Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 1. 2016 | 3 komentáře
Možná také občas přemýšlíte nad tím, kde byste mohli ušetřit nějakou tu korunu. Můžete si říct, že tenhle měsíc ušetříte o měsíc víc, že nebudete tolik chodit po kávičkách, že si tu nekoupíte tamto, tu ono. Když se podaří, gratulujeme. Lepší než ušetřit jednou deset tisíc je ušetřit pár stovek – ale každý měsíc na pravidelných platbách.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 9. 2015 | 8 komentářů
S mobilním operátorem na věčné časy? Kdepak, klidně můžete zvednout kotvy a jít hledat štěstí jinam. Přečtěte si, jak a kdy je možné operátorovi vypovědět smlouvu.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář
Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 2. 2015 | 38 komentářů
V Chorvatsku se dohodli na odpuštění dluhů nejchudším. Škrtnout závazky zhruba 75 tisíc lidí se zavázala vláda, obce, banky, telekomunikace… Ať už byl důvod pragmatický, nebo tu rozhodl nějaký morální imperativ, bude zajímavé sledovat, jestli chorvatský příklad nestrhne lavinu… Kdo by se podle vás takového nápadu ujal v Česku?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 10. 2014 | 6 komentářů
Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 4. 9. 2014
Černý puntík v rejstříku dlužníků! V úvěrových registrech se ukládají informace o tom, jak vzorně či naopak nepříkladně splácejí své závazky klienti bank, nebankovních finančních společností, telekomunikačních firem či dodavatelů energií. Když je vaše platební morálka nízká, může to mít tuze nepříjemné důsledky, až budete třeba od banky něco vážně potřebovat.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 11. 4. 2014 | 7 komentářů
Evropská unie se snaží prosadit zrušení roamingových poplatků. Díky tomu by mělo výrazně zlevnit mezinárodní volání. Nepokusí se operátoři zareagovat zdražením domácích hovorů? Zeptali jsme se člena Rady ČTÚ Ondřeje Malého, novináře Patricka Zandla, europoslankyně Zuzany Roithové, zástupců mobilních operátorů a mnoha dalších odborníků.
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 9. 2. 2014
Lidé, kteří chtějí opustit svého mobilního operátora před původně domluveným termínem, získají lepší postavení než dosud. Pokuty za předčasné ukončení smlouvy totiž díky vloni schválené novele klesají na maximálně pětinu součtu zbývajících paušálů s tím, že klient bude muset doplatit i cenu zvýhodněného zařízení, například telefonu, pokud si ho při podpisu zařídil.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 11. 2013 | 2 komentáře
Češi se čtvrtého mobilního operátora opět nedočkají. V ostře sledované aukci kmitočtů uspěli jen tři zavedení hráči. K výraznějšímu zlevnění cen volání tak podle všeho nedojde. Co si o tom myslí člen Rady ČTÚ Ondřej Malý, manažerka T-Mobilu Alice Selby, neúspěšný účastník dražby Tomáš Budník, zástupce Tarifomatu Petr Fajmon a další odborníci?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 8. 2013 | 3 komentáře
V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice, které nejen přitáhly pozornost, ale ještě dnes se na ně vzpomíná. V pokračování rozhovoru jsme s Pavlem Turkem mluvili o sponzorování sportu a o sportovním marketingu v Česku, o fotbalovém bahně a samozřejmě také o tom, co on sám právě teď podniká.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2013 | 16 komentářů
Nejste spokojeni s cenou svého mobilního tarifu? Rozčilujou vás nekvalitní služby stávajícího mobilního operátora? Potřebujete víc volných minut nebo neomezený internet? Končí vám studentský tarif a hledáte podobně levnou alternativu? Vyzkoušejte naši kalkulačku nejlevnějších mobilních tarifů. Dokážeme srazit cenu volání až o polovinu.
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 4. 2013 | 14 komentářů
Nové tarify mobilních operátorů nejsou skutečnou cenovou revolucí. A jejich „převratné“ nabídky skrývají pěkné háčky.
Analýza | Juraj Urbančík | 22. 3. 2013 | 4 komentáře
Akcie Telefóniky jsou nejníž za několik posledních let, aktuálně na úrovni z roku 2004. Každoroční výplata vysoké dividendy přinesla svou daň. Společnost vyplácí každoročně dividendu odpovídající desetině výnosu a my se podíváme, co to znamená pro hospodaření firmy. Je ještě čas přidat se k těm, kteří si ji užijou, nebo už jste prošvihli příležitost? Koupit, nebo prodat?
Aktuálně.cz | ČTK, Kateřina Vokurková | 17. 3. 2013 | 4 komentáře
Na český trh vstoupí nový virtuální operátor Centropol Telecom. Služby začne zákazníkům nabízet letos v září. Virtuálním operátorem se chce stát také Tesco a mediální skupina Mafra.
