Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006
Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.
Publicistika | Jan Stuchlík | 5. 10. 2007
Zákazníci českých mobilních operátorů mají na výběr z různých roamingových programů. Standardní tarif by měl obsahovat takzvanou eurosazbu. Ostatní balíčky lákají nejen na nižší hovorné.
Životní situace | Jan Stuchlík | 5. 10. 2007 | 1 komentář
Čeští operátoři nabízejí levnější volání v rámci Evropské unie za takzvaný eurotarif od léta. Ve srovnání s Nizozemci ovšem zaplatí Češi v rámci této sazby za volání z EU stále třikrát více. Lépe jsou na tom i Britové, Irové, Belgičané či Rakušané.
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Akcie | Pavel Slavík | 27. 11. 2007
Pražská burza se v tomto týdnu podívala na nejnižší úrovně
za poslední tři měsíce. Index PX po více jak dvouprocentním poklesu z
minulého týdne oslabil o dalších téměř 1,5 procenta.
Co se děje | Věra Tůmová | 24. 4. 2008 | 2 komentáře
Placení mobilem by usnadnilo život milionům lidí. Zatím ale neexistuje jednotný systém, který by podporovali mobilní operátoři i banky. Ti se zatím na spolupráci nejsou schopni dohodnout.
Co se děje | Věra Tůmová | 21. 5. 2008 | 3 komentáře
V zahraničí je poměrně obvyklé, že někteří zaměstnanci platí služební výdaje firemní platební nebo kreditní kartou. Tuzemské firmy si na tento platební nástroj teprve zvykají. Zatím jich je vydáno pár set tisíc. Nejvíce z nich nese logo Komerční banky.
Co se děje | Jan Stuchlík | 17. 6. 2008 | 3 komentáře
Dvě koruny. Tolik by se už brzy mohlo platit za SMS zprávu odeslanou z některé ze zemí Evropské unie do Česka. Zatím si mobilní operátoři účtují v roamingových tarifech osm korun bez daně z přidané hodnoty.
Aktuálně.cz | Martin Zikmund | 7. 7. 2009
Slušnou sumu peněz můžete uspořit, pokud si před cestou do ciziny vyberete pro váš mobilní telefon ten nejvýhodnější tarif. Na cesty do některých zemí se může vyplatit i dočasná změna operátora.
Aktuálně.cz | Veronika Skálová | 10. 5. 2010 | 4 komentáře
Do historie by letošní 7. červen mohl vstoupit jako den, kdy slovo "neomezeně" dostalo nový význam. Nově totiž bude znamenat pouhých pět hodin. Tedy podle výkladu mobilního operátora T-Mobile.
Co se děje | Petra Dlouhá | 21. 2. 2011 | 64 komentářů
Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.
Jak na to | Arsen Lazarevič | 21. 4. 2011 | 14 komentářů
Přišla krize a firmy řezaly náklady. Projevilo se to i na platech: jejich růst polevil, ve 4. čtvrletí roku 2010 reálné mzdy dokonce poklesly. Šetření se tedy nevyhne ani domácnostem. Přinášíme pár praktických rad. Vyzkoušejte je – a nakonec možná zjistíte, že se v pepito zástěře řezníka podřezávajícího výdaje cítíte dobře.
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Jak na to | František Mašek | 18. 5. 2011 | 11 komentářů
Záruční lhůta na zakoupené zboží bývá dvouletá, promlčecí lhůta v případě placení telefonu činí tři roky a u daní dokonce šest let. Víte, které doklady nemusíte skladovat příliš dlouho a jaké je naopak šikovné delší dobu archivovat?
Co se děje | Petra Dlouhá | 23. 5. 2011 | 44 komentářů
Neúnavné týmy náhončích telefonních operátorů nás pronásledují na každém kroku. Kdyby byli jen otravní... Jenže oni se nás (a zejména slabé, staré nebo nezkušené) často snaží podvést. Vymýšlejí si, kamuflují, hrají na city…
Jak na to | Michaela Kadlecová | 26. 5. 2011 | 11 komentářů
Také se při každém vyúčtování za mobil chytáte za hlavu a říkáte si, že to asi přeháníte? Není to ale jen tím, že voláte každou chvíli – služby našich operátorů jsou ve srovnání s jinými evropskými zeměmi prostě drahé, a to ani nemusíme přepočítávat na paritu kupní síly.
