Nejvstřícnější bankou je GE Money Bank

Nejvstřícnější bankou je GE Money Bank
Češi jsou považováni za konzervativní, což jim ale nijak nebrání v hledání „banky snů“. Často však bohužel spíše teoreticky. Zajímavé vodítko při tomto hledání nabízí projekt nejvstřícnější banka, pojatý šířeji než řada jiných hodnocení. Loni se jí stala GE Money Bank. Jaký je váš favorit?

Najít banku se všemi pomyslnými nej či pěti P je obtížné, ne-li nemožné. Jedno ze zajímavých vodítek, jak se orientovat v přehršli soutěží, hodnocení a ocenění či porovnávání finančních institucí představuje projekt Vstřícná banka, který jeho organizátor server www.bankovnipoplatky.com, označuje jako první klientský rating bank v České republice.

Projekt, na němž se podílejí některé finanční instituce, školy a Sdružení podnikatelů a živnostníků, má daleko širší záběr než klasické soutěže. Hodnotí totiž výši poplatků, ale i kvalitu nabízených produktů či služeb, a kromě toho také přístup jednotlivých bank ke klientům. Toto hodnocení se navíc provádí průběžné - za každé čtvrtletí - a z něj pak vycházejí výsledky za celý rok.

Loni získala se 65,51 procenty nejvyšší ocenění GE Money Bank. Za ní se umístily v poměrně těsném závěsu Poštovní spořitelna (64,12 %), Raiffeisenbank 63,33 %, Komerční banka 63,16 % a Česká spořitelna 62,48 %. V posledních dvou čtvrtletích ale zvítězila Fio Banka. Ta ovšem vstoupila na trh až koncem loňského prvního čtvrtletí a nemohla proto být posuzována za celý rok. Dodejme, že v prvním čtvrtletí 2010 byla vyhodnocena jako nejvstřícnější banka Raiffeisenbank, v následujícím GE Money Bank.

„Hlavním cílem projektu ovšem není vybrat vítěze, ale zjistit trend, jak jsou posuzovány jednotlivé banky,“ uvedl šéfredaktor serveru Bankovnípoplatky.cz Patrik Nacher. Podle pravidel hodnocení, která najdete na tomto webu, se přitom konečný výsledek skládá ze tří částí.

Anketa

Změnili jste někdy banku, jejíchž služeb využíváte?

Uvedený server posuzuje velikost bankovních poplatků ve srovnání s konkurencí, průhlednost cen a vstřícnost poplatkové politiky ke klientům jednotlivých finančních institucí. Jejich podíl na konečném hodnocení činí 0,75.

Druhou část hodnocení, tedy kvalitu služeb a škálu produktů, které nabízejí jednotlivé bankovní domy, má na starosti odborná porota. Dosažené výsledky mají v hodnocení váhu 1,75.

Zaregistrovaní čtenáři pak na zmíněném webu hodnotí, jak banka působí na veřejnost, úroveň její komunikace s klienty, míru otevřenosti banky vůči veřejnosti, ale také způsob, jak řeší případné spory. Názory veřejnosti se promítají do celkových výsledků vahou 0,5.

Nízkonákladové banky, které nabízejí služby s nulovými nebo minimálními poplatky, se neprosadily, což podle Nachera potvrzuje, že  rozhodují hlavně jiná kritéria, než velikost poplatků.  

Jaké má banka tři P?

Ideálem by bylo najít banku, která má pomyslných pět P. Klientům však bohatě postačí, když budou spokojeni s jejími třemi P – produkty, poplatky a pobočkami.

Co loni nejvíce ovlivnilo hodnocení? Odborníci, posuzující jednotlivé banky, označili za nejzajímavější krok roku 2010 zavedení Osobního účtu ERA Poštovní spořitelny a některé novinky GE Money Bank. Ty měly také největší vliv (podíl produktů v hodnocení nejvstřícnější banky je nejvyšší) na výsledky ratingu. Zdražení některých služeb bank, příkladem může být třeba Česká spořitelna, je naopak stálo určitý posun dolů.

Jedním z cílů tohoto hodnocení je podle Nachera vytvořit tlak na zlepšení služeb jednotlivých finančních institucí. Málokdo přitom ovšem ví, že klienti jednotlivých bank mohou využít tzv. Kodex mobility bankovních služeb a s jeho pomocí během několika minut změnit bankovní dům, který jim nevyhovuje.

