Potřeboval jsem výpisy z účtu vedeného eBankou. Normálně bych je vylovil doma z vlastního počítače. Jenže daný účet jsem před několika měsíci zrušil.
Nezbylo mi tedy, než o službu požádat banku.
Vyhověli mi opravdu rychle - den poté, co jsem odeslal svou žádost, čekala mne v mailové schránce zpráva, abych si výpisy vyzvedl na pobočce.
Včera jsem se vypravil do banky. Po chvilce hledání recepční skutečně výpisy našla a také mi je hned ochotně předala. S poznámkou, že musím zaplatit patnáct korun. Vůbec jsem se nezdráhal. Za služby se přeci platí, a tak jsem hned vylovil z kapsy dvacetikorunu. "To musíte zaplatit u pokladny," řekla mi milá slečna.
Bez protestů jsem vyběhl do prvního patra. U pokladní přepážky bylo volno. Stručně a jasně jsem pokladníkovi vysvětlil, že bych u něj rád složil patnáctikorunový poplatek za službu, kterou mi banka poskytla. Podsunul jsem mu přitom složku, kterou jsem 'vyfasoval' dole na recepci.
Ani se na ni nepodíval. "Vypište si lístek," děl onen mladý muž. Mínil vkladový. A tak jsem se jej zeptal, jaké číslo účtu mám ráčit napsat.
Právě jsem spadl z Měsíce. Aspoň jsem si tak připadal. S protáhlým obličejem se mě zeptal, zda snad neznám číslo svého účtu. To znám, kontroval jsem s tím, že jdu přeci platit za bankovní služby a ty by se snad měly zaplatit ve prospěch účtu banky. Prý tam mám přesto napsat číslo svého účtu. To už jsem mu trochu nerudně zopakoval, že hodlám platit poplatek za účet, který už neexistuje.
Konečně to pochopil! Chvíli si šuškal s kolegyní z vedlejší přepážky a pak dospěl k nekompromisnímu závěru. Musím prý zpátky na recepci, tam mi řeknou, co mám dělat.
Jsem slušný člověk, tak jsem poděkoval za radu. Musím? Nic nemusím, řekl jsem si, když jsem kráčel kolem milé recepční. Nezaplatil jsem.
Jen mne tak napadlo, z čeho žijí banky, které neumějí ani vybírat poplatky za služby?
Měl by se klient starat o to, zda banka umí vybrat poplatky za poskytované služby? Je vůbec normální, když bankovní úředníci neznají příslušné postupy a přehazují si klienta jako horkou bramboru? Máte podobnou historku? Napište nám své názory či zkušenosti.
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
23. 4. 2001 23:26
Tohle není ani tak o bankách (o těch s e- ani bez e-), jako o České poště, která se ve spojení s bývalou IPB vrhla na poskytování finančních služeb. Kdysi dávno jsem někde založil kartu a před sobotním nákupem nezbylo, než vytáhnout zaručený šek a vyrazit na poštu. 11:00, do zavíračky hodina. Na přepážce lípnuté logo Zaručeného šekového systému, vyplnil jsem tedy šek a žádal jeho proplacení. Vážení, tak nelíčený výraz údivu jsem do té doby nespatřil.
"Co to je ?"
"To je zaručený šek, a prosil bych jej proplatit."
"No jó, ale to my vůbec neděláme."
"To děláte, protože tady máte logo."
Atd. atd.
Asi po pěti minutách tuhého odporu počtovní ouřednice a brblání z fronty jsem se odešel nadýchat čerstvého vzduchu...
Zatímco jsem si okysličoval mozek nikotinem, napadla mě ďábelská myšlenka.
S úlisným úsměvem jsem se vrátil k okénku a sdělil dotyčné dámě, že jsem si mezitím informaci ověřil, a že znovu žádám o proplacení. Pokud tak není schopna učinit, žádám o zavolání vedoucího provozu.
"Panééé vedoucííí...." (velmi nahlas)
"Je tady ňákej chlap s ňákym šekem nebo čim, a chce ho prej proplatit.." (potichu leč slyšitelně)
No co vám budu vyprávět:
Následovalo asi půlhodinové telefonování na všechny strany s jediným výsledkem: nikdo nic neví. Pak vytáhli manuál, kde (překvapivě) našli postup při výplatě šeku, jemuž však neporozuměli. Pak se mě ještě snažili zlomit tím, že když to tedy eventuelně možná vyplatí, tak to budou muset napsat někam extra do reklamací, či co, a pondělní směna s tím bude mít problémy atd. atd.
Ve 12:10 jsem třímal své peníze a litoval jsem rodinu paní úřednice, které se v to sobotní odpoledne určitě nedostalo vlídného slova.
Mimochodem: máme u nás pár institucí, které mi pijí krev a shodou okolností mají všechny v názvu Český/á/é:
Telecom, Pošta, Pojišťovna, Dráhy.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
23. 4. 2001 11:12, lisakj
Plně souhlasím a dodávám-je zde velký prostor pro zdražování. Plané výkřiky do tmy o ideálních podmínkách v "božkých" USA mě dokáží rozesmát. Navíc, pokud si vezmete kurs koruna:šilink, Erste bance nic jiného než zdražování nezbývá. A názory podobné novinářům ohledně všeho zadarmo jsou slátaniny mající nulovou hodnotu. Budoucnost mi dá za pravdu. Uvidíte!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (24 komentářů) příspěvků.