Co se děje | Jana Divinová | 17. 7. 2023 | 1 komentář
Kurz hraje českým návštěvníkům do karet. Turecká měna je nejslabší v historii, a naopak koruna jako by celou zimu chodila do fitka. Jak s tím ale správně naložit? Měnit peníze v Česku? Platit kartou? Nebo si vzít dolary a eura, která tu obchodníci bez problémů berou?
Jak na to | Veronika Hejná | 24. 4. 2020 | 73 komentářů
Spotřebitelé nemusí doplácet ceny za zájezdy, pokud je jisté, že se neuskuteční. Zdůrazňují to ministerstvo pro místní rozvoj s Českou obchodní inspekcí. Zastávají se také lidí, kteří zrušili cestu do severní Itálie ještě před uzavřením hranic.
Jak na to | Ondřej Tůma | 7. 3. 2017 | 1 komentář
Vybíráte letní dovolenou? Poradíme, kdy má smysl pojištění storna zájezdu a na co si při jeho sjednání dávat pozor.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 25. 11. 2013 | 7 komentářů
Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů
Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Jak na to | Ondřej Tůma | 16. 6. 2015 | 5 komentářů
Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Cestování | Michal Pravda | 6. 6. 2007
Toužíte po dovolené u moře, ale nemáte na ni našetřeno dost peněz? Pořiďte si zájezd na splátky. Poradíme, kam zajít pro nulové navýšení a jak vycestovat a nezaplatit předem ani korunu.
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2023
Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Když se řekne | Lukáš Zelený | 8. 12. 2015 | 3 komentáře
Pravděpodobně znáte pravidlo, že zboží koupené přes internet můžete do čtrnácti dnů bez udání důvodu vrátit. Existují ale výjimky, u kterých od vás už zboží nevezmou a peníze nevrátí.
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.
Co se děje | Veronika Hejná | 16. 4. 2020 | 106 komentářů
Zákon, který má ochránit cestovky před krachem, schválili po poslancích i senátoři. Současně aspoň trochu pomůže i některým klientům. Jak to má fungovat? Prozkoumali jsme, co zákon přináší.
Jak na to | Ondřej Tůma | 2. 11. 2011 | 7 komentářů
Babí léto je dávno pryč a místo slunečních paprsků nás budí šero a mlha. Z práce se vracíme za tmy a vyhlídky na dobrou náladu jsou vzdálené jako záchrana řecké ekonomiky. Pokud máte čas a peníze, můžete se rozhodnout pro radikální řešení a nepříznivému počasí na chvilku uniknout do teplých krajin.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 3. 2. 2014 | 7 komentářů
S německými cestovními kancelářemi vyráží každý rok na dovolenou zhruba sto tisíc Čechů. Důvod? Prý nižší cena a kvalitnější služby. Jsou zprávy o superlevných zájezdech do vyhlášených destinací s odletem z Mnichova či Drážďan pravdivé, nebo přehánějí?
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 9. 2020 | 4 komentáře
Za zájezd, který měl začít po 1. září a cestovka ho zruší, máte nárok na vrácení peněz. Složitější situace vznikne, když bude – podobně jako při lyžařských zájezdech do Itálie na začátku března – tvrdit, že varování úřadů, povinné testy nebo karanténa vám přece zájezd nezkazí.
Co se děje | Petr Kučera | 7. 3. 2020 | 27 komentářů
Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 20. 6. 2017
Někdo rád všechno zařídí sám a i dovolenou si organizuje na vlastní pěst. Jiný koupí si zájezd. To vyjde o něco dráž, ale všechno už zařizuje někdo jiný a člověk může jen relaxovat. A navíc má v případně nečekaných událostí garantovanou větší právní ochranu. S největší spotřebitelskou organizací dTest jsme připravili rady, na co si dávat pozor při pořizování dovolené.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Jak na to | Petr Kučera | 29. 7. 2021
Na výměnu poukazu, který jste dostali podle zákona zvaného Lex voucher, zbývá měsíc. O peníze nepřijdete ani v případě, že si náhradní zájezd nevyberete. Ale pozor: Pro vlastní vouchery jednotlivých cestovek mohou platit přísnější pravidla.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Když se řekne | Ondřej Tůma | 1. 2. 2013 | 2 komentáře
I když mají cestovní kanceláře podle zákona povinnost uvádět konečné ceny zájezdů, můžeme se stále setkat s černými ovcemi, které se tomuto nařízení snaží vyhnout. Znevýhodňují tím konkurenční cestovky a především klamou spotřebitele. Může je to však přijít pořádně draho.