Když se řekne | Olga Skalková | 6. 3. 2024 | 1 komentář
Možnost změnit majitele běžného účtu v rámci banky tak, aby mu zůstalo stejné číslo, nabízejí jen tři banky. Zjišťovali jsme, co je k tomu potřeba.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 4 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 4. 2023 | 1 komentář
Klienty Komerční banky čeká postupný přechod do nového internetového a mobilního bankovnictví. Zatím je dostupné jen pro nové zájemce, stejně jako nové typy běžných účtů.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 4. 2023
Kód banky 6100, který patřil Equa bank, přestane za necelý měsíc fungovat. Klienti, kteří to ještě neudělali, by proto měli odesílatelům plateb nahlásit nové číslo účtu s kódem 5500. Ten patří Raiffeisenbank, která Equa bank loni převzala.
Aktuality | Petr Kučera | 3. 8. 2022 | 19 komentářů
Nová aktualizace mobilní aplikace Smartbanking od Fio banky nabízí i skenování složenek a načítání čísla účtu fotoaparátem telefonu.
Když se řekne | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 18. 8. 2021 | 13 komentářů
U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším se vám změní část za lomítkem), možná se ale tahle možnost vrátí do hry.
Když se řekne | Veronika Doskočilová | 18. 2. 2021 | 11 komentářů
Někdy je krátké, jindy dlouhé nebo dokonce s předčíslím. Formát čísla účtu se u jednotlivých bank liší. Základní pravidla jsou přesto pevně daná.
Jak na to | Ondřej Tůma | 23. 3. 2015 | 20 komentářů
Chvilka nepozornosti při zadávání plateb na internetu může přinést pořádné komplikace. Přečtěte si, jak získat zpátky peníze, které jste omylem poslali na nesprávný účet. Jde to, ale připravte se, že to může být fuška.
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007
Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.
Polemika | Jan Jedlička | 17. 9. 2007 | 1 komentář
Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.
Články | Kateřina Boušová | 20. 12. 2005
V závěru každého roku je tato otázka aktuální pro mnoho z nás. Platba, která měla dojít do konce roku a nedošla, totiž může být problém. Například u stavebního spoření, pokud nejsou peníze na účtu do 31. 12., přijdete o státní podporu. Kdy nejpozději lze v jednotlivých bankách zadat platební příkaz?
Články | Jiří Šedivý | 20. 6. 2005
Před dvěma týdny jsme vás vyzvali k diskuzi o návrhu Ministerstva financí na změnu podmínek v českém bankovním sektoru. Vašich názorů a připomínek se sešlo opravdu hodně. Co tedy čtenáře Peníze.CZ nejvíce pálí a jak by problémy řešili?
Články | Jiří Šedivý | 3. 6. 2005
Aktivity Ministerstva financí směřující k posílení pozic klientů označily některé banky okamžitě za snahu o další regulaci trhu. Je snad informovaný a zorientovaný klient tržně nežádoucí? Výzva ministerstva směřuje i k vám, našim čtenářům: "Vyjádřete se za veřejnost, které to není lhostejné."
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Jiří Šedivý | 3. 2. 2004
Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.
Články | Petr Vykoukal | 10. 4. 2003 | 11 komentářů
Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli v sobě číslo účtu v bance skrývá nějakou logiku či je to jen výplod nějakého chorého matematika, který trápí nebohé klienty čísly o šestnácti pozicích?
Články | Petr Vykoukal | 20. 3. 2003 | 1 komentář
Také si čísla účtu při zadávání příkazu k úhradě kontrolujete desetkrát z obavy, aby se z vašich peněz neradoval někdo jiný? Pak vězte, že nemusíte být až tak paranoidní, chyba totiž většinou způsobí, že peníze vůbec neodejdou. A ani v případě, že dojdou tam, kam nemají, to není neřešitelný problém.
Články | Jan Heřman | 8. 2. 2002
Právě tolik času bylo třeba na integraci dvou velkých bank. ČSOB teď prezentuje úspěšné převzetí IPB a přitom za ni ještě ani nezaplatila bývalým akcionářům. A co říkají na spojení klienti?
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Tomáš Hampl | 4. 12. 2001 | 1 komentář
Blížící se zavedení hotovostního eura přináší každodenně do naší redakční pošty otázky. V tomto článku najdete odpovědi na ty nečastější dotazy.
Články | Petr Vykoukal | 13. 11. 2001
Zatímco v přímém bankovnictví na mobilech patří GE Capital mezi špičku, v internetu má co dohánět. Svou Internetbanku spustila začátkem listopadu, o mnoho měsíců či let později než ostatní. Jak navíc ukázal náš test, je v ní ještě dost prostoru na dodělávky.
Články | Tomáš Skřivánek | 21. 8. 2001
Trend letošního léta je jasný – balíček sestavený z vlastních fondů, a to podle ochoty jednotlivých klientů podstupovat riziko. IKS prodává Felixe, SIS začala v červenci nabízet Sporoplán a ČSOB Investiční program.
Články | Petr Vykoukal | 15. 8. 2001
Také jste si vzpomněli na poklady zakopané na účtu ve Středisku cenných papírů? Čtěte dál. Poradíme, jak je najít, vykopat a zpeněžit.
Články | Dušan Hradil | 24. 5. 2001 | 1 komentář
Integrační proces divize IPB do ČSOB je v plném proudu. V pondělí končí používání bankovního kódu 5100 pro IPB. Později dojde k přečíslování dvou set tisíc čísel účtů v ČSOB. Co ale klienti - přibudou jim starosti anebo se jich tato změna vůbec nedotkne?
Články | Miroslav Škoda | 12. 4. 2001
Jste student, pracujete na dohodu o pracovní činnosti a pobíráte mzdu vyšší, než je mzda minimální. Tím, že za vás zaměstnavatel odvádí daně, vaše povinnost odvodů do 'společné kasy' bohužel nekončí.
Články | Zdeněk Fekar | 11. 4. 2001
Říká se, že banky živí úroky z poskytnutých úvěrů a poplatky za služby. Jako ostříži by si tedy bankéři měli pohlídat, zda neplánovaně neposkytují neplacené služby. Přesto se můžete setkat se situací, kdy bance peníze doslova vnucujete - ale nikdo je nechce.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Lukáš Půda | 8. 2. 2001
Ztráta platební karty je určitě nepříjemnou situací, v které by se nikdo nechtěl ocitnout. Pokud však už nastane, je třeba jednat rychle, aby případný "nálezce" nemohl kartu zneužít a připravit vás tak o peníze.