Vrácení zboží je proces, kdy zákazník vrací zakoupené zboží prodavači nebo obchodu. Vrácení zboží může mít různé motivace, od nefunkčnosti dané věci, unáhlené koupě, z důvodu nevhodného dárku a další. Do stanovené doby lze vrátit zboží bez udání důvodu, v případě překročení této doby je nutné k reklamaci mít důvod.
Zboží musí být vráceno zpravidla v původním balení anebo v prodejcem uvedeném stavu. Za vrácení zboží je možné dostat zpět své peníze, nové zboží anebo body do věrnostního programu.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 12. 2017
I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 12. 2015 | 1 komentář
Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?
Jak na to | Petra Dlouhá | 27. 12. 2016 | 1 komentář
Ježíšek šlápnul vedle. Výměna a vracení dárků – co všechno můžete v obchodě podle zákona žádat a kdy nezbývá než doufat ve vstřícnost prodejce?
Jak na to | Monika Veselíková | 16. 11. 2018 | 2 komentáře
Předvánoční nákupní shon vypukne během několika dní. Peníze.cz přinášejí pár dobrých rad pro každého, kdo chce letos pořídit dárky online.
Jak na to | František Mašek | 27. 12. 2010
Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?
Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 3. 2011
Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.
Jak na to | František Mašek | 12. 4. 2010
Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.
Jak na to | Ondřej Tůma | 19. 11. 2013 | 2 komentáře
Vánoce za rohem a na nákup dárků není čas. Geometrickou řadou roste počet Čechů, kteří budou dárky pořizovat na internetu. Poznáte bezpečný e-shop? Dokdy můžete objednávat zboží, abyste ho určitě měli do Štědrého dne? A jak postupovat v případě reklamace? Víme a poradíme.
Co se děje | Petra Dlouhá | 4. 7. 2012 | 10 komentářů
Přemluv bábu a dědu, ať nechodí na předváděcí akce – iniciativa, která těžko získá stejnou podporu jako ta antilevicová, potřebná by ale byla jak sůl. Hon na důchodce pokračuje. Teď aspoň pochybní dealeři přijdou o hrst broků. Smlouva „uzavřená doma“ už nebude znamenat tutovou ránu na komoru.
Co se děje | Světlana Rysková | 24. 1. 2011
Od ledna platí nový zákon o spotřebitelském úvěru. Neřeší sice řadu palčivých problémů, přece jen však umožňuje, abychom se snadněji zbavili například vázaného úvěru, nevýhodné kreditní karty nebo levněji předčasně splatili americkou hypotéku.
Když se řekne | Lukáš Zelený | 8. 12. 2015 | 3 komentáře
Pravděpodobně znáte pravidlo, že zboží koupené přes internet můžete do čtrnácti dnů bez udání důvodu vrátit. Existují ale výjimky, u kterých od vás už zboží nevezmou a peníze nevrátí.
Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů
Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů
I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.
Když se řekne | Jana Divinová | 16. 8. 2022 | 1 komentář
Koupit letenku s předstihem se obvykle vyplatí. Když pak opravdu poletíte. Změna termínu nebo vrácení letenky něco stojí a u nejlevnějších lístků nebývají vůbec možné.
Co se děje | Petr Kučera, Jana Divinová | 14. 11. 2022
Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Jak na to | Gabriel Pleska | 2. 5. 2023
I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář
Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 31. 8. 2023
Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 5. 2015 | 27 komentářů
Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku či dítě, obojí mít nemůžou. Pro řadu z nich to byl impulz začít víc nakupovat na firmu. Jenže pozor: při nákupu na IČO přicházíte o ochranu, kterou zákon zaručuje spotřebitelům.
Co reklama neřekla | Jana Divinová | 29. 8. 2023 | 1 komentář
Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?