Diskuze: Bankovní eChaos

Říká se, že banky živí úroky z poskytnutých úvěrů a poplatky za služby. Jako ostříži by si tedy bankéři měli pohlídat, zda neplánovaně neposkytují neplacené služby. Přesto se můžete setkat se situací, kdy bance peníze doslova vnucujete - ale nikdo je nechce.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 4. 2001 23:26

Tohle není ani tak o bankách (o těch s e- ani bez e-), jako o České poště, která se ve spojení s bývalou IPB vrhla na poskytování finančních služeb. Kdysi dávno jsem někde založil kartu a před sobotním nákupem nezbylo, než vytáhnout zaručený šek a vyrazit na poštu. 11:00, do zavíračky hodina. Na přepážce lípnuté logo Zaručeného šekového systému, vyplnil jsem tedy šek a žádal jeho proplacení. Vážení, tak nelíčený výraz údivu jsem do té doby nespatřil.
"Co to je ?"
"To je zaručený šek, a prosil bych jej proplatit."
"No jó, ale to my vůbec neděláme."
"To děláte, protože tady máte logo."
Atd. atd.
Asi po pěti minutách tuhého odporu počtovní ouřednice a brblání z fronty jsem se odešel nadýchat čerstvého vzduchu...
Zatímco jsem si okysličoval mozek nikotinem, napadla mě ďábelská myšlenka.
S úlisným úsměvem jsem se vrátil k okénku a sdělil dotyčné dámě, že jsem si mezitím informaci ověřil, a že znovu žádám o proplacení. Pokud tak není schopna učinit, žádám o zavolání vedoucího provozu.
"Panééé vedoucííí...." (velmi nahlas)
"Je tady ňákej chlap s ňákym šekem nebo čim, a chce ho prej proplatit.." (potichu leč slyšitelně)
No co vám budu vyprávět:
Následovalo asi půlhodinové telefonování na všechny strany s jediným výsledkem: nikdo nic neví. Pak vytáhli manuál, kde (překvapivě) našli postup při výplatě šeku, jemuž však neporozuměli. Pak se mě ještě snažili zlomit tím, že když to tedy eventuelně možná vyplatí, tak to budou muset napsat někam extra do reklamací, či co, a pondělní směna s tím bude mít problémy atd. atd.
Ve 12:10 jsem třímal své peníze a litoval jsem rodinu paní úřednice, které se v to sobotní odpoledne určitě nedostalo vlídného slova.

Mimochodem: máme u nás pár institucí, které mi pijí krev a shodou okolností mají všechny v názvu Český/á/é:
Telecom, Pošta, Pojišťovna, Dráhy.



+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 4. 2001 11:12, lisakj

Plně souhlasím a dodávám-je zde velký prostor pro zdražování. Plané výkřiky do tmy o ideálních podmínkách v "božkých" USA mě dokáží rozesmát. Navíc, pokud si vezmete kurs koruna:šilink, Erste bance nic jiného než zdražování nezbývá. A názory podobné novinářům ohledně všeho zadarmo jsou slátaniny mající nulovou hodnotu. Budoucnost mi dá za pravdu. Uvidíte!

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

23. 4. 2001 23:26

Tohle není ani tak o bankách (o těch s e- ani bez e-), jako o České poště, která se ve spojení s bývalou IPB vrhla na poskytování finančních služeb. Kdysi dávno jsem někde založil kartu a před sobotním nákupem nezbylo, než vytáhnout zaručený šek a vyrazit na poštu. 11:00, do zavíračky hodina. Na přepážce lípnuté logo Zaručeného šekového systému, vyplnil jsem tedy šek a žádal jeho proplacení. Vážení, tak nelíčený výraz údivu jsem do té doby nespatřil. "Co to je ?" "To je zaručený šek, a prosil bych jej proplatit." "No jó, ale to my vůbec neděláme." "To děláte, protože tady máte logo." Atd. atd. Asi po pěti minutách tuhého odporu počtovní ouřednice a brblání z fronty jsem se odešel nadýchat čerstvého vzduchu... Zatímco jsem si okysličoval mozek nikotinem, napadla mě ďábelská myšlenka. S úlisným úsměvem jsem se vrátil k okénku a sdělil dotyčné dámě, že jsem si mezitím informaci ověřil, a že znovu žádám o proplacení. Pokud tak není schopna učinit, žádám o zavolání vedoucího provozu. "Panééé vedoucííí...." (velmi nahlas) "Je tady ňákej chlap s ňákym šekem nebo čim, a chce ho prej proplatit.." (potichu leč slyšitelně) No co vám budu vyprávět: Následovalo asi půlhodinové telefonování na všechny strany s jediným výsledkem: nikdo nic neví. Pak vytáhli manuál, kde (překvapivě) našli postup při výplatě šeku, jemuž však neporozuměli. Pak se mě ještě snažili zlomit tím, že když to tedy eventuelně možná vyplatí, tak to budou muset napsat někam extra do reklamací, či co, a pondělní směna s tím bude mít problémy atd. atd. Ve 12:10 jsem třímal své peníze a litoval jsem rodinu paní úřednice, které se v to sobotní odpoledne určitě nedostalo vlídného slova.
Mimochodem: máme u nás pár institucí, které mi pijí krev a shodou okolností mají všechny v názvu Český/á/é: Telecom, Pošta, Pojišťovna, Dráhy.


