost dostat se k jejich penězům.











