Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům
Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 1 komentářů)
24. 12. 2015 14:45 | Makoň
1. Market – tam zpravidla není výměna či vrácení nevhodného dárku problém. Stačí nám paragon, původní nepoškozený obal a nepoužívané a námi nepoškozené zboží. 2. Běžná /kamenná/ prodejna nebo pevný stánek na trhu a) – prodejce má /měl/ u pokladny nebo na jiném viditelném místě zřetelnou vývěsku, na které takovou možnost veřejně oznamoval nebo nám takovou svoji ochotu poznamenal do paragonu. Pak se jedná z jeho strany o příslib a pro jednání o výměně či vrácení by měly být postačující podmínky uvedené v bodě 1 popř. upřesněné vývěskou. b) Obchodník žádnou takovou možnost písemně nepřislíbil, popř. prodavač možnost výměny či vrácení připustil ústním slibem. V tomto případě výsledek jednání záleží jen na ochotě prodávajícího, který si může dávat další podmínky a na Vašich vyjednávacích schopnostech. II. Dárek byl koupen mimo obvyklá místa k obchodování- kupujícímu nebyl dán potřebný čas si nákup rozmyslet, věc si prohlédnout nebo vyzkoušet. Ve všech těchto případech můžeme koupenou věc do 14 ti dnů vrátit a požádat o výměnu nebo od kupní smlouvy odstoupit. Taková místa jsou:
1. Mobilní stánek na chodbě /obchodu, nádraží a pod/ , koupě na ulici, doma mezi dveřmi od podomních prodejců, na základě nabídly po telefonu a ve většině případů na předváděcích akcích. Podmínkou je vědět od koho jsme vůbec nakoupili, mít doklad nebo alespoň svědka, nejlépe dva. Zkušenost říká, že v 99% případů neuspějete. Proto také takové nakupování nedoporučujeme. 2. Internetový obchod – dnes již zažitý způsob nakupování ,vrácení či výměny koupeného. Většina internetových obchodů má na svých obchodních internetových stránkách i formulář pro odstoupení od smlouvy. Stačí jen vyplnit a odeslat,včetně zboží. ALE, vždy je ale. Zkušenosti nám říkají, že ještě před rozhodnutím koupit po internetu je vhodné až důležité si přečíst obchodní podmínky prodávajícího, zejména pasáže o reklamaci a vrácení zboží.