Private banking – na vrcholu pyramidy
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Pobočková síť jsou propojená fyzická místa provozovaná jednou institucí za účelem poskytování služeb nebo sloužící k prodeji produktů. Těmito fyzickými místy jsou pobočky a zajišťují dostupnost poskytovaných služeb nebo prodej zboží na různých místech. Hlavní výhodou pobočkových sítí je snadný přístup pro zákazníky. Je nutné ale zajistit chod všech poboček dle standardů organizace, například zajistit kvalitní řízení provozu nebo personálu a umožnit dostatečnou komunikaci mezi pobočkami.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 14 komentářů
Koronavirová karanténa urychlila plány na rušení některých poboček nebo jejich přechod na čistě poradenskou funkci. Revoluci ale nechystáme, říkají banky.
Rozhovor | Daniel Tácha | 3. 11. 2015 | 1 komentář
Fio banka dnes obsluhuje více než 530 tisíc klientů. Bezmála 90 tisíc z nich má přitom u ní založený obchodní účet pro investování na finančních trzích. Fio banka je tak největší on-line poskytovatel brokerských služeb v Česku. „Brokerské služby nabízíme jak na evropských, tak amerických trzích,“ říká její obchodní a marketingový ředitel Jan Bláha.
Články | redakce Peníze.CZ | 21. 3. 2002
Přetiskujeme email, který dnes přišel do naší redakční schránky: "Zdravím všechny všechny oslovené a chci Vás varovat před nepříjemnostmi, které jsem na vlastní kůži včera zažila!"
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2021 | 4 komentáře
Českomoravská stavební spořitelna se víc propojí s ČSOB, do skupiny se víc začlení i Hypoteční banka. Vrcholí také slučování Poštovní spořitelny s mateřskou bankou. Vidět to bude jak na pobočkách, tak v novém internetovém a mobilním bankovnictví. O roce velkých změn jsme si povídali s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Tomáš Skřivánek | 7. 12. 2001
Investičnímu procesu v Investiční společnosti České spořitelny šéfuje Martin Burda - věkem i funkčně – nejmladší náměstek. Do ISČS přišel třicetiletý Burda teprve před dvěma měsíci.
Články | Petr Vykoukal | 17. 5. 2001
Kam si vaše babička ukládá peníze? Pod matraci, nebo do starého kožichu ve skříni? Možná byste byli raději, kdyby si je ukládala na účet. Poradíme vám, jak jej vybrat.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 3. 2021 | 3 komentáře
Po uvolnění omezení se vrátíme k předchozímu stavu, plánují banky. Koronavirus však může přinést větší změnu, než to loni vypadalo. Digitalizace skokově stoupla. I když většina poboček přežije, jejich podoba se dál výrazně promění.
Články | Dana Chytilová | 23. 11. 2006
Má cenu pojistit si platební kartu proti zneužití? Můžete si právě k té vaší pojištění sjednat? Nebo už dokonce pojištění obsahuje? A víte, že od příštího roku bude jedna banka ručit za vaše peníze, aniž byste si pojištění vůbec pořizovali? Nejen toto se dozvíte v našem článku.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2017 | 18 komentářů
Když končí kampelička, bývá to signál k poplachu. U záložny Creditas to bylo jinak. Její konec totiž nebyl náhlý, ale dlouhodobě plánovaný: k prvnímu lednu se změnila na banku. V soutěži o klienta nesází na bombastickou reklamu a jedinečné inovace, zaujmout chce „klasickým konzervativním bankovnictvím“.
Analýza | Ondřej Tůma | 19. 8. 2015 | 11 komentářů
Hraje se o velké peníze. O vaše peníze. Komu z nich dáte ukousnout. Sledujeme, jak v Česku probíhá boj o bankovní klienty, jaké je skóre a čím vás banky v nejbližší době zkusí dostat na svoji stranu.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Když se řekne | Michal Chleboun | 19. 4. 2012 | 3 komentáře
Moderní banka bez internetu, to je pochopitelně nesmysl. A nemáme samozřejmě na mysli jen případnou neexistenci internetové prezentace. Současnost správy účtu je v internetovém bankovnictví.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.
Články | Petr Vykoukal | 1. 7. 2003
Leasing se u nás zatím vžil spíše jako nástoj k získání auta (či čehokoliv jiného) do vlastnictví. Operativní leasing se tak díky tomu, že takovou možnost nenabízí držel zatím v pozadí. Jeho výhody ale dnes začínají lákat stále více firem. A s rostoucí poptávkou roste i nabídka.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Tomáš Skřivánek | 17. 10. 2001 | 1 komentář
Dát zaměstnanci vysoký plat již nestačí. Od poloviny devadesátých let se stále důležitější součástí motivace zaměstnanců stávají benefity. Ty jsou považovány za efektivní nástroj stabilizace zaměstnanců a významný prvek firemní kultury.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Články | Tomáš Skřivánek | 12. 2. 2002
Jeden z klíčových lidí předchozího Vávrova managementu Komerční banky odchází. Jeho místo šéfa distribuce banky obsadí Francouz Michel Fenot.
Co se děje | Jiří Hovorka | 8. 9. 2020 | 2 komentáře
Komerční banka od prosince zdraží papírové výpisy a některé další služby. Končí s baťovskými cenami s devítkou na konci. Na účet zdarma to zatím nevypadá.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Jan Kurka | 20. 12. 2000
Rovnice jeden účet se rovná jedna osoba už dávno neplatí. S jedním účtem totiž může disponovat více osob. Pokud chcete, můžete tedy manželce nebo manželovi dovolit, aby utrácel vaše peníze.
Co se děje | František Mašek | 19. 1. 2011 | 70 komentářů
Češi jsou považováni za konzervativní, což jim ale nijak nebrání v hledání „banky snů“. Často však bohužel spíše teoreticky. Zajímavé vodítko při tomto hledání nabízí projekt nejvstřícnější banka, pojatý šířeji než řada jiných hodnocení. Loni se jí stala GE Money Bank. Jaký je váš favorit?
Co se děje | Michal Höschl | 10. 2. 2011 | 41 komentářů
Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz těch domů stojí? Kdo ho platí? A nejsou zbytečné?
Články | Petr Vykoukal | 13. 11. 2001
Zatímco v přímém bankovnictví na mobilech patří GE Capital mezi špičku, v internetu má co dohánět. Svou Internetbanku spustila začátkem listopadu, o mnoho měsíců či let později než ostatní. Jak navíc ukázal náš test, je v ní ještě dost prostoru na dodělávky.
Články | Petr Vykoukal | 9. 1. 2001
"Placení kartou je zdarma", řekla mi úřednice na přepážce banky, když jsem si zřizoval svůj nový účet. Celý další měsíc jsem v obchodech platil kartou, vždyť je to přece zadarmo. Moje nadšení však vydrželo pouze do prvního výpisu z účtu. Každá transakce stála pět korun. Ne za to, že jsem platil kartou, ale za položky na výpise.
Stránka 3/8