Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?
V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

K atakům na platební karty klientů bank, které se odehrály před týdnem, vydala eBanka tiskovou zprávu. Ta informovala o tom, že klienti banky mají v rukou nástroje, které jim mohou pomoci zamezit podvodným transakcím s jejich platební kartou. Myšlenky na kterých je systém postaven jsou jednoduché. Svůj účet v eBance si můžete nastavit tak, aby po každé transakci přišla na váš mobil SMS zpráva, informující o pohybu na účtu. Za každou doručenou SMS zprávu zaplatíte pět korun. Spasí vás však pouze v případě, že zloděj nevybere celý účet nebo denní limit během 20 minut, v opačném případě se totiž jen dovíte, že jste přišli o všechny peníze na účtě (či jen o výši limitu karty). Pokud to zloděj včas nestihl, převeďte všechny své peníze na jiný účet.

Druhou, sofistikovanější variantou je možnost "nastavení" nulového zůstatku na účtu. Funkce, která bude uvedena do provozu začátkem příštího roku, bude umožňovat nastavení částky, jakou se bude jevit vaše karta pro autorizační centrum. Můžete ji mít nastavenou tak, že na ní nejsou žádné peníze a přitom mít na účtu miliony. Pokud budete chtít utrácet, vrátíte si nastavenou částku na úroveň, kterou budete chtít. Tato varianta je znatelně lepší než výše uvedené sledování na mobilu, které ztrátám zabránit nemusí. Její chyba je však v tom, že musíte měnit nastavení před každou transakcí a také zatím chybí velice důležitá informace – kolik to bude stát.

Ač mohou obavy ze zneužití karty k těmto službám přitáhnout značné množství zájemců, nejsou asi nejvhodnější pro každého. Při vysokém počtu transakcí se vám prodraží informační smsky, na pravidelné zvyšování a snižování zůstatků zase budete potřebovat čas. Mnohem lepší by bylo, pokud by podobná řešení aplikovala prostřednictvím svých systémů samotná banka a byla schopna operativněji řešit případné reklamace a stížností svých klientů.

Zmíněnou tiskovou zprávu eBanky si můžete přečíst zde.

Přivedly by vás poslední zprávy o podvodech s kartami k využívání výše zmíněných služeb? Máte nějaké vlastí řešení? Podělte se o své nápady a zkušenosti s ostatními.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-35
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 30 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2001 16:00, TGP

To je hodne dobry napad, diky za inspiraci :-)

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2001 11:09, SkrivanekT

dobrej nápad, díky

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (30 komentářů) příspěvků.
Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.