+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2001 16:05 | Nicko

A zazvonil zvonec a pohadky je konec.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 14:09

:)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 13:24

Ja mam s e-bankou same dobre zkusenosti. Jakykoliv problem se vzdy snazili vyresit a to se u vetsiny bank rict neda. Ale u clanku pana Fekara jsem si vzpomela na podobnou prihodu. Ceska sporitelna kdysi rapidne zdrazila poplatky. A moji rodice uz toho meli dost, tak si zridili ucet u IPB. Sli do sporitelny zrusit vsechny prikazy, prevest inkaso, no a samozrejme to neslo hned. Ze to pry bude trvat dva mesice. Za tyden jim prisel od sporitelny dopis, ze maji prichystanou kartu do bankomatu. Mamka se tam vydala, ze zadnou kartu nechteji, ze naopak rusili ucet. Zase ji vysvetlili, ze to hned nejde, at prijde za dva mesice. Kdyz po tech dvou mesicich dorazila, uz bylo inkaso zrusene, ale urednice museli prepocitat, kolik penez na ucte zbylo, a at prijdou za tyden. Mamka to mela spocitane velice presne - na ucte zbyvalo 151.20 Kc, tak teda rezignovane odesla a vratila se za tyden. Tam zatim dosli ke stejne castce, pani urednice si penize pripravila pred sebe na stul a jeste se probirala vsemi papiry k uctu. A narazila na dopis, ve kterem mamce pred dvema mesici nutili kartu. Sla tedy zjistovat, jak to s ni je a po hodine hledani ji nasla. Vitezoslavne ji mamce donesla a chtela po ni poplatek za predani karty. Na namitky, ze tu kartu vubec nechteli a ze je jim nanic, kdyz je ucet zruseny, urednice vubec nereagovala, jen dokola opakovala, ze musi za kartu zaplatit. Moji rodice jsou lide spis klidni, hodni, ale tohle by asi dozralo i vola. Mamka zacala nadavat, pak se do toho pekne obula a kricela na celou pobocku. Skoncilo to dobre - pani urednice zavolala ochranku, prisli dva silaci, kazdy popadl mamku z jedne strany a vynesli ji ven. Jenze nez ji capli, tak mamka lapila 150 Kc ze stolu, no bohuzel ta koruna dvacet jim tam zustala lezet.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 17:40

A z čeho ta banka bude žít, když ji příjmová stránka nedělá těžkou hlavu? Co až akcionáře přestane bavit ji podporovat?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 11:12 | lisakj

Plně souhlasím a dodávám-je zde velký prostor pro zdražování. Plané výkřiky do tmy o ideálních podmínkách v "božkých" USA mě dokáží rozesmát. Navíc, pokud si vezmete kurs koruna:šilink, Erste bance nic jiného než zdražování nezbývá. A názory podobné novinářům ohledně všeho zadarmo jsou slátaniny mající nulovou hodnotu. Budoucnost mi dá za pravdu. Uvidíte!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 10:03 | TGP

Naopak - banky se budou muset na poplatky soustředit mnohem víc. Zisky z úrokových marží už přes rok nejsou, co bývaly a banky musí kompenzovat své ztráty právě zvýšením poplatků. Jinak nebudou schopny generovat dostatečný zisk. Takže čekejte další zdražování.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 10:01 | Katerinka

Zlodeje?!?! Hodně jste to přepískl, Dominiku. Když se sčítal lid, měl jsem možnost odevzdal sčítací listy na obecním úřadě. Když jsem tam zašel, sdělila mi úřednice, že se musí podívat dovnitř a napsat mé osobní údaje na obálku. Když jsem jí sdělil, že jí nic takového nedovolím, neb na to nemá právo, odmítla sčítací listy převzít. Tím pro mne sčítání lidu skončilo.
Stejně tak autor projevil dobrou vůli uskutečnit plnění, na které banka měla právo. Její pracovník to však odmítl. Tím to pro něj legálně končí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 9:56 | podnikatel

zlodeje? kdepak,po nabidce zaplatit co bylo kontraktovano...vypis za poplatek ktery ma byt splacen U POKLADNY povinost se starat o platbu konci,ted je na bance zjistit ze zaplaceno nebylo,PROC,KONTAKTOVAT SLUSNE TOHO PANA,POPROSIT O NA SVE NAKLADY PLATBU. Pro 15 korun??Ale rekneme 20 tisic by dostali ve smluvenem case kdyby poslali poslicka anebo zaplaceno kreditovou kartou.Nikdo neni poskokem bankovni blbosti a lenosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 9:52 | Katerinka

