Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002
Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.
Články | Tomáš Prouza | 10. 1. 2002
Kvalitní nabídka produktů sice hraje při volbě banky velkou roli, ale průměrný Čech je stále velmi loajální zákazník.
Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002
Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Tomáš Hampl | 13. 12. 2001
Jedním ze způsobů výměny zbylých valut je založení terminovaného vkladu v cizí měně. Nabízíme přehled termínovaných vkladů v euru.
Články | Tomáš Prouza | 13. 12. 2001
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Články | Alena Urubková | 6. 12. 2001
Více než dva a čtvrt milionu českých řidičů jezdí s povinným ručením České pojišťovny a jejich počet se neustále zvyšuje. Motoristé dobře vědí, proč si Českou pojišťovnu vybrali za svého partnera: mohou se opřít o zkušenost a pevné zázemí největší pojišťovny v ČR, která jim dokáže nabídnout vždy něco navíc.
Články | Tomáš Prouza | 6. 12. 2001
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Daniel Martinec | 27. 11. 2001
Většina bank zvýhodňuje přístup k účtu pomocí kanálů přímého bankovnictví, a tak je mnohdy lepší vyslat na pobočku místo manžela textovku. Když však spočítáme ušetřenou částku, vyvstane otázka, zda se to opravdu vyplatí.
Články | Petr Vykoukal | 20. 11. 2001
Projekt IlikeQ si za svou více než roční existenci vydobyl své místo na slunci českého internetu. Ač dokázal svou virtuální měnu – Qéčka – rozšířit po české síti sám, v oblasti elektronických peněz se nabízejí možnosti, které už sám není schopen dostatečně využít. Zde by pomohl silný partner, nejlépe z bankovní branže...
Články | Lenka Fialová | 19. 11. 2001 | 3 komentáře
"Proč mám být doma mezi pátou a šestou? Mám čas, ale proč mám čekat?" ptá se teta Nikola. "Já nebudu čekat, když mi neřekneš proč!" To víte, že jí to neprozradím, i když vám ano. Teta slaví a já jí pošlu kytku.
Články | Lucie Šťastná | 15. 11. 2001
V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.
Články | Lucie Šťastná | 14. 11. 2001
Na českém bankovním trhu existuje systém, který podvodníkovi nedovolí platební kartu zneužít
Články | Petr Vykoukal | 8. 11. 2001
Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.
Články | Petr Vykoukal | 9. 10. 2001
...tři pojišťovny, dvě banky, dvě investiční společnosti, dva obchodníci s cennými papíry, leasingová společnost, společnost splátkového prodeje, penzijní fond... tak nějak začíná soupis majetku a firem, které jsou úplně ovládány skupinou PPF poté, co jí FNM a Komerční banka prodaly svůj čtyřicetiprocentní podíl v České pojišťovně.
Články | Dušan Hradil | 1. 10. 2001
Letošní podzim měl být ve znamení vyšších poplatků za výběry z bankomatů. Bankovní domy ale zatím zvýšené náklady na klienty nepřenesly a poplatková válka mezi bankami se odkládá.
Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001
Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Michal Hazi | 13. 9. 2001
Po mnoha planých slibech Eurotelu, začne být GSM banking nabízen jeho klientům. Aby náš největší operátor z tohoto zpoždění vytvořil vítězství, je jeho produkt přece jen v něčem lepší.
Články | Danuše Pecharová | 20. 7. 2001
Jednoduché, vzdušné stránky, které se snadno natahují. Jinak graficky ani technicky nic zajímavého. Jen šeď a šeď.
Články | Dušan Hradil | 21. 6. 2001
Blíží se čas dovolených a mnozí z nás si lámou hlavu, zda vzít s sebou hotovost, platební kartu nebo se spolehnout na cestovní šeky. Protože každý způsob má své klady i zápory, nabízíme vám přehled poplatků a výhod jednotlivých platebních nástrojů.
Články | Lukáš Půda | 20. 6. 2001
Osobní půjčky bez ručitele. Půjčky a úvěry. Krátkodobé překlenovací půjčky. To je jen namátkový výběr z názvů internetových stránek, přes které různé společnosti nabízejí řešení tíživé životní situace, do níž se může dostat každý z nás. Abyste nenaletěli lichváři, připravili jsme pro vás několik zásad, jejichž dodržením toto riziko snížíte.
Články | Petr Vykoukal | 13. 6. 2001
Klienti některých českých bank při snaze platit svou kartou na internetu zjistili, že mají smůlu. Jejich banka totiž všechny tyto transakce zakázala. Snaha o povolení těchto plateb zatím ne vždy končí úspěchem. Kromě těchto "drsných" řešení existují i jiná snadná a elegantní, české banky však o ně zatím nejeví zájem.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001
První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?
Články | Zdeněk Fekar | 11. 4. 2001
Říká se, že banky živí úroky z poskytnutých úvěrů a poplatky za služby. Jako ostříži by si tedy bankéři měli pohlídat, zda neplánovaně neposkytují neplacené služby. Přesto se můžete setkat se situací, kdy bance peníze doslova vnucujete - ale nikdo je nechce.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.