Když se řekne | Pavla Adamcová | 24. 7. 2024
Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů. Pojďme si připomenout historii nejstarší tuzemské cestovní kanceláře, která se začala psát už v červenci 1920.
Jak na to | Pavla Adamcová | 18. 6. 2024
Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.
Jak na to | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024
Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2023
Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?
Co se děje | Jana Divinová | 17. 7. 2023 | 1 komentář
Kurz hraje českým návštěvníkům do karet. Turecká měna je nejslabší v historii, a naopak koruna jako by celou zimu chodila do fitka. Jak s tím ale správně naložit? Měnit peníze v Česku? Platit kartou? Nebo si vzít dolary a eura, která tu obchodníci bez problémů berou?
Jak na to | Petr Kučera | 29. 7. 2021
Na výměnu poukazu, který jste dostali podle zákona zvaného Lex voucher, zbývá měsíc. O peníze nepřijdete ani v případě, že si náhradní zájezd nevyberete. Ale pozor: Pro vlastní vouchery jednotlivých cestovek mohou platit přísnější pravidla.
Aktuality | Petr Kučera | 6. 11. 2020 | 2 komentáře
Evropská komise si u českého ministerstva pro místní rozvoj znovu stěžuje na takzvaný lex voucher. Tedy na zákon, díky němuž mohly cestovní kanceláře dávat klientům za zrušené zájezdy automaticky vouchery místo peněz. Informuje o tom Český rozhlas – Radiožurnál.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 9. 2020 | 4 komentáře
Za zájezd, který měl začít po 1. září a cestovka ho zruší, máte nárok na vrácení peněz. Složitější situace vznikne, když bude – podobně jako při lyžařských zájezdech do Itálie na začátku března – tvrdit, že varování úřadů, povinné testy nebo karanténa vám přece zájezd nezkazí.
Jak na to | Veronika Hejná | 24. 4. 2020 | 73 komentářů
Spotřebitelé nemusí doplácet ceny za zájezdy, pokud je jisté, že se neuskuteční. Zdůrazňují to ministerstvo pro místní rozvoj s Českou obchodní inspekcí. Zastávají se také lidí, kteří zrušili cestu do severní Itálie ještě před uzavřením hranic.
Co se děje | Veronika Hejná | 16. 4. 2020 | 106 komentářů
Zákon, který má ochránit cestovky před krachem, schválili po poslancích i senátoři. Současně aspoň trochu pomůže i některým klientům. Jak to má fungovat? Prozkoumali jsme, co zákon přináší.
Aktuality | Petr Kučera, Veronika Hejná | 9. 4. 2020 | 1 komentář
Pokud cestovní kancelář zruší zájezd s plánovaným odjezdem od 20. února do 31. srpna, nebude muset lidem vrátit peníze v hotovosti, pokud místo nich vydá poukazy na rovnocenné služby.
Co se děje | Petr Kučera | 7. 3. 2020 | 27 komentářů
Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 2. 2020 | 8 komentářů
Kvůli strachu klientů z koronaviru nebo souvisejících komplikací mohou cestovní kanceláře přijít o hodně peněz. Když se ani jedna ze stran nevzdá, zamíří spory o bezplatné zrušení smlouvy zřejmě k soudu.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Co se děje | Ondřej Tůma | 10. 4. 2018
Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 20. 6. 2017
Někdo rád všechno zařídí sám a i dovolenou si organizuje na vlastní pěst. Jiný koupí si zájezd. To vyjde o něco dráž, ale všechno už zařizuje někdo jiný a člověk může jen relaxovat. A navíc má v případně nečekaných událostí garantovanou větší právní ochranu. S největší spotřebitelskou organizací dTest jsme připravili rady, na co si dávat pozor při pořizování dovolené.
Jak na to | Ondřej Tůma | 7. 3. 2017 | 1 komentář
Vybíráte letní dovolenou? Poradíme, kdy má smysl pojištění storna zájezdu a na co si při jeho sjednání dávat pozor.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 6. 2016
Léto je tu! Pokud nejsou váš ideál prázdniny u rybníka a radši byste relaxi u moře nebo poznávání zahraničních památek, nejspíš plánujete dovolenou nad katalogy cestovních kanceláří nebo agentur. Málokdo si uvědomí, že mezi kanceláří a agenturou je rozdíl, který vám může pořádně přitopit, když budete v problémech. dTest přináší rady pro bezpečný výběr zájezdu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 12. 2015 | 1 komentář
Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?
Když se řekne | Lukáš Zelený | 8. 12. 2015 | 3 komentáře
Pravděpodobně znáte pravidlo, že zboží koupené přes internet můžete do čtrnácti dnů bez udání důvodu vrátit. Existují ale výjimky, u kterých od vás už zboží nevezmou a peníze nevrátí.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 10. 2015 | 12 komentářů
Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.
Jak na to | Ondřej Tůma | 16. 6. 2015 | 5 komentářů
Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 3. 2. 2014 | 7 komentářů
S německými cestovními kancelářemi vyráží každý rok na dovolenou zhruba sto tisíc Čechů. Důvod? Prý nižší cena a kvalitnější služby. Jsou zprávy o superlevných zájezdech do vyhlášených destinací s odletem z Mnichova či Drážďan pravdivé, nebo přehánějí?
Když se řekne | Ondřej Tůma | 27. 11. 2013 | 6 komentářů
Zimní turistická sezóna je tu. Poradíme vám, na co si dávat pozor při výběru lyžařského zájezdu na slevových serverech.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 25. 11. 2013 | 7 komentářů
Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 5. 2013 | 1 komentář
Turisté, kteří se v létě chystají k moři s aerobikem či jazykovou školou, by měli být na pozoru. Jejich zájezd totiž dost možná nebude pojištěný. Dozorující orgány si problém přehazují jako horkou bramboru.