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 12. 6. 2011 | 5 komentářů
Případ necelých sedmi set korun, o které se žena kdysi přela s předchůdcem mobilního operátora Vodafone, přinesl další drsný důkaz, že spravedlnost v Česku může být dlouho slepá.
Jak na to | Michaela Kadlecová | 24. 6. 2011 | 19 komentářů
Znáte svůj telefon důvěrně a víte, co kdy dělá? Někdy se po dovolené ukáže, jakého poťouchlíka jste hřáli v kapse, hýčkaly v kabelce! Hlídali jste se, telefonovali skromně, omezili SMS. A přece vás po návratu čeká horentní účet od operátora. Váš mobil mlsal na dovolené data. A vy to zaplatíte!
Co se děje | František Mašek | 11. 7. 2011
Ne každé číslo, které začíná devítkou je nebezpečné. Na některých se sice poskytují peprně zpoplatněné služby – ať už jde o erotiku, ezoteriku, soutěže, poradenství či „poradenství“, jiná však patří ctihodným institucím. Kdy to zvedne madam Erika a kdy se dovoláte na policejního podplukovníka?
Když se řekne | Martin Vlnas, Věra Tůmová | 30. 9. 2011 | 2 komentáře
Na první pohled se může zdát, že práce operátorů v call centru pojišťovny musí být nuda a stereotyp. Naopak! Uklidňování rozčileného klienta nebo skládání puzzle z kusých informací je někdy adrenalinový sport. Operátorka navíc musí zvládat i všetečné dotazy pojišťovacích makléřů, kteří pojistky prodávají.
Jak na to | Ondřej Tůma | 11. 10. 2011 | 26 komentářů
Mobilní telefon k dnešní mládeži neodmyslitelně patří. Spousta provolaných minut s kamarády, desítky esemesek rodičům, sledování Facebooku přes internet na mobilu. Kdo však mladým nabízí tyto služby nejvýhodněji? To se dozvíte v naší srovnávačce.
Když se řekne | Věra Tůmová | 29. 10. 2011
Šéfka call centra je šedá eminence pojišťovny: osobně se s ní téměř nesetkáte, ale ona přesto musí vědět, co jako klienti chcete a potřebujete. A abyste byli spokojení vy jako klienti, musí být spokojení i její podřízení, což jsou především operátoři call centra, na jejichž práci denně dohlíží.
Jak na to | Michal Kašpárek | 4. 11. 2011 | 8 komentářů
Pět aplikací a mobilních webů vám pomůže najít bankomat, přepočítat ceny z cizích měn na koruny nebo taky najít restauraci, kde nebudete litovat utracených peněz.
Jak na to | Roman Baroš | 3. 1. 2012 | 24 komentářů
Tak, Vánoce za námi, dárky rozdány, stromečky dosloužily a odpočívají na smetišti, i poslední cukroví už zmizelo. Přichází návrat do reality a čas splácet loňské hříchy. Tím myslím především půjčky, které jste si i přes naše varování vzali. Ale i pokud nedlužíte, můžete ocenit tipy a rady, jak ušetřit.
Co se děje | Ondřej Tůma | 21. 2. 2012 | 12 komentářů
Zákazníkům mobilních operátorů v České republice dochází trpělivost. Volají po levnějším volání – a dovolat se nemůžou, na druhé straně ticho. Existují vyhlídky na změnu k lepšímu, nebo nám bude vysoký účet za telefon pít krev na věky věků?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Jak na to | Jiří Hlavenka | 12. 6. 2012 | 9 komentářů
Možná už tento týden budou zveřejněny podmínky aukce, jejíž vítěz by se mohl stát čtvrtým mobilním operátorem. Možná ale není potřeba čekat, jestli z něj vyroste štika mezi línými kapříky. Možnost tak trochu obejít operátory a volat levně má totiž stále víc z nás. A dneska už to ani nemusí bolet.
Co reklama neřekla | Jiří Hlavenka | 19. 6. 2012 | 11 komentářů
Triky a fauly telefonních operátorů.
Co se děje | Petra Dlouhá | 17. 7. 2012 | 8 komentářů
Češi nezvládají své dluhy. V prodlení se splácením je už milion lidí. Celková dlužná částka po splatnosti v Česku přesahuje čtyřicet miliard. Věřitelům se nabízí nový a překvapivý spojenec: Česká pošta. Pošťáci rozjíždějí nový byznys: vyrážejí na lov dluhů.