Aktuálně.cz | Zuzana Kubátová | 13. 1. 2013 | 5 komentářů
Po 16 letech pouští Petr Kellner ze svého portfolia Českou pojišťovnu. Další český cíl? Rozjet čtvrtého mobilního operátora.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 11. 2012 | 2 komentáře
Telefonisti, tedy všichni, pozor! Možná přijde i čtvrtý operátor. Přinese nižší ceny a lepší služby? Ptali jsme se člena Rady Českého telekomunikačního úřadu Ondřeje Malého, Romana Nováčka z projektu Tarifomat a dalších zajímavých osobností.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 10. 2012 | 17 komentářů
Na konci loňského roku vlastnilo mobilní telefon přes šest miliard lidí. V Česku máme aktivních SIM karet víc než obyvatel – čtrnáct milionů. Operátoři od začátku října všechna data o našem telefonování, textování i pohybu opět archivují pro policii. Pomůže nám to, když nám někdo mobil ukradne?
Co se děje | Petra Dlouhá | 24. 10. 2012 | 14 komentářů
V Česku je přes čtrnáct milionů aktivních SIM karet. Na jednoho člověka (včetně novorozeňat, která ale zas tak často nevolají) u nás tedy připadá téměř jeden a půl telefonního čísla. Údaje o všech našich hovorech, esemeskách i pohybu operátoři od začátku října opět povinně sbírají – pro policii.
Co se děje | Petra Dlouhá | 18. 9. 2012 | 19 komentářů
Předražené volání, donebevolající marže, jedna z nejhorších mobilních sítí v Evropě, oligopol tří firem, selhávající regulace. Podobné vysvědčení vystavují odborníci fungování mobilních operátorů v Česku opakovaně. Pojďme se na to ale podívat očima běžného občana. Proč se u nás zatraceně volá tak draze?
Co se děje | Petra Dlouhá | 17. 7. 2012 | 8 komentářů
Češi nezvládají své dluhy. V prodlení se splácením je už milion lidí. Celková dlužná částka po splatnosti v Česku přesahuje čtyřicet miliard. Věřitelům se nabízí nový a překvapivý spojenec: Česká pošta. Pošťáci rozjíždějí nový byznys: vyrážejí na lov dluhů.
Co reklama neřekla | Jiří Hlavenka | 19. 6. 2012 | 11 komentářů
Triky a fauly telefonních operátorů.
Jak na to | Jiří Hlavenka | 12. 6. 2012 | 9 komentářů
Možná už tento týden budou zveřejněny podmínky aukce, jejíž vítěz by se mohl stát čtvrtým mobilním operátorem. Možná ale není potřeba čekat, jestli z něj vyroste štika mezi línými kapříky. Možnost tak trochu obejít operátory a volat levně má totiž stále víc z nás. A dneska už to ani nemusí bolet.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Co se děje | Ondřej Tůma | 21. 2. 2012 | 12 komentářů
Zákazníkům mobilních operátorů v České republice dochází trpělivost. Volají po levnějším volání – a dovolat se nemůžou, na druhé straně ticho. Existují vyhlídky na změnu k lepšímu, nebo nám bude vysoký účet za telefon pít krev na věky věků?
Jak na to | Roman Baroš | 3. 1. 2012 | 24 komentářů
Tak, Vánoce za námi, dárky rozdány, stromečky dosloužily a odpočívají na smetišti, i poslední cukroví už zmizelo. Přichází návrat do reality a čas splácet loňské hříchy. Tím myslím především půjčky, které jste si i přes naše varování vzali. Ale i pokud nedlužíte, můžete ocenit tipy a rady, jak ušetřit.
Jak na to | Michal Kašpárek | 4. 11. 2011 | 8 komentářů
Pět aplikací a mobilních webů vám pomůže najít bankomat, přepočítat ceny z cizích měn na koruny nebo taky najít restauraci, kde nebudete litovat utracených peněz.
Když se řekne | Věra Tůmová | 29. 10. 2011
Šéfka call centra je šedá eminence pojišťovny: osobně se s ní téměř nesetkáte, ale ona přesto musí vědět, co jako klienti chcete a potřebujete. A abyste byli spokojení vy jako klienti, musí být spokojení i její podřízení, což jsou především operátoři call centra, na jejichž práci denně dohlíží.
Jak na to | Ondřej Tůma | 11. 10. 2011 | 26 komentářů
Mobilní telefon k dnešní mládeži neodmyslitelně patří. Spousta provolaných minut s kamarády, desítky esemesek rodičům, sledování Facebooku přes internet na mobilu. Kdo však mladým nabízí tyto služby nejvýhodněji? To se dozvíte v naší srovnávačce.
Když se řekne | Martin Vlnas, Věra Tůmová | 30. 9. 2011 | 2 komentáře
Na první pohled se může zdát, že práce operátorů v call centru pojišťovny musí být nuda a stereotyp. Naopak! Uklidňování rozčileného klienta nebo skládání puzzle z kusých informací je někdy adrenalinový sport. Operátorka navíc musí zvládat i všetečné dotazy pojišťovacích makléřů, kteří pojistky prodávají.