Mýlíte se, protože i bankovní poplatky tvoří významnou část příjmů bank.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 9:52 | Katerinka

Neřekl bych, že jakákoliv banka žije z 15 korun za provedení výpisu. Spíše z toho, že Vy u ní uskladníte své peníze a ona s nimi může disponovat. A ještě drobnost: uvedená příhoda dělá sice (možná) z ebanky neschopy, ale z Vás (určitě) zloděje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2001 16:26

Ani me neprekvapuje neporadek v ebance. Nic jineho bych necekal. Vzdyt je to treti banka ve vlastnictvi CP - dve predchozi krachly. Ze by do tretice?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 4. 2001 20:11

V pripade e-banky me vas clanek vubec neprekvapil. Podelim se s vami o muj zazitek u e-banky. Asi pred 7 mesici, v zari 2000, jsem zrusil svuj ucet u tohoto bankovniho ustavu v domeni, ze byl ZRUSEN. Zbytek penez, ktere k datu zruseni musely byt povinne na uctu, se mely prevest na ucet u jineho bankovniho domu, kde jsem mel druhy ucet. Bylo mi receno, ze se tak stane asi do mesice. Mesice ubihaly a ono porad nic. Bylo mi to divne, ale vzhledem k tomu, ze slo jen o asi 150Kc, jsem tomu nevenoval velkou pozornost. Jake bylo ale moje prekvapeni, kdyz jsem v prvnim tydnu noveho roku dostal od e-banky vypis z uctu. Na tom by jeste nebylo nic divneho, protze v roce 2000 jsem mel u e-banky ucet a banka zasila zdarma rocni vypis z uctu. Ale to prekvapeni vezelo v tom, ze jsem podle informaci e-banky dluzil neco kolem 100KC. Neveril jsem svym ocim! Volal jsem na infolinku a tam mi sdelili, ze jsem ucet nezrusil v zari, ale v prosince (a proto ta dluzna castka, protoze byly po tu dobu stale vybirany poplatky za vedeni uctu e-bankou,i kdyz byl uz ucet davno zrusen!!!).Pripadal jsem si jako v jednom z Kafkovych romanu. Situace se nakonec vyresila tim, ze mi bylo sdeleno, ze osobni banker udelal chybu a do pocitace zanesl spatne datum zruseni uctu. Musim ale rict, ze se e-banka zachovala cestne a celou castku refundovala do mesice. Tak nevim, ale sve penize bych ji uz napodruhe asi nesveril.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2001 16:35

A myslíte staré mladé vedení, které všechno vymyslelo nebo nové staré vedení, které roubuje postupy funkcionářů molochu na na E-business.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 17:01 | Jana Karasová

Taky si nemyslím, že by to s ní mělo dopadnout vyloženě špatně - má silného "rodiče" a určitě je spousta lidí jako já, kteří se její služby chystají využívat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 16:50 | PetrV

eBanka nemůže skončit úplně špatně, je to banka patřící České pojišťovně a oni její bankovní služby potřebují... mohla by však ztratit svou roli leadera v přímém bankovnictví... jak ale znám vedení banky, tak bych se tohoto neobával
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 14:55

Nemalujte čerta na zeď. Počkejme si na počet nových klientů a hospodaření. Je jasné, že x let bude ve ztrátě. Jde o to jaké. Osobně jsem přesvědčen, že bude úspěšná a zatím také je...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 14:37

DOST DOBRÁ nemusí znamenat totéž co dostatečně dobrá, aby přežila. Je mi sympatická. Byla první e-bankou. Nicméně průkopníci často platí za svou snahu nejvyšší cenu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 13:03

V případě eBanky mne vas clanek dosti prekvapil. Zachoval jste se slusne a dobre. Urednik v pokladne vas nemel "honit od prepazky k prepazce". Pokud nevedel, jak nalozit s penezi, ktere jste mu daval, mel se informovat u recepcni sam a zjistit pro Vas spravne informace.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 11:52 | FekarZ

Potíž je hlavně v tom, že nejde ani tak o to, jestli si někdo v bance těch patnáct korun vezme nebo ne. Banka by měla mít jasně definovány postupy, které je třeba dodržovat při poskytování jejích služeb, a tak by se zaměstnanci neměli divit či dohadovat, když jim někdo přijde zaplatit poplatek. Ten si účtuje banka, není to výmysl klienta. Tedy lidštěji řečeno: problém nebyl v tom, kdo vyplní lístek, ale v tom, že bankovní personál ani netuší, jakým způsobem vybrat od klienta poplatek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 38 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 24 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services