Stačí si pomocí podpisu zajistit bezpracné otevření účtu v nové bance, ale i převedení všech trvalých příkazů a souhlasů s inkasem z původní banky do nové. Kodex se vztahuje pouze na fyzické osoby a běžné účty. Pokud klient používal starý účet déle než rok, nesmí si banka za jeho zrušení a převod jinam podle zákona o platebním styku účtovat žádné poplatky. Celý proces nesmí trvat déle než 15 pracovních dnů, uvádí server Bankovnípoplatky.com.

Kodex mobility má tedy omezenou platnost. Navíc o něm jen málokdo z klientů českých bank ví, natož aby ho v praxi využil. Přispěje nicméně klientský rating, za který je hodnocení nejvstřícnější banka označováno, k většímu přesunu klientů mezi bankami, které působí na českém trhu?

Jak jste spokojeni s bankou, případně bankami, jejichž služeb využíváte? Kterou z bankovních institucí považujete za nejvstřícnější a proč?

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-36
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 70 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2012 14:35, Bob

Ahoj, pokud někdo chcete učet Genius Gratis (tzn.ucet, který je kompletně zdarma napořád, u kterého neplatite za vedeni uctu, za odchozi platby, prichozy platby, embosovanou kartu, vklady na účet, ani vybery z vlastnich bankomatu), tak stačí zajít na pobočku GE Money Bank, založit si účet Genius Gratis a nahlasit kod 9001211532. Není v tom žádný háček, ani "ale".... Není potřeba shánět už ani nikoho dalšího.
Nabídka je časově omezená. Účet je potřeba založit do 25. dubna 2012.
Pokud mate nejake dotazy nebo by jste akci rádi využili, tak se mi ozvete na bobas02@seznam.cz

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 1. 2011 10:20, Martin

jj, ty sou výborný :-) Zhodnocení 0,0nic nebo snad dokonce ještě víc?

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (70 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Vybrat pět nejabsurdnějších bankovních poplatků můžete i vy!

6. 12. 2010 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Vybrat pět nejabsurdnějších bankovních poplatků můžete i vy!

V anketě o nejabsurdnější bankovní poplatek se uchází o přízeň hlasujících patnáct vyvolených. Vyberte pětici, která i díky vašim hlasům postoupí do finále!

Perly v bankovních sazebnících: příplatek za mezibankovní styk i účet, který jako by nebyl

23. 9. 2010 | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 10 komentářů

Perly v bankovních sazebnících: příplatek za mezibankovní styk i účet, který jako by nebyl

Banky se chlubí vstřícností vůči klientům. Jenže některé bankovní sazebníky, které by měly jasně a přehledně informovat klienty o cenách služeb, jsou určeny spíše pro zkušené pátrače... celý článek

Hledáte nejlepší úročení svých peněz? Bankbook vám pomůže, zázraky ale nečekejte

22. 9. 2010 | František Mašek | 1 komentář

Hledáte nejlepší úročení svých peněz? Bankbook vám pomůže, zázraky ale nečekejte

Kdo chce co nejlépe zúročit peníze na termínovaném vkladu či spořicím účtu bank a kampeliček, má nově možnost porovnat jejich nabídky při internetové aukci na serveru Bankbook. Lepší... celý článek

Nejlevnější účty 2010: Výhradní obsluha účtu přes internet vám ušetří i dvě stovky měsíčně

21. 9. 2010 | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 3 komentáře

Nejlevnější účty 2010: Výhradní obsluha účtu přes internet vám ušetří i dvě stovky měsíčně

Banky se snaží odrazovat klienty od návštěvy poboček vysokými cenami za osobní služby bankéřů. Přesto skoro polovina bankovních klientů transakce na pobočkách vyžaduje. Přicházejí tak... celý článek

Klienti preferují balíčky před samostatnými účty

13. 9. 2010 | František Mašek | 4 komentáře

Klienti preferují balíčky před samostatnými účty

Klasický běžný účet, který má k dispozici již 92 procent české populace, postupně nahradily balíčky produktů, které umožňují využívat nejen běžný, ale také spořicí účet, internetové... celý článek

Partners Financial Services